|

طرز تهیه شیرینی نارگیلی ترد و خوشمزه / بدون نیاز به ترازو یه شیرینی عالی بپز

شیرینی نارگیلی یکی از شیرینی های خوشمزه خونگیه که اینجا طرز تهیه اون رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شیرینی پزی یه فعالیت سرگرم کننده ست که خیلی ها بهش علاقمند هستن و حتی به شکل حرفه و شغل دنبالش می کنن. اما اگه یه خانم شاغل یا خونه دار باشی میتونی هر از گاهی پیشبند ببندی و با یه دستور ساده، یه شیرینی و یا کیک خوشمزه خونگی بپزی. شیرینی نخودچی، شیرینی برنجی، کیک یزدی، کیک هویج و گردو و... از ساده ترین شیرینی ها و کیک هایی هستن که میشه توی خونه درست کرد. شیرینی نارگیلی یکی دیگه از این شیرینی های خوشمزه ست که در ادامه طرز تهیه اون رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

shirini-nargili-2

مواد لازم برای تهیه شیرینی نارگیلی

پودر نارگیل 6 قاشق غذاخوری

شکر یک لیوان

روغن مایع دو سوم فنجون

سفیده تخم مرغ ۲ عدد

آبلیمو نصف قاشق چایخوری

وانیل یک قاشق چایخوری

shirini-nargili-4

طرز تهیه شیرینی نارگیلی

مرحله اول

ابتدا شکر رو به همراه پودر نارگیل، سفیده های تخم مرغ و روغن مایع داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید و حدود دو دقیقه میکس کنید تا مواد کاملا یکدست بشن. سپس مواد رو داخل یک تابه ریخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار بدید.

مرحله دوم

حالا با قاشق چوبی مواد رو به صورت رفت و برگشت هم بزنید. حدودا ۱۰ دقیقه مواد رو روی حرارت بسیار ملایم هم بزنید تا شکر کاملا باز بشه.

مرحله سوم

پس از این مدت، مایه شیرینی نارگیلی رو داخل یک ظرف در بسته بریزید و کنار بذارید تا از حرارت بیفته و خنک بشه. سپس آبلیمو و عصاره وانیل رو اضافه کرده و مخلوط کنید.

shirini-nargili-5

مرحله چهارم

در این مرحله، فر رو با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم بشه. پس از اینکه مایه شیرینی نارگیلی خنک شد اون رو داخل قیف بریزید، سپس کف سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و روی اون شیرینی ها رو با فاصله قرار بدید. سپس سینی رو به مدت 15 دقیقه در فر گرم شده بذارید.

مرحله پنجم

پس از اینکه شیرینی نارگیلی پخت سینی رو از فر خارج کنید و بعد از اینکه شیرینی ها خنک شد اونها رو در ظرف در بسته داخل یخچال نگهداری کنید تا تازه بمونن.

shirini-nargili-6

فوت و فن پخت شیرینی نارگیلی

-هرچه پودر نارگیل شما تازه تر باشه، در نهایت شیرینی باکیفیت تر و با ماندگاری بالاتری خواهید داشت.

-دقت کنید که مایه شیرینی نباید به نقطه جوش برسه و باید قبل از این مرحله از روی حرارت برداشته بشه.

-اگر هنگام قیف زدن روی شیرینی ها برآمدگی وجود داشت نوک انگشتتون رو با کمی روغن مایع چرب کنید و روی شیرینی ها رو صاف کنید.

-طی پخت حواستون باشه که شیرینی ها نسوزه. وقتی یک هاله طلایی رنگ دور شیرینی ها رو گرفت، شیرینی نارگیلی ترد و خوشمزه حاضره و می تونید سرو کنید. نوش جان.

-اگر دوست دارید که روی شیرینی ها کمی طلایی بشه می تونید یک دقیقه گریل رو روشن کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها