|

اصول چیدمان لوازم خانه در پاییز / تغییرات مثبتی که میتونن خونت رو از افسردگی در بیارن

اگر شما هم دلتون میخواد تا خونتون رو از دلگیری در بیارید و یه تم پاییزی و شاد براش بسازید، پس حتما با این مطلب همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تو فصل پاییز هستیم و خب به دلیل کوتاه تر شدن روزها و زود تاریک شدن و البته کاهش میزان تابش نور خورشید، خیلی از افراد دچار حالات افسردگی و ناراحتی بی دلیل میشن. از سویی هم به دلایل گفته شده همه ما دلمون میخواد تا وقت بیشتری رو تو خونه بگذرونیم و با خونواده باشیم، اما حال و هوای خونه هم دلگیره و ممکنه بیشتر یه حال کسالت آوری برامون ایجاد کنه. اما این رو نمیشه مشکل فرض کرد چرا که دیزاین خونه چیزیه که میتونه به راحتی تغییر کنه و قابلیت عجین شدن با فصول و شرایط رو داره. شما خانوم خونه میتونید با سلیقه ای که دارید و البته خرج کردن کمی تا قسمتی خلاقیت، این مسئله رو حل کنید. البته که حق دارید ندونید دقیقا باید چیکار کرد و چه مواردی در این راستا تاثیر گذار هستند، که خب خبر خوب اینه که کافیه تا با ادامه مطلب ما همراه باشید تا ببینیم و بدونیم برای دکوراسیون منزل چه میشه کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

68768768

اگر نور طبیعی ندارید نورپردازی هوشمند عالیه

مثلا نور. یه اتاق کم نور میتونه خیلی زیاد بر روی روحیه افراد تاثیر منفی بزاره و این موضوع به خصوص تو پاییز و زمستون که هوا خیلی زود تاریک میشه میتونه مهم باشه. اثری که نور بر روی روحیه و خلقیات ما آدما میزاره انکار ناپذیره و میتونه حتی روی ریتم شبانه روزی بدن شما هم تاثیر خودش رو بزاره. وقتی شما به نور طبیعی دسترسی نداشته باشید، میتونید برید سراغ نورپردازی های هوشمند که دیگه خیلی هم پیشرفته شده اند. در واقع اگر خونه شما نورگیر خوبی نداره به راحتی میشه برید سراغ نور مصنوعی و با تقلید از نور طبیعی روحیه ای بسیار بشاش تر برای خود بسازید.

8738

این رنگا هورمون شادی واست میسازن

رنگ ها نیز به شدت در خلق و خوی افراد و حتی رفتار و احساسات ما موثر هستند. شما باید دست به کار بشید و جهت مقابله با دلگیری فضا برید سراغ اون رنگ هایی که شاد هستن مثل زرد و نارنجی که جنب و جوش ذهن شما رو هم بیشتر می کنند. جالبه که بدونید تو روانشناسی رنگ ها رنگ زرد طرفداران بسیاری داره و میتونه هورمون سروتونین رو داخل بدن افراد آزاد کرده و روحیه اش رو شاد کنه.

3867394

عناصر طبیعی و گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی عناصری از خلقت خدا هستند که هم تصفیه هوا انجام میدن هم از بروز افسردگی و دلگیری جلوگیری دارند. تازه استرس رو هم کم میکنن و شادی آور نیز هستند. گیاهان آپارتمانی میتونن هوای سمی رو به دام بندازن و به عنوان یک تصفیه کننده هوا و وردی هوای خوب به فضا شناخته شده هستند.

653464

یک گوشه دنج بسازید

یادتون نره که از گوشه های دنج اصلا غافل نشید. خلوت کردن تو یه گوشه دنج خونه که فضای آرومی هم داره میتونه برای افراد سرگرم کننده و جذاب باشه و ذهنشون رو خالی کنه. این بخش یه تیکه دوست داشتنی تو خونه میشه که اگر با مبلمان و کاناپه و صندلی دیزاین بشه واقعا جذاب میشه. شما میتونید در این فضا یه شب طولانی رو سپری کنید و لذتش رو ببرید.

6584685

از آثار هنری و عکس ها کمک بگیرید

استفاده از و کمک گیری از عکس های خونوادگی و یا آثار هنری برای داشتن یک فضای زیبا که حال و هوای خوبی داره میتونه مناسب باشه. سعی کنید که از تصاویر خاطره انگیز تو پاییز و زمستون استفاده کنید.

837484

خونه رو مرتب و تمیز نگه دارید

حالا که قرار یه سر و سامونی به فضای خونه بدید و حال و هوای پاییزی رو دعوت کنید، پس خوبه که از تمیز کردنش غافل نشید. یه محیط شلوغ و درهم واقعا میتونه روحیه و اعصاب شما رو خراب کنه و حتی باعث استرس و اضطراب بشه. جهت استقبال از پاییز یه خونه تکونی ریز داشته باشید تا شیش ماه دوم سال رو پاک و پاکیزه پیش برید.

89899

از عناصر بافت دار برای ایجاد آرامش استفاده کنید

یادتون نره که استفاده از آیتم های نرم و بافت دار برای طراحی داخلی خیلی مهمه. این مسئله زمانی که قراره شما طولانی مدت داخل خونه بمونید مهم تر هم میشه. بافت های ارگانیک مثل چوب، سنگ و کاشی میتونن گرمای بیشتری به فضا منتقل کنند. بافت‌ های مصنوعی همچون فرش های ضخیم، کوسن و مبلمان هم میتونن آرامش بخش محیط باشند. نقش یک فرش مخملی رو در ایجاد آرامش به هیچ عنوان دست کم نگیرید!

857484

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها