|

گزارش «شایا نیوز» از بحران آب در شهرهای جنوبی

باز هم مرگ؛ اعتراضات خوزستان برای آب

در جریان اعتراضات خوزستان در نتیجه تیراندازی به سمت ماموران نیروهای امنیتی و تجمع‌کنندگان تیر به یک رهگذر ۳۰ ساله اصابت و منجر به مرگ او ش…

لینک کوتاه کپی شد

گروه جامعه- سخنگوی شرکت آب و فاضلاب کشور می گوید:هشت هزار و ۴۰۵ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود. این عدد در سال گذشته پنج هزار و ۵۰۰ روستا بوده و حدود سه هزار روستای جدید به شمار روستا‌هایی که با تانکر آبرسانی می‌شدند افزوه شده است.به گفته حمیدرضا جانباز، بر اساس ارزیابی‌های کنون، در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۰۰ شهر در معرض تنش آبی هستند و از میان این تعداد ۱۰۱ شهر در وضعیت قرمز تامین آب قرار دارند.

به گزارش شایا نیوز، قرن جدید انگار پاقدمش خوب نبود! کرونا که نرفت هیچ، بی آبی را هم با خودش آورد! گرمای 1400 زود شروع شد، گرمایی که بی آبی را هم آورد! سال 99 بدون بارندگی به پایان رسید و هشدارهای این بی آبی برای سال بعد کار خودش را کرد. هم آب  جیره بندی شد هم برق.

جنوب که همیشه از ریزگرد و کرونای انگلیسی و فاضلاب دلش پر است در نهایت بغضش از «تشنگی» ترکید و شد اعتراض مردم به کم آبی در شادگان همیشه غمگین و حمیدیه و اهواز و غیره.... شادگان هم هیچ وقت حالش خوب نیست،فاضلاب و بی آبی جانش را به لبش رسانده اما بی تدبیری زخمی است که هرازگاهی در شادگان سر باز می کند و دردش امان مردم را می برد.

در خبرها آمد که در حمیدیه، شادگان، سوسنگرد و منطقه زرگان اهواز تعدادی از اهالی با اعلام نارضایتی از وضعیت موجود، نسبت به عدم تامین حق‌آبه تالاب‌ها و رودخانه‌ها وهمچنین پروژه‌های انتقال آب کارون ابراز نگرانی کردند. مشکل کم‌آبی رودخانه‌های خوزستان به ویژه کرخه در روزهای اخیر منجر به بروز مشکل کمبود آب کشاورزی و آب شرب در مناطق روستایی شد.

گلوله جان جوان 30 ساله شادگانی را گرفت

به گفته خبرگزاری ها، همچنین چندین جوان در برخی از جاده‌ها در ماهشهر، کوت عبدالله، خرمشهر و ملاثانی اقدام به آتش زدن لاستیک و بستن جاده کردند که عبور و مرور خودروها برای دقایقی مختل شد اما با حضور نیروهای انتظامی بدون هر گونه درگیری اکنون ترافیک در همه جاده‌ها روان شده است اما به گفته امید صبری پور،فرماندار شادگان، به ایسنا، در جریان این تجمع، افراد فرصت‌طلب و اغتشاشگر به سمت ماموران نیروهای امنیتی و تجمع‌کنندگان تیراندازی کردند که تیر به یک رهگذر که جوانی ۳۰ ساله بود، اصابت و منجر به مرگ آن شد.

وی گفت: مسببان این حادثه توسط نیروهای انتظامی و امنیتی شناسایی و برخی دستگیر شده‌اند و دستگیری دیگر افراد نیز در دستور کار است.

ورود قوه قضاییه به کم آب خوزستان

در این شرایط، مرکز رسانه قوه قضاییه گزارش داد: به دنبال مشکلات ناشی از کمبود آب در استان خوزستان،با پیگیری مستمر رئیس دستگاه قضا هیاتی متشکل از نمایندگان ارشد وزارت نیرو و دادستان کل کشور برای بررسی مشکلات پیش آمده و علل وضعیت موجود ، عازم استان خوزستان شد.

مقرر شده است هیات اعزام شده پیگیر راهکارهای فوری حل مشکل آب در استان خوزستان شده و نتیجه اقدامات و همچنین دلایل به وجود آمدن وضعیت موجود را به حجت الاسلام ‌و المسلمین محسنی اژه ای رییس قوه قضاییه گزارش کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها