|

گیاهان آپارتمانی پاییز خیز/ این گل‌ها نیاز به نور ندارن تو این فصلم برگاشون نمیریزه

گیاهان آپارتمانی انواع بسیار مختلفی دارند که خب با توجه به اینکه در فصل پاییز هستیم گونه هایی که نیاز به نور ندارند طرفداران بیشتری دارند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تو فصل پاییز خیلی موارد تغییر میکنن. این تغییرات شگفت انگیز زیبایی های بسیاری دارند که خب از طرفی هم ممکنه ناراحت کننده برای برخی موارد باشند. مثلا خیلی از گیاهان خشک شده و حسابی برگ ریزون دارند. این موضوع گیاه آپارتمانی و گیاه خیابونی هم نداره و بسته به گونه اون گیاه، یکسری در دو فصل سرد سال از زیبایی شون میفتن و برخی هم هستند که خب گیاهان همیشه سبز نامیده می شوند. نگهداری از گیاهان آپارتمانی در منزل این روزها به شدت ترند شده ولی اونچه که افراد رو آزرده خاطر میکنه همین گرمایی بودن گیاهان هستش. در حالی که هستند گل و گیاه هایی که اتفاقا در فصول سرد سال هم سرسبز میمونن و تازه سرما رو هم بیشتر از گرما دوست دارند. به همین دلیل ما اومدیم و در این مطلب سری زدیم به چند نمونه از این سبک گیاهان، تا بتونیم با اونها خونمون رو سبز و زیبا نگه داریم. در ادامه با ما همراه بمونید.

6456464

دراسنا (Dracaena)

همیشه که قرار نیست گیاهان آپارتمانی سبز و بدون گل باشند. خیلی از اونها دارای گل هستن و میتونن به جز سبز، یه رنگ جذاب دیگه هم به نمایش بگذارند. مثلا گیاه دراسنا یکی از گیاهان آپارتمانی محبوب هستش که به دلیل تنوع در رنگ برگی که داره، و همچنین توانایی سازگاری با شرایط نوری کم، تو خیلی از خونه ها به راحتی زندگی کنه و خوشگل باشه. برگای دراسنا باریک و بلند هستن و با رنگای متنوعی همچون سبز، زرد و قرمز دیده میشن. از سوی هم این گیاه میتونه تصفیه هوا انجام بده و مواد مضر موجود در هوا رو از بین ببره. شرایط نگهداری اینجوریه که تو نور غیر مستقیم زندگی میکنه و میتونه تو محیط کم نور به خوب رشد کنه. اما نیاز به آبیاری دقیق و منظم داره و خاک بین هر آبیاری باید خشک شده باشد. یادتون نره زیاد از حد بهش آب ندید چرا که دراسنا به پوسیدگی ریشه حساسه.

87447

آنتوریوم (Anthurium)

آنتوریوم چون برگاش براقه و گل های درخشان و زیبایی داره، یکی از جذاب ترین گیاهان در دکوراسیون محسوب میشه.گل‌ های این گیاه قلب شکلی هستن و رنگ هایی همچون قرمز، صورتی و سفید داند که میتونن به هر فضای داخلی جلوه‌ ای تازه و شیک هدیه دهند. به علاوه ظاهر زیبایی که آنتوریوم داره، به تصفیه هوا هم کمک میکنه و محیط رو سالم ار نگه میداره. آنتوریوم نور غیرمستقیم و روشن میخواد، همراه با خاکی که همیشه باید مرطوب باشه. اما نه اینجوری که آب جمع بشه داخل گلدان! جهت گلدهی بهتر آنتوریم میتونید از کود مایع مخصوص گل های آپارتمانی نیز بهره ببرید.

9659

آگلونما (Aglaonema)

یکی از مقاوم ترین و بی دردسر ترین گیاهان آپارتمانی آگلونما هستش که برگ های پهن و زیبا داره. این گل نیز برای فضاهای کم نور گزینه ایده آلی هستش. گیاه آگلونما برای افرادی که خیلی تجربه نگهداری از گل رو ندارند میتونه خوب باشه و رنگ برگاش هم از سبز تا نقره ای و قرمز تغییر میکنه. این گیاه به نور کم و غیر مستقیم نیازمنده و میتونه نسب به خشکی هم مقاومت داشته باشه. پس نباید اون رو به شکل مکرر و دائم آبیاریش کرد. اگر آگلونما رو تو نور زیاد بزارید، رنگ برگ‌ ها ممکنه که کمرنگ‌ تر بشن.

3166

بروملیاد (Bromeliad)

بروملیاد از دست گیاهان گرمسیری هستش که با برگای بلند و گل‌ های شگفت‌ انگیز و رنگی که داره، میتونه به هر فضا رنگ و بوی جذاب زندگی رو ببخشه. این گیاه با گل های خیره کننده اش، یه گزینه عالی و ناب برای دکوراسیون داخلی هستش که به شکل گرد دور هم جمع شده و گل های مرکزی داره. این گل ها به رنگ قرمز، زرد یا نارنجی هستن. بروملیاد نور روشن و غیر مستقیم میخواد و بهتره که تو شرایط گرم و مرطو نگهداری بشه. این گیاه خیلی آب نمیخواد و همین که از خاک زهکشی شده براش استفاده بشه خوبه. آبیاری بروملیاد باید به شکل اسپری باشه و روی برگاش ریخته بشه.

39964

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها