|

فوت و فن پخت یه قورمه سبزی فوق العاده / محبوبترین غذای ایرونی رو به بهترین روش بپز

توی این مطلب، طرز تهیه و همه فوت و فن های پخت یه قورمه سبزی فوق العاده رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شاید اگر از همه ایرونی ها بپرسید خوشمزه ترین غذا چیه؟ اکثرشون بگن قورمه سبزی! خورش قورمه سبزی یه غذای سنتی و خیلی خوشمزه ایرونی که آوازه جهانی داره و اگر با فوت و فن های خاص خودش تهیه بشه، در کنار پلوی ایرونی، فوق العاده ست...

به عقیده خیلی از کدبانوها رنگ تیره، مقداری روغن، لعاب و جاافتادگی و طعم کمی ترش از نشونه های خورش قورمه سبزی ایده آله البته ترکیب سبزی هم خیلی مهمه تا طعم و مزه قرمه سبزی شما خوب از آب دربیاد. توی این مطلب، طرز تهیه و همه فوت و فن های پخت یه قورمه سبزی فوق العاده رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

ghormesabzi2

مواد لازم برای پخت خورش قورمه سبزی

گوشت خورشتی ۳۰۰ گرم

سبزی خرد شده ۵۰۰ گرم

لوبیا قرمز یا لوبیا چیتی ۱۵۰ گرم

پیاز بزرگ یک عدد

رب گوجه فرنگی یک قاشق مرباخوری

لیمو عمانی ۴ عدد

روغن مایع به اندازه لازم

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به اندازه لازم

آب نارنج و آبغوره به میزان دلخواه

ghormesabzii6

طرز تهیه خورش قورمه سبزی

مرحله اول

پیاز رو نگینی خرد کنید و با روغن داخل یک قابلمه مناسب تفت بدید. وقتی طلایی شد گوشت خرد شده رو اضافه کنید. وقتی رنگ گوشت تغییر کرد، ادویه ها و رب گوجه فرنگی رو بریزید و تفت بدید. بعد از یکی دو دقیقه سبزی سرخ شده و لوبیای خیس خورده رو داخل قابلمه بریزید و یکی دو دقیقه دیگه تفت بدید.

مرحله دوم

حدود سه لیوان آب جوش و کمی نمک به قابلمه اضافه کنید و بعد از جوش اومدن، حرارت رو کم کنید تا خورش قورمه سبزی آروم بجوشه و بپزه.

مرحله سوم

یک ساعت بعد لیمو امانی رو به خورش اضافه کنید و نیم ساعت آخر پخت هم با آبغوره یا آب نارنج و نمک میزان ترشی و نمک خورش قورمه سبزی رو اندازه کنید.

ghormesabzii3

فوت و فن پخت خورش قورمه سبزی

-لوبیا رو از شب قبل بشویید و در این مدت دو تا سه بار آبش رو عوض کنید تا نفخ اون از بین بره و زودتر بپزه.

-سبزی قورمه شامل تره، جعفری، گشنیز و شنبلیله میشه اما میزان شنبلیله باید یک سوم سبزی های دیگه باشه چون مقدار زیاد این سبزی باعث تلخی خورش میشه.

-سبزی ساطوری خرد شده رو تا وقتی که آب اون کاملا تبخیر بشه با روغن تفت بدید. در این مدت مداوم اون رو هم بزنید تا نسوزه و تلخ نشه.

-سبزی سرخ شده رو میشه از ابتدا به خورش قورمه سبزی اضافه کرد ولی بهتره بعد از یک ساعت از جوشیدن خورش، سبزی رو داخل قابلمه بریزید.

ghormesabzi6

-لیمو امانی رو از یک ساعت قبل با آب گرم خیس کنید تا تلخی اون گرفته بشه.

-بهترین گوشت برای خورش قورمه سبزی، گوشت گوسفندیه که مقداری چربی و استخوان هم داشته باشه.

-در اواخر پخت یک تکه یخ به خورش اضافه کنید. این کار با شوک وارد کردن به غذا، روغن اون رو بیرون میکشه و ظاهر خورش قورمه سبزی رو بهتر میکنه.

-بهتره 4 تا 5 ساعت برای پخت خورش قورمه سبزی در نظر بگیرید. ابتدا آب جوش کافی داخل قابلمه خورش بریزید تا در حین پخت نیازی به اضافه کردن آب نباشه.

ghormesabzi7

اگر به آشپزی علاقمند هستید، اینجا رو با کلی دستورهای عالی دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها