|

اپل

طراحی متفاوت ناچ آیفون 14

Apple iPhone 14 lineup to ditch notch for a pill-shaped cutout

گزارش جدید منتشر شده توسط مارک گورمن از طراحی متفاوت پنل جلویی سری آینده آیفون خبر می دهد؛ نه ناچ و نه پانچ.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روز ها بازار اخبار و شایعات سری پرچمدار آینده آیفون بسیار داغ است و تا به این لحظه اخبار زیادی در این باره شنیده ایم، و این طور که به نظر می رسد این اخبار پایانی ندارند.

بر اساس گزارشی که Gizmochina به تازگی منتشر کرده است، مارک گورمن در جدید ترین نسخه خبرنامه خود ادعا کرده است که اعضای سری آیفون 14 فاقد ناچ خواهند بود، طراحی که مدت هاست آیفون برای اعضای خود استفاده می کند، با این حال به نظر نمی رسد که ما با طراحی پانچ برای سری آینده آیفون رو به رو باشیم؛ مارک گورمن از بلومبرگ طی گزارش خود اضافه کرده است که نسل جدید آیفون دارای بریدگی به شکل قرص خواهند بود که در بالای صفحه نمایش قرار دارد.

iPhone 14 - Without notch

پیش از این اپل اعلام کرده بود که حضور ناچ برای آیفون ضروری است چرا که این بریدگی برای قرار دادن سنسورهای مورد نیاز دوربین سلفی و همچنین Face ID طراحی شده است. بنابراین جالب است که ببینیم غول فناوری کوپرتینویی تصمیم دارد چگونه همه چیز را در یک فضای کوچک جای دهد.

طی هفته های گذشته و قبل از اینکه مارک گورمن این گزارش را منتشر کند، نشریه کره ای The Elec اعلام کرده بود که آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس، به جای ناچ از طراحی سوراخ پانچ بهره خواهند برد. هر چند که هنوز ما نمی دانیم دقیقا با چه چیزی رو به رو خواهیم شد اما دست کم گزارش هایی متعددی که در این باره منتشر شده اند یک چیز را تائید می کنند و آن هم طراحی متفاوت پنل جلویی نسل آینده آیفون است.

اپل طراحی ناچ را با حضور آیفون X معرفی کرد و از آن زمان تا به الان تا حد بسیار زیادی بدون تغییر باقی مانده است و این بریدگی آرایه ی دوربین TrueDepth را که شامل یک دوربین مادون قرمز، یک نورافکن، یک سنسور دوربین اصلی و یک پروژکتور نقطه ای است، در خود جای داده است.

iphone-x

از طرفی دیگر گزارش های اخیر همچنان به حضور ناچ در طراحی آیفون 14 استاندارد و آیفون 14 مکس اشاره می کنند؛ اما مدل های پرو بدون شک دستخوش تغییر خواهند شد.

برخی شایعات حاکی از آنند که این شرکت به احتمال زیاد برای Face ID از معماری زمان پرواز که مبتنی بر لیزر است استفاده خواهد کرد در حالی که برخی دیگر بر این باورند که اپل از طراحی لنز Unibody استفاده می کند تا بتواند اندازه ماژول دوربین جلو را کاهش دهد.

بی صبرانه منتظریم تا ببینیم اپل این بار قصد دارد چگونه طرفداران خود را سورپرایز کند.

برای اطلاع از به‌روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی