|

گیاهان آپارتمانی مدرن و مناسب هر خونه / خوشگلترین گونه های گل با خواص جذابی که دارن

گیاهان آپارتمانی فراوونی هستن که میتونن واسه نگهداری تو خونه مناسب باشند و از لحاظ مختلف برای فضای خونه مناسب باشند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- هر خونه ای نیاز به یه گل داره. البته که یدونه گل کمترین حالتشه چرا که تو خیلی از خونه ها خانومای خونه فضایی رو برام نگهداری از گیاهان آپارتمانی اختصاص دادن و اون دست از گل های رو که با همدیگه هم دما هستن کنار هم قرار میدن. البته که گاهی هم خبر ندارن و نمیدونن باید کدوم گل رو چجور نگهداری کنند و در نتیجه ممکنه با قرار دادن همه گیاهان در یک فضا و آبیاری یک جوره، بهشون آسیب برسونن. این روزا که دیگه خیلی از افراد تو آپارتمان ها زندگی می کنن، دسترسی به فضای سبز اختصاصی در حیاط ندارند و داشتن گیاه آپارتمانی بزرگ تو خونه میتونه راه حلی مناسب و جایگزین باشه تا یه فضای سبز زیبا تو خونه داشته باشیم. گل ها و گیاهان آپارتمانی نه تنها میتونن به فضای خونه زیبایی خاصی ببخشند، عمل تصفیه هوا رو هم انجام میدن. وقتی هوای خونه تا حدودی پاک و پاکیزه بشه خب باعث آرامش هم خواهد شد و حس خوبی به افراد منتقل میشه. گل های آپارتمانی با برگ های پهن گزینه هایی عالی هستند جهت خوشگلاسیون و دکور فضای خونه که خیلی شیک و طبیعی می باشند. در این مطلب ما میخوایم بریم سراغ اون دست از گیاهان آپارتمانی مقاوم که نیاز به نور کمی دارن و میشه ازشون به عنوان یک دکوری زیبا در منزل استفاده نمود. پس با ما همراه باشید تا از بینشون اونی رو که دوست دارید انتخاب کنید.

8787

گیاهانی که برگ های پهن و خاص دارند

هرکسی که به گل و گیاه و نگهداری ازشون علاقمند باشه میدونه که این عنصر زیبا تاثیر فراوونی در زیباتر شدن محیط خونه دارند. یکسری از گل ها با ظاهر خاص و جذابی که دارند، میتونن مثل یه اثر هنری به فضای منزل و البته دکورش، روح تازه ای ببخشند. به طور مثال گیاهی مثل “فیلودندرون” با وجود برگهای براق و پهنش، و یا “مونسترا” که به دلیل بریدگی‌ های خاص برگ‌ های یونیکش مشهوره، میتونن به شکل خاصی خونه شما رو خاص و شیک طراحی نمایند. این گیاهان علاوه بر اینکه میتونن خوشگلی طبیعی به خونه ببخشند، اصلا نیازی به مراقبت ویژه هم ندارند خیلی راحت میتونن در هر محیط به رشد و زندگی خود برسند.

687468

این گیاهان در هر شرایط میتونن رشد کنن

شاید هم شما از ست افرادی باشید که خیلی وقت برای رسیدگی به گیاه ندارید و یا اینکه بی تجربه هستید و اولین بارتونه که میخواین از این مخلوقات سبز خدا مراقبت کنید. خب باید بگیم اصلا نگران نباشید! چرا که گیاهان آپارتمانی مقاوم بهترین انتخاب ها برای شما هستن. این سبک گیاهان خیلی احتیاج به مراقبت ندارن و میتونن به راحتی با شرایط های مختلف وفق پیدا کنند. مثلا با موقعیت هایی مثل خشکی هوا، کم‌ آبی و حتی نور کم سازگار بشن. به طور مثال گیاه محبوب “سانسوریا” که به گیاه زبان مادرشوهر مشهوره، یکی از مقاوم‌ ترین گیاهان آپارتمانی محسوب میشه. از سویی هم “زامیفولیا” که گیاه ZZ هم صداش میزنن، یکی دیگه از گیاهان مقاومه که به کم‌ نوری عادت داره و تو هر گوشه‌ ای از خونه میتونه به زندگی و رشد خودش برسه.

874874

گل های آپارتمانی که خونه رو لوکس و خاص نشون میدن

گل های آپارتمانی که برگ بزرگ دارن همیشه توجه زیادی رو میتونن جلب کنند، چرا که به دلیل ظاهری که دارند میتونن مرکز توجهات باشند. مثلا گیاه “فیکوس لیراتا” یا همون فیکوس برگ ویولنی، یکی از پرطرفدار ترین گیاهان آپارتمانی هستش که برگ هایی پهن و براق داره و میتونه تو هر فضایی که بنشینه، اونجارو لوکس و خاص نشون بده.همچنین “آلوکازیا” یا همون فیل‌ گوش، با برگ‌ های منحنی و خوشگلی که داره می تونه ظاهری فوق العاده به گوشه های خونه یا حتی کنار پنجره بده.

6587484

گیاهانی که نور نمیخوان، حتی تو تاریکی راهرو رشد میکنن و شادابن

اگه خونه شما جوریه که نور نداره میتونید برید سراغ اون دست از گیاهانی که نیاز به نور ندارند. این گیاهان در واقع میتونن به خوبی در محیط هایی ک کم نور هستن مقاوم باشند و اینجوری دیگه نیازی نیست نگران باشید که حتما برای گیاهتون نور مستقیم جور کنید. گیاهانی همچون “پوتوس”، “زامیفولیا” و “فیلودندرون” از دست گیاهانی هستن که تو فضاهای کم‌ نور خیلی راحت میتونن به زندگی خودشون برسند. این گیاه حتی تو فضای تاریک خونه مثل راهرو هم میتونه بمونه و باعث شادابی فضا بشه.

6874674

38674847

این گیاهان هوای بد خونه رو تصفیه میکنن

علاوه بر زیبایی، اون گیاهانی که خاصیت تصفیه هوا دارند هم خیلی خوبن. اونها میتونن هوا رو از آلاینده و ذرات معلق خالی کنند و هوای تازه تری هدیه بدن. گیاهانی همچون “پاپیتال” و “آگلونما” از این دست گیاهان هستن و میتونن هوا رو تمیز کنند. پس اگر به دنبال راه ساده ای جهت بهبود هوای خونه هستید، بهتره که به جای خرید دستگاه، از گیاهان آپارتمانی بهره ببرید.

8674874

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها