|

ترفندهای کاربردی برای تمیز کردن هود آشپزخونه / چربی های سمج رو سه سوته تمیز کن

اینجا در مورد ترفندهای ساده و کاربردی برای تمیز کردن انواع مختلف هود آشپزخونه صحبت می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اجاق گاز و تمام چیزهایی که اطراف این وسیله در آشپزخونه قرار دارن، خیلی زود چرب و کثیف میشن و به همین خاطر نیاز به تمیز کردن مداوم دارن. تمیز کردن گاز، دیوارهای پشت گاز، کابینت های اطرافش و مهم تر از هود که باید یه برنامه منظم برای اون ها داشته باشید.

هود انواع مختلفی داره؛ هود شیشه ای، هود استیل و هود توکار و تمیز کردن هر کدوم از اون ها کمی با هم فرق داره. بعضی هودها فیلترهای یک بار مصرف و برخی دیگه فیلترهای قابل شستشو دارن. توی این مطلب در مورد ترفندهای کاربردی برای تمیز کردن انواع مختلف هود آشپزخونه صحبت می کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

hood-1

تمیز کردن هود؛ فیلترها رو تمیز کنید

برای تمیز کردن هود ابتدا باید اون رو از برق بکشید و فیلترها رو جدا کنید. اگر هود شما فیلترهای یک بار مصرف داره، فیلترهای جدید نصب کنید و اگر فیلترها قابل شستشو هستن اون ها رو در محلول آب داغ و مایع ظرفشویی قرار بدید. 15 تا 30 دقیقه زمان بدید سپس با یک اسفنج فیلترها رو بشویید و آبکشی کنید.

بعد از اینکه فیلترها کاملا خشک شدن، آماده نصب دوباره هستن و باید بعد از تمیز کردن بدنه هود، این کار رو انجام بدید.

hood-6

راه دیگه برای تمیز کردن هودها استفاده از جوش شیرینه. میتونید یک خمیر رقیق از مخلوط جوش شیرین و آب درست کنید و با یک برس یا مسواک کهنه روی فیلترها بکشید. بسته به میزان سرسختی جرم و چربی، می تونید زمان بدید تا خمیر جوش شیرین روی فیلترها بمونه سپس اون ها رو آبکشی کنید.

hood-4

تمیز کردن هود؛ بدنه رو برق بندازید

بعد از اینکه فیلترها رو تمیز کردید و شستید، حالا باید بدنه هود رو تمیز کنید. برای تمیز کردن بدنه هود، بهترین ماده که در دسترسه، سرکه هست. یک فنجون سرکه رو با یک فنجون آب مخلوط کنید و داخل بطری اسپری بریزید. این محلول رو روی بدنه هود اسپری کنید و با یک دستمال میکروفایبر تمام قسمت های بدنه هود رو تمیز کنید.

اگر هود شما شیشه ای نیست، محلول گاز پاکن هم برای تمیز کردن بدنه هود مناسبه. مقداری از این محلول رو روی دستمال بدون پرز بریزید و تمام قسمت های بدنه هود رو تمیز کنید.

برای تمیز کردن هود شیشه ای هم می تونید از سرکه سفید استفاده کنید که می تونه حسابی هود شما رو برق بندازه.

hood-2

تمیز کردن هود؛ فیلترها رو نصب کنید

بعد از اینکه بدنه هود تمیز و خشک شد و فیلترها هم کاملا خشک شدند، باید اون ها رو در جای خودشون قرار بدید. به دقت فیلترها رو نصب کنید و سپس هود رو به برق بزنید و راه اندازی کنید. نکته مهم خشک بودن همه قسمت های هود و بعدا به راه انداختن جریان برق و استفاده مجدد از اون هست.

hood-5

نکته مهم بعدی استفاده نکردن از سیم ظرفشویی و اسکاچ زبر برای تمیز کردن هوده چون روی اون خط و خش ایجاد میکنه. از اسفنج نرم برای این کار استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها