|

گیاهان مناسب سرما / تو زمستون خونت فریزره یا برا بالکن و حیاط گل میخوای برو سراغ اینا

در این مقاله چندتا از گیاهان مناسب سرما رو بهتون معرفی کردیم که میتونن به خوبی در برابر سرما مقاومت کرده و به رشد و حیات خودشون ادامه بدن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دکوراسیون زیبا داشتن برای خیلی از افراد امروزی و مدرن از واجبات بشمار میاد چرا که بالاخره چهار نفر که میان خونتون و چیدمان و دکور رو میبینن راجع به اون نظر خودشون رو میدن در صورتی که خوب باشه شما سربلند میشید و احساس فخر و غرور بهتون دست میده و در صورتی هم که نظر منفی دریافت کنید ناراحت میشید و حس بدی بهتون دست میده البته که شما باید در این بین به این توجه کنید د دکور هر چی که هست در نهایت باید شما خودتون اون رو دوست داشته باشید و به قولی به دلتون بشینه و خب یکی از راه هایی که با استفاده از اون دکور نه تنها به دلتون میشینه بلکه تعریف و تمجید دیگران رو هم براتون در پی خواهد داشت استفاده از گیاهان آپارتمانی در اون هست که میتونن به هزیبایی هر چه تمام تر فضا رو شیک و پیک جلوه بدن.

همچنین خوبی هم که دارن اینه ک به علت تنوع بالاشون شما میتونید با توجه به سلیقتون اونی رو انتخاب کنید که دلخواهتون هست مثلا در صورتی که میخواهید به دکور رنگ و روح ببخشید میتونید از گیاهان آپارتمانی با برگ های رنگی استفاده کنید که میتونن به فضا زیبایی خاص و منحصر به فردی ببخشن. البته که در این بین باید به شرایط نگهداری گیاه مدنظرتون هم توجه ویژه داشته باشید و این رو در نظر بگیرید که برای رشد هر چه بهتر و بیشتر اون باید چه شرایطی رو فراهم کنید که هم گیاه حالش بهتر باشه و هم با حال خوب اون فضای شما زیباتر به نظر بیاد. مثلا حالا که فصل های سرد شروع شده باید به سراغ یه سری از گیاهان مناسب سرما برید که در شرایط سرد و سخت میتونن از خودشون مقاوت بالا نشون بدن که در ادامه چندتاشون رو بهتون معرفی میکنیم.

گیاهان مناسب سرما

آنتوریوم از گیاهان مناسب سرما

آنتوریوم جزء گیاهانی که برگ پهن هست بشمار میاد که به علت زیبایی بینظیری که داره میتونه فضا رو بسیار شیک و پیک و زیبا جلوه بده و خب همونطور که ر تصویر هم پیداست این زیبارو از گل برخوردار هست ولی خب اگر به شکل و شمایل این گیاه نگاه کنید متوجه میشید که بدون گل و تنها با وجود برگ هاش هم از زیبایی خارق العاده ای برخوردار هست و اصلا برای زیباتر دیده شدن نیاز آنچنانی به گل نداره. همچنین این رو هم ذکر کنیم که این زیبارو یه گیاه تصفیه کننده عالی بشمار میاد که میتونه آلاینده های موجود در هوا رو از بین ببره.

در خصوص شرایط نگهداری اون باید بگیم که اگر آنتوریوم رو در دمای کمتر از چهار درجه سانتیگراد نگهداری کنید باعث مرگ گیاه میشه. در زمان نگهداری از اون هم باید توجه کنید که چون سمی هست از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور باشه و در صورت تماس با اون دستتون رو به خوبی ضد عفونی کرده و بشورید. در آخر هم ذکر کنیم که این گیاه یه هدیه ی لاکچری برای دوستانتون بشمار خواهد اومد.

گیاهان مناسب سرما

بنت قنسول از گیاهان مناسب سرما

شاید براتون جالب باشه که در مورد بنت قنسول بدونید که یه گیاه گرمادوست هست و به همین دلیل شما میتونید اون رو در کنار پنجره نگهداری کنید تا نور کامل خورشید رو دریافت کنه ولی خب این گیاه زمستونی هم هست و دلیل این موضوع اینه که تو فصل های سرد هم گلدهی داره. 

در خصوص شرایط نگهداری اون هم باید این رو بدونید که نیازمند خاک سبک همراه با زهکشی مناسب هست. درسته که یه گیاه سمی نیست ولی در صورتی که شما از اون دسته از افرادی هستید که به لاتکس حساسیت دارید نباید بهش دست بزنید. در آخر هم این رو ذکر کنیم که این زیبارو برای تزئین و دیزاین دکور خونتون بسیار عالی و کاربردی هست.

گیاهان مناسب سرما

بگونیا از گیاهان مناسب سرما

یه سری از گیاهان مقاوم به سرما هستن که در فصل زمستون شروع به گلدهی میکنن و اینجوری علاقشون به سرما رو نشون میدن که یکی از اون ها بگونیا هست البته که باید دقت کنید که این گیاه شاید سرما دوست باشه ولی اصلا از باد خوشش نمیاد به همین دلیل باید حواستون باشه که در معرض وزش باد قرار نگیره. در خصوص شرایط نگهداریش هم باید دقت کنید که گلدونش رو سالی یه بار عوض کنید. درسته که این زیبارو در محیط باز و در سرما دووم میاره ولی باید توجه کنید که محیطش پرنور باشه. در آخر هم به این موضوع باید دقت کنید که هرگز بگونیا رو درمعرض نور مستقیم قرار ندید چرا که در صورت تابیدن مستقیم نور به اون بهش آسیب وارد میشه و برگ هاش میسوزن.

گیاهان مناسب سرما

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها