|

اسپاگتی با سس گوجه و ریحان که وقت خوردنش باید حواست به انگشتات باشه / طرز تهیه راحت

در این مقاله طرز تهیه یه اسپاگتی خوشمزه و عالی به نام اسپاگتی با سس گوجه و ریحان رو یاد میگیری که خیلی راحت و سریع آماده میشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- غذاهای ایتالیایی زیادی هست که در تمام دنیا محبوب هستن و آشپزهای هر کشور سعی کردن با کمی تغییر، اونا رو با ذائقه مردم خودشون هماهنگ تر کنن. مثلا انواع پیتزا در سراسر جهان پرطرفدارن. پاستا هم یه غذای ایتالیایی دیگه ست که طرفداران زیادی در همه کشورها داره. لازانیا هم یه غذای لذیذ ایتالیاییه که بسیار محبوب و معروفه! انواع اسپاگتی هم در همه جای دنیا طبخ و با لذت خورده میشه. در این مقاله طرز تهیه یه اسپاگتی خوشمزه و عالی به نام اسپاگتی با سس گوجه و ریحان رو بهتون آموزش میدیم که خیلی راحت و سریع آماده میشه و واسه وقت هایی خوبه که فرصت کافی برای آشپزی نداری. تا پایان همراه ما باشید.

spagetti5

مواد لازم برای تهیه اسپاگتی با سس گوجه و ریحان

اسپاگتی 500 گرم

گوجه فرنگی یک کیلوگرم

کره 2 قاشق غذاخوری

روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری

پیاز متوسط 2 عدد

سیر 4 حبه

گوجه گیلاسی 8 عدد

نمک یک قاشق چایخوری

پنیر پارمزان به میزان لازم

spagetti1

طرز تهیه اسپاگتی با سس گوجه و ریحان

مرحله اول

گوجه ها رو شسته و پوست بگیرید. اونها رو به وسیله غذاساز یا گوشتکوب برقی پوره کنید. برای راحت تر پوست گرفتن گوجه بهتره اونها رو یک دقیقه داخل آبجوش بذارید و بلافاصله داخل آب یخ بریزید. می بینید که این شوک حرارتی باعث میشه تا پوست گوجه ها به راحتی جدا بشه.

مرحله دوم

قابلمه مناسبی رو برای پختن اسپاگتی آب کنید و روی شعله گاز بذارید تا به جوش بیاد.

spagetti3

مرحله سوم

پیازها رو پوست گرفته و نگینی خرد کنید. ماهیتابه ای روی حرارت گذاشته و روغن زیتون مخصوص سرخ کردنی داخلش بریزید. پیازها رو در روغن سرخ کنید. وقتی طلایی شد، سیرهای له شده رو اضافه کنید. عطر سیر که بلند شد، گوجه پوره شده رو اضافه کرده و مخلوط کنید. زمان بدید تا آب گوجه تبخیر بشه.

مرحله چهارم

وقتی آب به جوش اومد، اسپاگتی رو همراه نمک داخل قابلمه بریزید. حدود 7 تا 8 دقیقه اسپاگتی رو بجوشونید.

مرحله پنجم

وقتی سس گوجه به روغن افتاد، کره، نمک و فلفل سیاه اضافه کرده و مخلوط کنید. گوجه گیلاسی ها رو هم از وسط دو نیم کرده و همراه ریحان تازه خرد شده اضافه کنید.

spagetti6

مرحله ششم

حالا اسپاگتی پخته شده رو از قابلمه مستقیم داخل سس گوجه بریزید. حدود 5 دقیقه کافیه تا اسپاگتی با سس گوجه و ریحان آماده بشه. اون رو داخل ظرف مناسبی کشیده و با ریحان تازه، پنیر پارمزان و روغن زیتون تزئین کنید. نوش جان.

در این مقاله طرز تهیه اسپاگتی با سس گوجه و ریحان رو آموزش دادیم. اگر به آشپزی علاقمند هستید اینجا میتونید طرز تهیه یه فینگرفود ایتالیایی رو یاد بگیرید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی