|

طرز تهیه پارمیجانا خوشمزه و لذیذ / یه خوراک بادمجون ایتالیایی که مزش فوق العادست

پارمیجانا یه غذای خوشمزه ایتالیاییه که تقریبا همون خوراک بادمجون ماست که با پنیر موزارلا طعم خاصی میگیره. اینجا، طرز تهیش رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- غذاهای ایتالیایی توی تمام جهان طرفدارای زیادی داره؛ از انواع پیتزا گرفته تا لازانیا، پاستا با سس های خیلی متنوع و خوشمزه و... ذائقه ما ایرونی ها هم با این غذاهای فوق العاده ایتالیایی خیلی جوره و این رو میشه از تعداد زیاد رستوران های ایتالیایی که توی همه شهرها وجود داره فهمید!

گوجه فرنگی، ریحون، انواع پنیرها و روغن زیتون توی خیلی از غذاهای ایتالیایی نقش پر رنگی دارن و طعم خیلی خوبی بهشون میدن. پارمیجانا هم یه غذای خوشمزه ایتالیاییه که تقریبا همون خوراک بادمجون ماست که با پنیر موزارلا طعم خاصی میگیره. در این مطلب، طرز تهیه پارمیجانا رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

parmijana-1

مواد لازم برای تهیه پارمیجانا

بادمجون دلمه ای متوسط 4 عدد

گوجه فرنگی یک کیلوگرم

پیاز یک عدد

سیر 2 حبه

ریحون تازه به میزان لازم

پنیر موزارلا تازه به میزان لازم

پنیر پارمسان به میزان لازم

نمک 2 قاشق چایخوری

فلفل سیاه یک قاشق چایخوری

روغن به میزان لازم

parmijana-4

طرز تهیه پارمیجانا

مرحله اول

پیاز رو پوست بگیرید و نگینی خرد کنید، سپس با مقداری روغن تفت بدید. وقتی سبک شد، سیر له شده رو اضافه کنید.

مرحله دوم

گوجه فرنگی ها رو پوره کرده و به پیاز و سیر سرخ شده اضافه کنید. نمک و فلفل سیاه و یک مشت ریحون تازه بریزید و با حرارت ملایم بذارید بجوشه تا کمی غلیظ بشه.

مرحله سوم

بادمجون ها رو ورقه ورقه برش بزنید، نمک بپاشید و 5 تا 10 دقیقه بذارید بمونه. سپس آبکشی کرده و خشک کنید. حالا داخل یک تابه با روغن دو طرف بادمجون ها رو سرخ کنید.

parmijana-2

مرحله چهارم

داخل یک ظرف مناسب فر، مقداری سس گوجه فرنگی بریزید. یک ردیف بادمجون سرخ شده بچینید، ریحون تازه، پنیر موزارلا تازه و پنیر پارمسان. این ترکیب رو یک بار دیگه هم تکرار کنید و در نهایت روی ظرف رو سس گوجه فرنگی و پنیر پارمسان بریزید. حالا ظرف پارمیجانا رو به مدت حدودا 30 دقیقه داخل فر که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کردید، قرار بدید.

مرحله پنجم

اگر فر گازی دارید، چند دقیقه آخر گریل رو هم روشن کنید تا روی پارمیجانا هم طلایی بشه. سپس ظرف رو از فر خارج کنید. غذای خوشمزه ایتالیایی شما حاضره و می تونید پارمیجانا رو سرو کنید. نوش جان.

parmijana-3

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو با کلی دستورهای غذایی عالی دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها