|

طرز تهیه خورش قیمه قیسی / یه غذای محلی خاص که طعم و مزش بی نظیره

خورش قیمه قیسی یکی از غذاهای محلی و سنتی ایرونیه خیلی جذابه و طعم ملس اون به خاطر وجود قیسی (برگه زردآلو) برای خیلی ها خوشاینده.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیلی از غذاهای محلی ایرونی که توی نقاط مختلف کشور و با آداب و رسوم خاص آماده میشن، طعم و مزه های خیلی خوبی دارن که باید کشفشون کرد و نباید لذت امتحان کردنشون رو از دست داد. غذاهای خاص و لذیذی مثل قیمه نثار، خورش ماست، آبگوشت کشک، خورش دو پیازه میگو و کلی غذای خوش طعم و مزه دیگه که نباید از دستشون داد.

خورش قیمه قیسی یکی دیگه از غذاهای محلی و سنتی ایرونیه خیلی جذابه و طعم ملس اون به خاطر وجود قیسی (برگه زردآلو) برای خیلی ها خوشاینده. در این مطلب، طرز تهیه خورش قیمه قیسی رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

gheyme-gheysi-5

مواد لازم برای تهیه خورش قیمه قیسی

گوشت گوسفندی ۳۰۰ گرم

لپه یک لیوان

پیاز ۴ عدد

قیسی یک لیوان

آبغوره ۵ قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

دارچین یک قاشق چایخوری

زردچوبه یک قاشق چایخوری

پودر سیر یک قاشق چایخوری

فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری

چوب دارچین یک تکه کوچیک

زعفرون دم کرده 2 قاشق غذاخوری

نمک به مقدار لازم

کره به میزان لازم

روغن به میزان لازم

gheyme-gheysi-2

طرز تهیه خورش قیمه قیسی

مرحله اول

لپه رو از یکی دو ساعت قبل چند بار بشویید و بعد با مقداری آب خیس کنید.

مرحله دوم

پیاز رو با یه تیکه چوب دارچین حدود ۸ دقیقه سرخ کنید. بعد گوشت گوسفندی رو که مکعبی خرد کردید، به پیاز سرخ شده اضافه کنید. فلفل سیاه، پودر سیر، زردچوبه، کمی نمک و دارچین رو هم بریزید و حدود 10 دقیقه با حرارت ملایم سرخ کنید.

مرحله سوم

گوجه‌ فرنگی ها رو کاملا ریز خرد کنید و به همراه رب‌ گوجه فرنگی به گوشت اضافه کنید و ۲۰ دقیقه دیگه سرخ کنید. در نهایت ۳ لیوان آب ‌جوش بریزید و اجازه بدید گوشت روی حرارت کم بپزه.

gheyme-gheysi-3

مرحله چهارم

لپه رو ۲۰ دقیقه بجوشونید و سپس ۲ دقیقه با کره تفت بدید. یکم زعفرون اضافه کنید و ۳ دقیقه دیگه هم تفت بدید. بعد به خورش قیمه قیسی اضافه‌ کنید.

مرحله پنجم

۱۵ دقیقه آخر پخت خورش، قیسی، مقداری زعفرون و آبغوره رو بریزید، نمک خورش رو هم اندازه کنید. بعد از این مدت خورشت قیمه قیسی خوشمزه و لذیذ آماده‌ ست و می تونید اون رو همراه پلوی زعفرونی سرو کنید. نوش جان.

اگر به آشپزی علاقمند هستید، اینجا رو با دستورهای غذایی، کیک، شیرینی و دسر دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها