|

پادشاهی دنیای اندروید ها به کدام تراشه تعلق خواهد گرفت؟

which mobile processor will become the new king in the Android world

این روزها حضور سه تراشه ی پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکوم،دایمنسیتی 9000 مدیاتک و اگزینوس 2200 سامسونگ،میدان رقابت را به چالش کشیده است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزها حضور سه تراشه ی پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکوم، دایمنسیتی 9000 مدیاتک و اگزینوس 2200 سامسونگ، میدان رقابت را حسابی به چالش کشیده است. تا به این لحظه نسل جدید پرچمدارهای کوالکوم توانسته است حضور خود را برای بسیاری از گوشی های هوشمند رده بالا به امری قطعی تبدیل کند اما ظاهرا رقیب های این تراشه هر چند که دیر به میدان وارد شده اند اما قدرتمند تر از آن هستند که ما فکر می کردیم.

با توجه به گزارشی که Gizmochina به نقل از IceUniverse محبوب منتشر کرده است، همان طور که انتظار می رفت سرانجام مدیاتک از اولین تراشه ی پرچمدار خود رونمایی کرد که از نظر عملکرد با تراشه ی اسنپدراگون 8 نسل 1 برابری می کند اما چیزی که احتمالا هیچ کس انتظارش را نداشت این بود که دایمنسیتی 9000 بتواند اسنپدارگون 8 نسل 1 را شکست دهد.

Mediatek vs Qualcom

اوایل امروز IceUniverse امتیازات بنچمارک گیگ بنچ 5 را برای جدیدترین و و بهترین تراشه‌های گوشی‌های هوشمند به اشتراک گذاشت و می‌توان گفت که نتایج بسیار شگفت‌انگیز هستند. اسنپدراگون 8 نسل 1 توانسته است با وجود بهبود نسبت به نسل قبلی خود، اسنپدراگون 888، تراشه ی اگزینوس 2200 و اپل A15 را پشت سر بگذارد و در آزمون تک هسته ای امتیاز 3752 و در آزمون چند هسته ای امتیاز 1231 را بدست بیاورد.

با این اوصاف باید درنظر داشت که هر نسل تراشه های کوالکوم نسبت به نسل های قبلی خود حدودا 15 درصد امتیاز بالاتری را کسب می کنند اما با وجود همه ی بهبود هایِ اسنپدراگون 8 نسل 1، بهبود امتیاز 15 درصدی رخ نداده است. دقیقا مشخص نیست که دلیل این اتفاق چیست، شاید مشکلات گرمایشی مقصر باشند و شاید هم نه، متاسفانه هنوز مشخص نیست.

Exynos 2200

به هر حال با توجه به امتیازات بنچ مارک 5، دایمنسیتی 9000 ظاهرا پادشاه جدید دنیای اندروید ها خواهد بود. هرچند که باید در نظر داشته باشید امتیازات منتشر شده متعلق به نمونه های اولیه می باشند بویژه در ارتباط با اگزینوس 2200 سامسونگ، که تا به الان فقط اولین آزمون خود را پشت سر گذاشته است، و نتایج حقیقی زمانی مشخص خواهد شد که این تراشه های پرچمدار بتوانند پا به دنیای واقعی بگذارند و خود را در میدان بیازمایند آن زمان می توانیم یک مقایسه ی عادلانه و دقیق داشته باشیم.

برای اطلاع از به‌ روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی