|

تمیز کردن حمام و خوشبو نگه داشتنش با مواد طبیعی / ترفندای عالی و راحت که معجزه میکنن

در این مطلب در مورد تمیز کردن حمام و خوشبو نگه داشتنش با مواد طبیعی و در دسترس صحبت می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شاید بشه گفت حمام یکی از مهم ترین قسمت های خونه ست که همه افراد خونه اوقات زیادی رو اونجا سپری می کنن و به بهداشت فردی و حتی امور زیبایی خودشون می رسن. تمیز و خوشبو بودن حمام از این نظر که زمان زیادی از اعضای خانواده در طول هفته، اونجا می گذره خیلی مهم و ضروریه.

روش های متنوعی برای تمیز کردن حمام و خوشبو نگه داشتنش وجود داره اما اگر بدونید که می تونید با مواد طبیعی این مکان رو برق بندازید و خوشبو و زیبا کنید، حتما خوشحال خواهید شد. چون هم از آسیب های احتمالی مواد شیمیایی در امان خواهید موند و هم نتیجه بهتر و موثرتری رو خواهید دید. در این مطلب در مورد تمیز کردن حمام و خوشبو نگه داشتنش با مواد طبیعی و در دسترس صحبت می کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

hamam3

برای تمیز کردن حمام برنامه منظم داشته باشید

همونطور که گفتیم حمام یه مکان مهم توی خونه ست که پاکیزگی و بهداشت اون خیلی اهمیت داره. نوع استفاده از حمام باعث میشه در تا در معرض جرم و رسوب گرفتن و تجمع باکتری ها باشه به همین خاطر باید برای تمیز کردن این مکان خونه برنامه منظم داشته باشید. برای تمیز کردن حمام میشه از مواد طبیعی و خونگی استفاده کرد که باید بگیم کار کردن با مواد طبیعی از همه نظر بهتره. در ادامه به توضیح روش های تمیز کردن حمام با مواد طبیعی و در دسترس می پردازیم.

servis-behdashti4

تمیز کردن حمام با سرکه سفید

سرکه سفید یه ماده در دسترس و بی ضرره که می تونه کاشی ها رو برق بندازه و به بهترین شکل حمام رو ضد عفونی هم بکنه. یک دستمال تمیز و نسبتا زبر رو به سرکه سفید آغشته کنید و روی سطح کاشی ها بکشید. بعد از چند دقیقه با یک دستمال نمدار تمیز و یا با آب آبکشی کنید.

برای تمیز کردن سرامیک های کف حمام هم کافیه تا مقداری سرکه سفید رو روی سطح مورد نظر بریزید، حدود 15 دقیقه صبر کنید، بعد با برس زمین شوی کمی روی سرامیک ها بکشید و آبکشی کنید.

hammam-4

رسوب شیرآلات حمام رو هم میشه با سرکه به راحتی تمیز کرد برای تمیز و براق کردن اونها باید یک کیسه‌ پلاستیکی رو با سرکه‌ سفید پر کنید و به سر دوش ببندید، به شکلی که سر دوش در سرکه غوطه‌ ور بشه. چند ساعت سبر کنید و سپس با احتیاط پلاستیک رو باز کرده و محتویاتش رو دور بریزید. بعد با یک اسکاچ، رسوبات نرم شده تمیز کرده و آبکشی کنید.

hammam-7

تمیز کردن حمام با جوش شیرین

شاید اینطور به نظر بیاد که تمیز کردن درز بین کاشی های حمام یه کار سخته اما باید بگیم اینطور نیست. درز کاشی ها و سرامیک ها در حمام هم محلی برای تجمع جرم و رسوباته ولی می تونید با با استفاده از جوش شیرین و آب یه خمیر نسبتا رقیق درست کنید و با یک برس زمین شوی، روی این قسمت ها بکشید و سپس آبکشی کنید تا حسابی تمیز و ضد عفونی بشن.

hammam-5

نکات مهم برای خوشبو نگه داشتن حمام

-اگر از فاضلاب و خروجی های آب در حمام بوی نامطبوع متصاعد میشه، می تونید مقداری از جوش شیرین و یا لیمو ترش در اون نقاط استفاده کنید تا بوی بد رو از بین ببرن.

-سطل های زباله داخل حمام رو زود به زود خالی و اونها رو تمیز کنید.

servis-behdashti1

-اگر داخل حمام حوله می ذارید ممکنه رطوبت موجود در این فضا باعث بشه تا حوله کامل خشک نشه و بعد از مدتی بوی نامطبوعی بگیره پس بهتره اونها رو زود به زود عوض کنید و بشویید.

-برای زیبایی و خوشبو کردن حمام از شمع ها و صابون های معطر استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها