|

اپل بالاخره تسلیم شد؛ جزئیات دوربین آیفون 14 پرو مکس فاش شد

اپل تصمیم گرفته است تا همگام با روند صنعت پیش رود و سخت افزار آیفون های خود را ارتقا دهد حالا به جای دوربین 12MP دوربین 48MP قرار خواهد گرفت

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همان طور که می دانید بی صبرانه در انتظار رونمایی اپل از سری جدید آیفون هایش هستیم که به نظر می رسد بالاخره اپل تصمیم گرفته است اقداماتی را در جهت ارتقا سخت افزاری این گوشی های هوشمند صورت دهد. مشخص است که اپل چندان علاقه ای به ارتقا مداوم مسائل سخت افزاری آیفون ها ندارد درست مانند سامسونگ که به نظر می رسد تصمیم ندارد تا شارژ 25 واتی پرچمدارانش را ارتقا دهد. با این حال اگر غول فناوری کورپتینویی دلش نمی خواهد که از قافله عقب بماند مجبور است که اقداماتی را در این زمینه صورت دهد.

تا به اینجای کار ما می دانیم که عضو رده بالای نسل جدید آیفون های اپل به لنز دوربین 48 مگاپیکسلی به جای لنز 12 مگاپیکسلی مجهز خواهد شد که طبیعتا در همین راستا ضخامت ماژول دوربین نیز تغییر خواهد کرد و بیرون زده می شود.

براساس گزارشی که Gizchina به نقل از یک افشاگر به تازگی منتشر کرده است حالا ما  برخی از جزئیات دیگر ماژول دوربین سری آیفون 14 پرو را نیز می دانیم. به این ترتیب همان طور که اشاره شد سری آیفون 14 پرو دارای یک سنسور فوق العاده بزرگ با پیکسل بالا خواهد بود که با چشم غیر مسلح نیز دیده می شود و البته که بیرون زدگی قابل توجهی خواهد داشت. باید این نکته را در نظر داشته باشیم که اپل همیشه تجربه عکاسی خوبی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد و تنها ضعف آن عدم برخورداری از لنز تله فوتو می باشد.

Apple iPhone 14

براساس این گزارش ظاهرا اندازه حسگر دوربین اصلی آیفون 14 پرو مکس به 1/1.3 اینچ افزایش خواهد یافت و اندازه هر پیکسل نیز 1/22 میکرومتر خواهد بود. نکته دیگر در رابطه با دوربین اصلی این گوشی هوشمند این است که از قابلیت ادغام کواد پیکسل نیز پشتیبانی می کند.

شاید باید بگوییم که نهایتا اپل مجبور شده است تا این ارتقاها را در زمینه دوربین آیفون 14 پرو مکس قائل شود، چرا که ضبط ویدئو با کیفیت 8K و نسبت تصویر 16:9 به حداقل دوربین 32 مگاپیکسلی نیاز دارد از طرفی دیگر سامسونگ، رقیب سر سخت و دیرینه اپل سخت در حال کار برو روی تنظیمات دوربین گوشی های هوشمند پرچمدار خود می باشد برای همین است که می گوییم اپل مجبور شده است تا از دوربین 12 مگاپیکسلی خود دست بردارد.

مسلما با وجود بهبود هایی که در زمینه تنظیمات دوربین آیفون 14 پرو مکس اعمال می شود باید انتظار قیمت بالاتری را هم برای آن داشته باشیم.

برای اطلاع از به‌روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی