|

خانومِ دانشجو رشتت چیه؟ هنر یا الهیات؟ بیا بگم هر دانشکده مانتو چی بپوشی

خیلی مهمه که بدونی برای دانشگاه چی بپوشی و چطور تیپ بزنی تا هم خوشگل باشی و آراسته هم استایلت مناسب دانشگاه باشه؛ ما برات کلی ایده خوب داریم

لینک کوتاه کپی شد
6

از 14 فروردین بلاخره بعد از دو سال دانشگاه ها رسماً بازگشایی شدند و طبق اعلام ستاد کرونا آموزش ها تماماً حضوری و در کلاس های درسی برگزار خواهد شد.

به گزارش «شایانیوز» سوال مهم این‌جاست که برای دانشگاه چی بپوشیم و چطور تیپ بزنیم؟! اولین نکته‌ی قابل توجه اینه که دانشگاه محیط آموزشی و آکادمیک هست؛ پس باید لباسی بپوشیم که مناسب این مکان باشه مثلاً پوشیدن مانتوهای جذب و پر زرق و برق، شلوارهای کوتاه و زاپ‌دار و کفش‌های پاشنه بلند اصلا مناسب مکان های آموزشی نیست.

از اونجایی که ممکنه بعد دوسال انتخاب یه دست لباس مناسب برای دانشگاه خیلی کار سختی باشه، ما در ادامه چند گزینه مناسب با دانشگاه و محیط های آموزشی رو به شما پیشنهاد می دهیم که حتما به کارتون میان:

مانتوهای اسپرت و جلو بسته

مدل مانتوهای جلوبسته که خانم‌ها بیشتر آن‌ها را طی تابستان به تن می‌کنند هم یکی از انواع مرسوم مانتوهای دانشجویی است؛ که در انواع کوتاه و بلند موجوده. یک نوع دیگه از مانتو های جلو بسته هم هست که بهشون میگیم سارافون، سارافون‌ها روپوش‌های بدون آستینی هستند که زیر آن بلوزهای آستین‌بلند می‌پوشند، و همچنان برای فضای دانشگاه خیلی مناسب هستند. مانتوهای جلوبسته ترکیب خوبی رو با مقنعه ایجاد می‌کند. این مانتوها رو میتونید با انواع شلوار جین جذب، مام استایل و شلوار جین راسته بپوشید و مطمئن باشید که حسابی خوشتیپ شدید.

واسه دانشگاه چی بپوشیم و چطور تیپ بزنیم؟

مانتوهای کلاسیک دکمه دار

مانتوهای دکمه‌دار هم یکی از انواع کلاسیک مانتوهای دانشجویی به حساب می‌آیند. بسیاری از خانم‌ها هم این نوع مانتو را بدون بستن دکمه‌ها استفاده می‌کنند و از این نظر مانتوهای دانشجویی دکمه‌دار می‌توانند دو مدل مختلف داشته باشند. البته لازمِ که به سایز مانتویی که انتخاب می کنید حتماً توجه داشته باشید که خیلی کوتاه نباشه یا خیلی جذب نباشه؛ البته این روزه ها که مانتو های اورسایز رو بورس هستند، پوشیدن یه مانتوی دکمه دار اور سایز یک انتخاب هوشمندانه است.

277990915_2232891243553864_2898205861699917809_n

مانتو و کت جین

یکی دیگه از گزینه های روی میز برای خانم های دانشجو خوش سلیقه، مانتو ها و کت های جین هستن که خیلی خیلی اسپرتن و شما می تونید به راحتی به کمک اونها یه تیپ راحت و اسپرت بزنید که اتفاقا مناسب دانشگاه هم خواهد بود. شما می تونید از انواع مانتو های جین بلند و کوتاه، تیره و روشن برای استایل دانشجوییتون استفاده کنید، برای ست کردن با مانتو جین هم می تونید از شلوار های پارچه ای استفاده کنید و هم از شلوار های جین؛ اما موقع انتخاب شلوار جین برای این مانتو ها باید کمی دقت بیشتری به خرج بدید.

واسه دانشگاه چی بپوشیم و چطور تیپ بزنیم؟

اگر دوست دارید می تونید برای اطلاع از انواع مانتوهای مناسب دانشگاه که هم خوشگلن هم حراست پسند اینجا کلیک کنید.

شلوار های جین، کتان و پارچه‌ای

خوشبختانه دست شما برای انتخاب شوار خیلی بازه درحقیقت بیشتر از همه اون چیزی که مهمه اینه که شلوار شما با مانتویی که انتخاب می کنید تناسب داشته باشه؛ جدای از این شما می تونید از انواع شلوار جین، کتان یا پارچه ای استفاده کنید. خب این روزها بیشتر از همه شلوار های گشاد و راحت مدند، مثل مام استایل و بگی که برای دانشگاه هم خیلی مناسب هستند و البته این که ست کردن باهاشون هم کار خیلی سختی نیست؛ هم راحتند هم خوشگل. اما بعضی از خانم ها هستند که دوست دارند کمی تیپ و استایلشون کلاسیک تر و یا رسمی تر باشه این خانم ها می تونند از شلوار های پارچه ای راسته یا واید لگ استفاده کنند. خانم هایی هم، که عاشق مانتو های بلند هستند یا اینکه دوست دارند قدشون بلند تر به نظر بیاد یکی از بهترین گزینه ها براشون اینه که شلوارهای جذب و اسکینی بپوشند.

واسه دانشگاه چی بپوشیم و چطور تیپ بزنیم؟

کفش‌های کالج و کتانی

مهمترین اصل برای یه استایل خوب و مناسب دانشجویی اینه که راحت باشه. خیلی مهمه لباسی که می پوشید و یا کیف و کفشی که انتخاب می کنید براتون راحت باشند و بهتون احساس خوبی بدند. به طور معمول شما بیشتر از 4 ساعت رو در دانشگاه می گذرونید پس خیلی مهمه کفشی رو انتخاب کنید که پاتون رو اذیت نکنه. کتونی همیشه یکی از بهترین گزینه ها برای دانشجوهاست، حالا اگر استایلتون کلاسیک و یا مینیماله می تونید به سراغ کالج های راحت و خوشگل برید. از طرفی دیگه الان که هوا گرمه اگر با کفش های طرح صندل راحت هستید، اون ها هم گزینه های شیک و راحتیند، اما به همه ی استایل ها نمیاند، پس مراقب ست کردنشون باشید.

واسه دانشگاه چی بپوشیم و چطور تیپ بزنیم؟

کوله و کیف‌های رودوشی

همون طور که گفتیم راحتی شما در طول زمانی که در دانشگاه هستید خیلی مهمه به همین خاطر هم مهمه که شما کیفی رو انتخاب کنید که باهاش احساس راحتی دارید و می تونید تمام وسایلتون رو داخل اون جا بدید. کوله پشتی ها و کیف های رودوشی سایز بزرگ خیلی انتخاب خوبی هستند، اما در عوض کیف های کوچیک و جمع و جور علی رغم اینکه همیشه خیلی کارایی دارند اما برای دانشگاه خیلی مناسب نیستند چون شما مجبور میشید چند تا کتاب و دفتر رو مدام دستتون بگیرید و این خیلی خسته کننده و کلافه کننده است. البته باید بگیم که انواع کیف های مناسب برای دانشگاه خیلی بیشتر از این دو مدله، اگر دوست دارید که از بقیه مدل ها هم مطلع بشید، می تونید اینجا کلیک کنید.

واسه دانشگاه چی بپوشیم و چطور تیپ بزنیم؟

استفاده از اکسسوری‌هایی مثل عینک و ساعت

استفاده از اکسسوری جزو ملزوماتِ استایل دانشجویی به حساب نمیاد اما اگر دوست دارید که حسابی خوش تیپ و شیک باشید، بهتره که از لوازمی مثل عینک و ساعت استفاده کنید. ساعت یکی از شیک ترین اکسسوری های لازمه به علاوه اینکه در نگاه اول خیلی توجه رو به خودش جلب می کنه برای اینکه نشانه ی وقت شناسی است، و همون طور که می دونید وقت شناس بودن برای یک دانشجو خیلی مهم و تاثیر گذاره. 

واسه دانشگاه چی بپوشیم و چطور تیپ بزنیم؟

رشته و دانشکده تو نگاه کن بعد مانتو انتخاب کن!

با توجه به قوانین دانشگاه و رشته‌ای که می‌خونید، این انتخاب‌ها می‌تونن محدودتر یا گسترده تر باشن، برای مثال: 

- اگر دانشجوی حقوق یا الهیات هستی، مانتو و شلوار رسمی با رنگ‌های عموما تیره مناسب هستند. 

-اگر دانشجوی رشته ای هستی که کار توی آزمایشگاه و کارگاه داری، لباس های راحت و آزاد رو انتخاب کن. 

- اگر دانشجوی هنر هستی در انتخاب رنگ و سبک پوشش، آزادی بیش‌تری داری. 

در هر حال بهتره که برای دانشگاه، رنگ‌های جیغ و‌ نئونی رو‌ کنار بذارید، البته رنگ‌های روشن رو هم نباید از استایلتون حذف نکنید. طیف‌های قهوه‌ای تا کرم، آجری، عنابی، سبز، انواع بنفش و آبی گزینه‌های خیلی مناسبی برای شما هستند که دستتون رو هم برای انتخاب خیلی باز میزارند؛ با کمک چرخه‌ی رنگ، استایلی هوشمندانه و متناسب از نظر رنگ ایجاد بسازید. 

عکس ها از صفحات: dermond.collection , gallery_vanilaa , itsshiiriin_

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها