|

اصول چیدمان مبلمان در نشیمن و پذیرایی / خونه چه سی متر باشه چه سیصد متر دیزاین لازمه

اگر شما هم مبلمان و وسایل خونتون رو نمیدونید چطور چیدمان کنید که هم کارایی داشته باشه و هم زیبایی، پس حتما با این مطلب همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دکوراسیون منزل از عناصر مختلفی ساخته می شود. این آیتم ها میتونن هم کاربردی باشند و هم تزیینی. هم بودنشون ضروری و حیاتی باشه، هم نبودشون ذره ای خدشه به زندگی وارد نکنه. مثلا مبلمان از اون دست وسایلی در هر منزل به حساب مید که هم کارایی بالای داره و هم زیباسازی فضا رو به عهده میگیره. مبلمان به دلیل حجیم بودن پر کننده فضا هستند و برای نشیمن افراد مورد استفاده قرار میگیرند. از سویی هم خود به تنهایی بخش عظیمی از خوشگلاسیون محیط رو انجام میدن و در نتیجه همه جوره بودنشون مهمه. اما خیلی وقتها افراد در چیدمان اونها دچار مشکل میشن. حالا یا نمیتونن با سلیقه بچینن، یا اینکه کمبود فضا و پرتی دارند. یادتون نره همیشه برای داشتن یک چیدمان اصولی، مهمترین نقطه خونه شما نشیمن و پذیرایی است. اما از اونجای که این روزا خیلی از خونه ها کوچیک شدن و متراژ بالای ندارند، استفاده از مبلمان استیل اشتباهه و بهتره که از مبل راحتی و کلاسیک کم ابعاد کمک بگیریم تا فضامون آرامش بیشتری داشته باشه، نه شلوغی. پذیرایی فضاییه که در منزل عمومی تر محسوب میشه و مهمان ها درش قرار میگیرند. پس بیشتری اهمیت دیزاینی رو داره و از سویی هم صمیمی طور ساختنش میتونه مهم باشه. در این مطلب با ما همراه باشید تا با روش های مختلف چیدمان مبل در فضا آشنا بشیم. 

نحوه چیدمان مبل در فضا

چیدمان مبل در نشیمن و پذیرایی مستطیل

با توجه به اینکه بیشتر منازل ما ابه شکل اتاق پذیرایی های مستطیل شکل هستند، خب چیدمانی که براشون باید در نظر بگریو بستگی به این داره که در یکی از بخش های فضا نقطه کانونی و مورد توجهی هستش یا نه؟ مثلا چیزی مثل شومینه و یا پنجره ای بولد یا حتی تلویزیون که توجه افراد رو به خودش جلب میکنه. وقتی شما یه نقطه کانونی مشخص داشته باشید میتونید مبلمان رو طبق اون بچینید.

نحوه چیدمان مبل در فضا

نحوه چیدمان مبل در فضا

چیدمان اصولی مبل و دیگر لوازم در فضا

اینکه مبلمان در نشیمن و پذیرایی شما چه مدلی چیدمان بشه کاملا بسته به سلیقه شما هست. تو اکثر خونه ها می بینیم که یک مبل سه نفره و یه دو نفره و دو یا چند یک نفره هستش که برای فضا انتخاب شده. باید در قرار دادن مبل ها این رو در نظر بگیرید که حتما بین دیوار و مبل فاصله باشه، از سویی هم گوشه های اتاق فضای کافی داشته باشند و از همه مهمتر اینکه افراد بتونن به راحتی در محیط رفت و آمد کنند و همه چیز خفه در هم نباشه. میزهای جلو مبلی هم طوری گذاشته بشن که دسترسی همه افراد بهش راحت باشه و همیشه جوری وسایل رو بچینید که قابلیت جا به جایی داشته باشند و انعطاف پذیر باشند.

نحوه چیدمان مبل در فضا

نحوه چیدمان مبل در فضا

چیدمان مبل راحتی در پذیرایی های کوچیک و با چند در ورودی

شاید هم خونه شما اینجوری باشه که چند در ورودی داشته باشه و شما رو در دیزاین گیج و گنگ کنه. اگر چنین بود شما میتونید یه خط فرضی رو در نظر بگیرید بین این در تا اون در، بعد کمی در ذهن مبلمان رو چیدمان کنید و حرکت و جابه جایی دهید. فکر کنید و رسم کنید که چطور میشه مبل ها رو جوری قرار داد که راحت بشه از این به اون در رفت. البته که حتی در این شرایط هم باز باید به نقطه کانونی فضا توجه داشته باشید و اول اون رو پیدا کنید.

نحوه چیدمان مبل در فضا

فضاسازی در نشیمن و پذیرایی خانه بزرگ

اگر هم شما خونواده ای هستید که خوشبختانه منزلی بزرگ دارید و یا اینکه نشیمن و پذیرایی شما بزرگ است، میتونید به روش های مختلف و خاص با استفاده از چیدمان و مبلمان فضاتون رو تقسیم بندی کنید. اصولا تو این سبک از دیزاین فضا مبلمان ال شکل میتونه خیلی موثر باشه و پیشنهاد ما به شما خرید یک دست مبل ال شیک هستش که هم فضای کمتری از شما اشغال میکنه و میتونید در دیگر فضاها مانور دیگری دهید، و هم اینکه جو صمیمی تری براتون میسازه و خوشگلم هست.

نحوه چیدمان مبل در فضا

چیدمان متقارن مبلمان در پذیرایی

یکی بهترین روش هایی که میتونه برای چیدمانی جذاب در نشیمن و پذیرایی فضا وجود داشته باشه، اینه که مبلمان رو به شکل متقارن بچینید تا افراد بتونن روبروی همدیگه قرار بگیرند و ارتباط کلامی و چشمی بهتری داشته باشند. اینجوری ارتباط افراد هم تاثیر گذارتر خواهد شد. اگر چنین چیدمانی در مرکز کانونی فضا وجود داشته باشه چرا که اگر این نقطه تلویزیون باشه چیدمان هم باید جوری اتفاق بیفته که افراد روبروی هم باشند و همون تماشای تلویزیون میتونه افراد رو صمیمی تر کنه. در انتخاب ابعاد و مدل مناسب مبلمان دقت کنید و برای چیدمان نیز از روش های اصولی استفاده نمایید تا چیدمانی آرامبخش و زیبا داشته باشید.

نحوه چیدمان مبل در فضا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها