|

گیاهان آپارتمانی مناسب کم تجربه ها / نگو گل به دستم نمیفته اشتباه انتخاب میکنی میمیرن

در این مقاله چندتا از گیاهانی رو که مناسب افراد مبتدی هستن رو بهتون معرفی کردیم که به شرایط خاصی برای نگهداری نیاز ندارن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا دیگه هر کسی یکی دو تا گلدون رو توی خونش داره و در این بین فرقی نمیکنه که خونه اش آپارتمانی باشه و یا ویلایی و حیاط دار چرا که در هر صورت میتونه گیاه مناسب خونه اش رو پیدا کنه و خب مسلما برای فضاهایی مثل داخل خونه شما باید به سراغ گیاهان آپارتمانی برید که خب خودشون هزار و یک نوع دارن که خب بسته به شرایط خونتون و حتی شرایط خودتون باید از بین اون ها انتخاب داشته باشید مثلا در صورتی که آدم فراموشکاری هستید و یادتون میره که مدام به گیاهان خودتون آب بدید بهتره که گیاهان آپارتمانی کم آب رو برای نگهداری انتخاب کنید چون اونقدرا که باید و شاید نیاز به آب ندارن و حتی میتونن مدت زمان زیادی رو بدون اون هم دووم بیارن و آخ نگن.

البته که در این بین شما حتی میتونید چهره و ظاهر گیاه رو هم مطابق با سلیقه ی خودتون و همچنین دکور انتخاب کنید مثلا در صوتی که دکور خونتون لوکس و مجلل هستید میتونید به سراغ نگهداری از گیاهان آپارتمانی لاکچری برید که از نظر جثه بزرگ و قدبلند هستن و حتی خیلی از اون ها برگ های خاص و جالبی هم دارن که خب سبب میشن دکور فضا خاص تر دیده بشه و یا حتی برای فضاهای ساده و کوچک میتونید به سراغ گیاهان ساکولنت که ریزه میزه هستن برید که البته زیبایی بینظیری دارن ولی خب به دلیل جمع و جور بودن نه تنها در فضاهای کوچک جای زیادی نمیگیرن بلکه زیبایی خاصی هم به فضا اضافه میکنن چون گونه های متنوعی دارن که هر کدوم ظاهر منحصر به فرد خودشون رو دارن. اما حالا در این بین موضوعی که وجود داره این هست که یه سری ها در این بین هستن که به خیالشون گل به دستشون نمیفته و به همین دلیل از نگهداری از اون ها امتناع میکنن در حالی که این دسته از افراد نمیدونن که اون ها گل اشتباهی رو برای پرورش انتخاب کردن و در صورتی که یه گیاه مناسب افراد مبتدی رو برای این منظور بیارن و رشدش بدن نه تنها گیاه نمیمیره بلکه دست اون ها هم در این زمینه راه میفته که خب به همین دلیل میخواهیم چندتا از گیاهان این مدلی رو بهتون معرفی کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

گیاهان مناسب افراد مبتدی

پیرومیا قاشقی از گیاهان مناسب افراد مبتدی

یکی از بهترین گیاهانی که افراد مبتدی میتونن به سراغ نگهداری از اون برن پیرومیا قاشقی هست که نگهداری و تکثیر اون آسون هست و از این رو هرفری که تجربه ی خاصی در نگهداری از گل و گیاه نداره میتونه به سراغ نگهداری از اون بره. علاوه بر اون هم این گیاه از قیمت بسیار پایینی هم برخوردار هست و میشه اون رو یه گیاه همیشه سبز بشمار آوورد.

در مورد شرایط نگهداری این زیبارو گفته میشه که به نور نیم سایه و همچنین غیرمستقیم کنار پنجره نیاز داره. درمورد آبیاری اون باید بین دو نوبت اجازه بدید که سطح خاک کاملا خشک بشه. برای خاک اون هم بهتره که خاک کمپوست و یا خاک بنفشه ی آفریقایی تهیه کنید. این گیاه به تغذیه ی چندانی هم برای رشد نیاز نداره اما خب در صورتی که شما میخواهید حسابی هواش رو داشته باشید میتونید برای تقویت اون توی فصل رشد یعنی بهار و تابستون از کودهای مایع مخصوص گیاهان زینتی استفاده کنید.

گیاهان مناسب افراد مبتدی

برگ عبایی از گیاهان مناسب افراد مبتدی

برگ عبایی رو میشه الگوی مقاومت در بین گیاهان آپارتمانی بشمار آوورد که از بومیان چین و ژاپن هست و میتونه هر شرایط سختی رو به راحتی تحمل کنه از این رو شما در صورتی که در پرورش گل و گیاه مبتدی و بی تجربه هم باشید میتونید به راحتی از پس پرورش و نگهداری اون بربیایید. این زیبارو میتونه تابستون های گرم و خشک و همچنین زمستون های سرد رو به راحتی تحمل کرده و آسیبی نبینه و همچنین هیچ گونه آفات و حشره ای رو به خودش جذب نمیکنه و از این رو در مورد سم پاشی و این داستان ها هم زحمتی براتون ایجاد نمیکنه.

در مورد شرایط نگهداری اون هم باید بگیم که به نور غیرمستقیم نیاز داره و همچین مکان های کم نور رو میتونه به راحتی تحمل کنه. در خصوص آبیاری اون باید دقت کنید که بعد از خشک شدن سطحی خاک می بایست برای این منظور اقدام کنید.

گیاهان مناسب افراد مبتدی

آگلونما از گیاهان مناسب افراد مبتدی

آگلونما رو میشه یه گیاه کم رشد و جذاب که جزء همیشه سبزهاست بشمار آوورد که به دلیل شرایط نگهداری راحتی که داره هر کسی از پس نگهداریش برمیاد و میتونه با وجود ظاهر و زیبایی اون به فضای خونه اش زیبایی و زینت ببخشه.

در خصوص شرایط نگهداری این زیبارو گفته میشه که باید از نگهداری اون در مقابل دریچه های هوا و پنجره ها خودداری کنید چرا که سرما رو دوست نداره. قبل از این که خاکش کاملا خشک بشه باید اقدام به آبیاری اون کنید و در فصل زمستان هم باید آبیاری رو کم کنید.

گیاهان مناسب افراد مبتدی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها