|

طرز تهیه آش انار غذای خوشمزه پاییزی / بهترین دستور برای طبخ یه آش سنتی عالی

آش انار یه غذای سنتی و خوشمزه پاییزیه که با رب انار و آب انار آماده میشه و طعم و مزه خاص و جذابی داره. اینجا طرز تهیش رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- میگن انار میوه بهشتیه؛ یه میوه خوشمزه و آبدار که میشه باهاش غذاها و دسرهای متنوعی درست کرد. علاوه بر دسرهای اناری خوش آب و رنگ، از انار میشه غذاهای خوشمزه ای مثل انار پلو، کوفته انار، خورش ناردون و انار بیج، آش انار و ... هم درست کرد. آش انار یه غذای سنتی و خوشمزه پاییزیه که با رب انار و آب انار آماده میشه و طعم و مزه خاص و جذابی داره. در این مطلب، طرز تهیه آش انار رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

ash-anar-2

مواد لازم برای تهیه آش انار

برنج یک پیمانه

لپه نصف پیمانه

سبزی آش ۵۰۰ گرم

چغندر ۳ عدد

پیاز ۳ عدد

رب انار ۲ قاشق غذاخوری

آب انار یک تا ۲ پیمانه

نعنا خشک ۳ قاشق غذاخوری

زردچوبه، فلفل سیاه و نمک به میزان لازم

پودر گلپر به میزان دلخواه

ash-anar-4

طرز تهیه آش انار

مرحله اول

لپه‌ رو از شب قبل بشویید و خیس کنید. موقع پخت اون رو آبکش کرده و در یک قابلمه با مقداری آب بپزید. چغندر رو هم پوست بگیرید و در یک قابلمه ای دیگه بپزید.

مرحله دوم

پیازها رو پوست گرفته و دو عدد از اونها رو نگینی خرد کنید و در یک قابلمه‌ با مقداری روغن سرخ کنید تا کاملا طلایی بشن، زردچوبه و فلفل سیاه رو اضافه کرده و کی تفت بدید سپس برنج شسته رو اضافه کنید، ۱ لیتر آب اضافه کنید و اجازه بدید به جوش بیاد و برنج بپزه.

ash-anar-6

مرحله سوم

برنج که کمی شکفته شد، سبزی آش رو اضافه کرده و هم بزنید و اجازه بدید سبزی و برنج با هم پخته بشن. سپس لپه پخته و چغندر پخته و خرد شده رو اضافه و مخلوط کنید و اجازه بدید همه مواد به مدت ۱۵ دقیقه با هم بپزن.

مرحله چهارم

حالا آب انار، رب انار و به دلخواه دانه‌ های انار رو اضافه و مخلوط کنید و اجازه بدید برای ۱۵ دقیقه دیگه همه مواد با هم بپزن. میزان نمک آش رو در این مرحله اندازه کنید.

ash-anar-5

مرحله پنجم

یک پیاز باقی مونده رو خلالی خرد کنید و در روغن سرخ کنید تا پیازداغ حاضر بشه، پیازها رو از تابه خارج و نعنا خشک رو در روغن بریزید و سریع از روی حرارت بردارید.

مرحله ششم

نیمی از نعنا و پیاز داغ رو به آش اضافه و بقیه رو برای تزیین نگه دارید. به دلخواه می ‌تونید مقداری پودر گلپر هم به آش اضافه کنید. ۳۰ دقیقه دیگه هم زمان بدید تا آش جا بیفته.

مرحله هفتم

وقتی آش انار کاملا جا افتاد اون رو در کاسه ریخته و با پیاز داغ و نعنا داغ و دونه های انار تزیین و سپس سرو کنید. نوش جان.

ash-anar-3

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها