|

یه دستور عالی و متفاوت برای تهیه هویج پلو / اینجوری قالبی درست کن از مزش لذت ببر

اینجا طرز تهیه هویج پلو قالبی رو بهتون آموزش میدیم که خیلی خوش آب و رنگه و برای مهمونی هاتون میتونه یه گزینه عالی باشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- هویج پلو یه غذای خیلی خوشمزه و پرطرفداره که توی نقاط مختلف کشور اون رو به کمی تفاوت درست میکنن. این غذای عالی با گوشت تکه ای، مرغ و گوشت چرخ کرده و حتی به صورت گیاهی و با قارچ خیلی خوشمزه ست و میشه با ادویه های مختلف اون رو طعم دار کرد.

توی این مطلب قصد داریم طرز تهیه هویج پلو قالبی رو بهتون آموزش بدیم که خیلی خوش آب و رنگه و برای مهمونی هاتون میتونه یه گزینه عالی باشه. تنوع خوبی به میز شام یا ناهارتون میده و مورد استقبال همه هم قرار میگیره. تا پایان همراه ما باشید.

haviijpolo-3

مواد لازم برای تهیه هویج پلو قالبی

برنج 3 لیوان

گوشت چرخ کرده 250 گرم

هویج متوسط 6 عدد

پیاز متوسط 2 عدد

روغن به مقدار لازم

زرشک 10 قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی 2 قاشق چایخوری

شکر یک قاشق غذاخوری

پودر کاری یک قاشق چایخوری

پودر دارچین یک قاشق چایخوری

زردچوبه یک قاشق چایخوری

فلفل سیاه یک قاشق چایخوری

نمک به مقدار لازم

زعفرون دم کرده یک فنجون

نون لواش به مقدار لازم

haviijpolo-4

طرز تهیه هویج پلو قالبی

مرحله اول

هویج ها رو پوست بگیرید و با دندانه درشت رنده کنید و کنار بذارید. حالا پیازها رو پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. داخل یه ماهیتابه داغ مقداری روغن بریزید و بعد پیازهای خرد شده رو بهش اضافه کنید و تفت بدید تا طلایی بشن.

مرحله دوم

گوشت چرخ کرده رو به پیاز سرخ شده اضافه کنید و ادویه‌ ها شامل پودر کاری، فلفل سیاه، نمک، زردچوبه و پودر دارچین رو بهش اضافه کنید. بعد از اینکه یه مقدار دیگه تفت دادید، هویج‌ رنده شده رو به ماهیتابه اضافه کنید و حدودا 5 دقیقه تفت بدید.

مرحله سوم

یک سوم زعفرون دم کرده رو به همراه زرشک شسته شده، رب گوجه فرنگی و شکر به تابه اضافه کنید. تفت بدید و سپس از روی حرارت بردارید.

haviijpolo-5

مرحله چهارم

برنج رو که ازقبل شستید و حدود نیم ساعت خیس خورده رو با مقداری روغن و نمک داخل قابلمه آب جوش بریزید و حدود 10 دقیقه بجوشونید و سپس برنج رو آبکش کنید.

مرحله پنجم

یک قابلمه روی حرارت بذارید، با کره کف و دیواره های اون رو چرب کنید. کمی زعفرون کف قابلمه بریزید. مقداری روغن و یک سوم زعفرون رو مخلوط کنید. نون لواش رو کف قابلمه رو روی دیواره های قابلمه قرار بدید و از مخلوط روغن و زعفرون با برس سیلیکونی روی تمام سطح نون بمالید.

مرحله ششم

حالا مقداری از برنج رو داخل قابلمه و روی نون لواش بریزید و روی اون سس هویج اضافه کنید. دوباره یک لایه برنج و هویج اضافه کنید و اونقدر ادامه بدید تا تمام مواد تموم بشه. در آخر یه مقدار زعفرون و روغن زیتون روش بریزید. لایه های نون رو روی هویج پلو برگردونید، روی قابلمه فویل بکشید و به مدت یک ساعت داخل فر قرار بدید تا هویج پلو دم بکشه و ته دیگ کاملا برشته بشه.

مرحله هفتم

بعد از این مدت قابلمه رو از فر خارج کنید و داخل ظرف مورد نظرتون برگردونید. هویج پلو قالبی و خوشمزه ما حاضره و می تونید سروش کنید. نوش جان.

haviijpolo-1

اگر به آشپزی علاقمند هستید، اینجا رو با کلی دستورهای عالی دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها