|

خلاصه بازی پرسپولیس و گوای هند در لیگ قهرمانان آسیا + (ویدئو)

پرسپولیس در بازی امشب می‌تواند صعودش به مرحله حذفی را قطعی کند. برای اینکه این اتفاق رخ دهد، پرسپولیس باید حریف هندی‌اش را دوباره شکست دهد.

لینک کوتاه کپی شد

سرخ‌پوشان ایران در هر سه مسابقه دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا موفق به کسب پیروزی مقابل الوحده امارات، الریان قطر و گوآ شدند. در بازی دور رفت مقابل گوا در شرایطی که گوا با یک گل از پرسپولیس پیش افتاده بود، شاگردان یحیی گل‌محمدی 2 گل به حریفشان زدند تا بازی را با نتیجه 1-2 ببرند.

حالا پرسپولیس در بازی امشب با گوای هند می‌تواند صعودش به مرحله حذفی را به عنوان تیم صدرنشین قطعی کند. برای اینکه این اتفاق رخ دهد، پرسپولیس باید حریف هندی‌اش را دوباره شکست دهد و امیدوار باشد که الوحده امارات هم مقابل الریان امتیاز از دست دهد تا صعود پرسپولیس به عنوان تیم اول گروه E به مرحله بعدی، در پایان بازی های امشب قطعی شود و دو بازی آخر این تیم در مرحله گروهی جنبه تشریفاتی داشته باشد. البته برای سرمربی پرسپولیس هیچکدام از بازیهای مرحله گروهی جنبه تشریفاتی ندارد و یحیی گل‌محمدی در کنفرانس خبری قبل از بازی امشب گفته که قصد دارد با حداکثر امتیاز راهی مرحله حذفی شود.

نکته آماری: پرسپولیس تا امروز در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا صد گل به ثمر رسانده و در دیدار مقابل گوا به دنبال زدن ارتقای آمار گلهایش در آسیاست.

نتیجه بازی قبلی: در شرایطی که گوا با یک گل از پرسپولیس پیش افتاده بود، شاگردان یحیی گل‌محمدی 2 گل به حریفشان زدند تا بازی را با نتیجه 1-2 ببرند.

وضعیت در جدول: پرسپولیس 9 امتیازی در صدر جدول گروه E قرار دارد و گوای 2 امتیازی تیم سوم گروه است.

جمعه 3 اردیبهشت 1400

گوا – پرسپولیس ساعت 21.30

ترکیب گوا مقابل پرسپولیس

سانسون پریرا، ایوان گونزالز، لئنادر ده کونها، جیمز دوناچی، پرینستون ربلو، الکساندر روماریو جسوراج، آمارجیت سینگ، زدیم تلانگ، ایسهان پاندیتا، دوندار مورگائوکار، ناوین کومار

ترکیب پرسپولیس مقابل گوا

بوژیدار رادوشویچ، سیدجلال حسینی، محمد حسین کنعانی، علی شجاعی، مهدی شیری، میلاد سرلک، محمد شریفی، امید عالیشاه، مهدی ترابی، شهریار مغانلو و عیسی آل کثیر

شرح گل

گوآ صفر - پرسپولیس یک (دقیقه 24: شهریار مغانلو): توپ‌گیری عالی بازیکنان پرسپولیس در میانه زمین و پاس در عمق تماشایی مهدی ترابی به پشت مدافعان گوآ را شهریار مغانلو با شوت زمینی محکم زد که توپ پس از ناکامی ناوین کومار در دفع این ضربه تبدیل به گل شد.

گوآ صفر - پرسپولیس 2 (دقیقه 42: مهدی ترابی): پنالتی اعلام شده به سود پرسپولیس را مهدی ترابی در حالی که ناوین کومار به سمت راست شیرجه رفته بود، به سمت مخالف زد تا گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

گوآ صفر - پرسپولیس 3 (دقیقه 47: عیسی آل‌کثیر): پاس رو به جلوی علی شجاعی از میانه زمین به شهریار مغانلو را این مهاجم با پاس پشت پا به عیسی آل‌کثیر رساند تا او با حرکت در عرض داخل محوطه و شوت زمینی دروازه گوآ را برای سومین بار باز کند.

گوآ صفر - پرسپولیس 4 (دقیقه 58: کمال کامیابی‌نیا): ارسال امید عالیشاه از روی کرنر سمت راست زمین با ضربه سر علی شجاعی همراه شد که دفع ناقص دو مدافع گوآ با فرصت‌طلبی و شوت نوک پای کامیابی‌نیا گل چهارم پرسپولیس را به ثبت رساند.

لحظات حساس

دقیقه 21: ارسال عالیشاه از جناح راست و ضربه سر مغانلو پس از دفع دروازه‌بان گوآ به کرنر رفت.

دقیقه 23: ضربه سر آل‌کثیر روی ارسال مهدی شیری ثمری نداشت و با فاصله زیادی از دروازه گوآ راهی اوت شد.

دقیقه 28: ارسال مهدی ترابی از روی کرنر به بعد از تیرک دوم و ضربه سر سید جلال حسینی به مدافع گوآ برخورد کرد و دفع شد که البته در این صحنه کاپیتان پرسپولیس اعتقاد به اعلام خطای هند داشت.

دقیقه 34: شوت الکساندر روماریو از پشت محوطه جریمه دقت لازم را نداشت و از کنار دروازه پرسپولیس عبور کرد.

دقیقه 41: سانتر علی شجاعی از جناح چپ زمین را ناوین کومار به شکل عجیبی دفع کرد که توپ از دست او سُر خورد و به عیسی آل‌کثیر رسید ولی در ادامه خطای دروازه‌بان پُراشتباه گوآ روی مهاجم پرسپولیس منجر به اعلام پنالتی به سود نماینده فوتبال ایران شد.

دقیقه 70: شوت پشت محوطه امید عالیشاه را ناوین کومار با شیرجه زمینی راهی کرنر کرد.

دقیقه 73: سانتر شجاعی از سمت چپ زمین و ضربه سر مهدی‌خانی به تیرک عمودی دروازه گوآ اصابت کرد و در ریباند هم مهاجمان پرسپولیس در گلزن ناکام بودند.

دقیقه 79: اورتیز با پای راست توپ را به محوطه جریمه پرسپولیس فرستاد که ضربه سر ماکان چوتی از کنار دروازه پرسپولیس رد شد.
دقیقه 3+90: ارسال امید عالیشاه و ضربه سر وحید امیری به بیرون رفت.
دقیقه 3+90: شوت فنی اورتیز از پشت محوطه جریمه را رادوشوویچ با واکنش زیبایی راهی کرنر کرد.
دقیقه 4+90: هندی‌ها کرنر را کوتاه کار کردند که شوت زمینی اورتیز را رادوشوویچ در اختیار گرفت.

در حاشیه

پرسپولیس در مسابقه امشب نسبت به دیدار گذشته‌اش 6 تغییر در ترکیب داشته و یحیی گل‌محمدی به تعدادی از نفرات اصلی خود ازجمله حامد لک، سیامک نعمتی، وحید امیری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی و احسان پهلوان استراحت داده است.

 در دقیقه 30 نیمه اول داور زمان استراحت دو دقیقه‌ای(کولینگ بریک) را اعلام کرد.
گل‌محمدی پس از تمام گل‌های تیمش خوشحالی زیادی انجام داد و شاگردانش را تشویق کرد.
 ایوان گونزالز، مدافع اسپانیایی گوآ در دقیقه 57 مصدوم شد و از زمین بیرون رفت.
 گل‌محمدی در نیمه دوم هر دو مدافع میانی خود را تغییر داد تا بیشتر به بازیکنان اصلی خود استراحت بدهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها