|

اپل

آیفون 14 و تراشه ای که قرار نیست چندان پیشرفته باشد!

 TSMC will manufacture A16 Bionic chip on 5nm process for 2022 iPhone 14 series

ظاهرا شرکت تایوانی TSMC تصمیم دارد تا تراشه ی بیونیک A16 را با فرآیندی مشابه تراشه ی بیونیک A15 اما به همراه بهبود در بعضی موارد بسازد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همان طور که میدانید انتشار اخبار و اطلاعات مربوط به نسل جدید گوشی های هوشمند آیفون پایان نمی پذیرد و ما بی صبرانه در انتظار رونمایی سری 14 آیفون می باشیم. یکی از جذاب ترین ویژگی هایی که به نظر می رسید اپل تصمیم دارد تا برای گوشی های هوشمند آینده ی خود اعمال کند صفحه نمایش همیشه روشن می باشد.

با توجه به گزارشات منتشر شده به احتمال بسیار زیاد این ویژگی فقط به دو عضو پرو سری 14 آیفون خواهد بود و صفحه نمایش LTPO AMOLED این گوشی های هوشمند در صورت قفل بودن نرخ تازه سازی تصویر را چنان تنظیم می کندکه بتواند در مصرف باتری صرفه جویی نماید.

صفحه نمایش های همیشه روشن ویژگی ایست که هم اکنون شاهد آن در ساعت های هوشمند این سازنده ی قدرتمند هستیم به این ترتیب خیلی عجیب و زیاده خواهانه نیست که ما در انتظار آن را در گوشی های هوشمند پرچمدار اپل داشته باشیم.

اپل آیفون 14

از طرف دیگر با توجه به اخبار و گزارش هایی که تا کنون منتشر شده است ما می دانیم که نسل جدید گوشی های هوشمند غول فناوری کوپرتینویی قرار است که از تراشه های جدید بیونیک A16 برخوردار شوند اما آنچه را که می توان خبر جدید در این باره نامید این است که بر اساس گزارشی که GSMArena به تازگی به نقل از افشاگر معروف مینگ کی چیو منتشر کرده است ظاهرا شرکت تایوانی TSMC تصمیم دارد تا این تراشه را برمبنای فرآیند 5 نانومتری بسازد.

اگر این خبر را باور کنیم به معنای آن است که تراشه ی A16 با همان فرآیند A15 ساخته خواهد شد و به این ترتیب فرق چندانی با نسب گذشته خود نخواهد داشت و  فقط ارتقا های جزئی را تجربه خواهد کرد.            

برای اطلاع از به‌روزترین اخبار تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها