|

دریاچه ارواح نوشهر؛ طبیعت فوق العاده ای که بهت زدت میکنه

تا حالا اسم دریاچه ارواح نوشهر رو شنیدی؟ یک دریاچه زیبا وسط جنگل که اسم کمی ترسناکی داره و به همین خاطر هم افسانه هایی در موردش شکل گرفته!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- چند سالی میشه که با گسترده تر شدن شبکه های اجتماعی، سفر به مکان های طبیعی که ویژگی های خاصی هم دارن خیلی بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته. سفر به سواحل پارسیان، جزیره هرمز، کویر ریگ جن و مکان هایی از این دست خیلی پرطرفدارن.

تا حالا اسم دریاچه ارواح نوشهر به گوشت خورده؟ یک دریاچه زیبا وسط جنگل که اسم عجیب و کمی ترسناکی داره و به همین خاطر هم افسانه هایی در موردش شکل گرفته و دهان به دهان چرخیده! این اسم خیلی ها رو مشتاق کرده تا راهی جنگل های نوشهر بشن و دریاچه ارواح رو از نزدیک ببینن. در این مطلب قصد داریم دریاچه ارواح نوشهر رو که به اون دریاچه ممرز هم میگن، بهتون معرفی کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

03

موقعیت جغرافیایی دریاچه ارواح

دریاچه ارواح در استان سرسبز و زیبای مازندران، در دل جنگل ‌های نوشهر و فاصله حدودا 45 کیلومتری از این شهر و نزدیکی روستاهای صلاح‌ الدین کلا و ونوش قرار گرفته.

مسیر دسترسی به دریاچه ارواح

برای دیدن دریاچه ارواح نوشهر، باید از شهر نور به سمت نوشهر برید و در کیلومتر ۱۲ این مسیر پس از عبور از جاده ونوش، وارد جاده فرعی روستای چلندر و صلاح‌ الدین کلای سفلی بشید.

با عبور از روستا، به ورودی مسیر دریاچه و محیط بانی می ‌رسید که در اون جا باید برای ورود به منطقه هماهنگی ‌های لازم رو انجام بدید. بعد از عبور از محیط بانی، یک جاده خاکی به طول حدودا 11 کیلومتر، شما رو به دریاچه ارواح میرسونه.

12

08

جاذبه های دریاچه ارواح

مسیر جنگلی 11 کیلومتری تا دریاچه ممرز رو میشه پیاده و یا با خودروی شخصی طی کرد. به انتهای مسیر که برسید باید چند قدم رو بالا برید تا بتونید دریاچه ارواح زیبا رو ببینید.

بقایای تنه‌ های کوتاه و بلند درختا که از وسط آب بیرون اومدن، مهی که روی سطح دریاچه ارواح رو فرا گرفته و صدای آواز پرنده‌ ها و سکوت عمیق پس ‌زمینه بسیار رویاگونه و جذابه.

01

09

احتمالا همین درختان سربرآورده از دریاچه، مه‌ آلود بودن فضا و صدای پرنده‌ها که توی فضا می‌ پیچه و وهم ‌آلود به گوش‌ آدم‌ ها می‌ رسه باعث شده تا محلی‌ ها نام ارواح رو برای این دریاچه منحصربه فرد انتخاب کنن.

تفریحات و امکانات دریاچه ارواح

اگر اهل طبیعت گردی هستید، بهتره مسیر رسیدن تا دریاچه ارواح رو مخصوصا در فصول بهار و پاییز که هوا گرم نیست، پیاده طی کنید. این کار در چنین فضای فوق العاده ای، برای عاشقان طبیعت میتونه خیلی لذت بخش و خاطره انگیز باشه.

وقتی به دریاچه ممرز برسید هم عکاسی، پیاده ‌روی و کشف اطراف دریاچه خیلی جذاب و هیجان انگیزه. اگه اهل کمپینگ هم باشید، اطراف دریاچه ارواح نوشهر برای کمپ کردن دسته جمعی خیلی مناسبه. البته باید از قبل وضعیت هوا و احتمال بارش بارون رو بررسی کنید.

05

10

این رو هم باید بگیم که خوشبختانه دریاچه ارواح و جنگل‌ های اطرافش خیلی بکر مونده و هیچ گونه امکانات گردشگری و اقامتی در اون ها وجود نداره و همه احتیاجات خودتون در سفر به دریاچه ارواح رو باید با خودتون ببرید.

بهترین زمان سفر به دریاچه ارواح

جنگل ممرز و دریاچه ارواح توی هر فصل زیبایی ‌های خاص خودش رو داره؛ فصل بهار احتمال بارونی و مه‌ آلود بودن دریاچه بیشتره و اگه نم بارون بزنه لطافت هوا فوق ‌العاده میشه. فصل تابستون اما احتمال بارش کمتره اما ممکنه کمی هوا گرم باشه. اوایل تا اواسط پاییز هم هوا چندان سرد نیست اما رنگارنگی جنگل کلی زیباست. در کل فصل بهار و فصل پاییز بهترین زمان سفر به دریاچه ارواح نوشهره.

13

14

اگر اهل طبیعت گردی و سفر هستید، اینجا مطلبی رو در مورد پارک های جنگلی نوشهر بخونید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها