|

تهیه کوکو سبزی با بهترین روش / مزه عالی این کوکو رو با هیچی عوض نمیکنی

کوکو سبزی غذای ساده ای به حساب میاد ولی اگر با رعایت بعضی نکات درست بشه واقعا مزه خوبی داره و میتونه ناهار یا شام فوق العاده ای باشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- احتمالا وقتی ازت بپرسن چند تا از پرطرفدارترین غذاها رو نام ببر بگی پلو و خورش قورمه سبزی یا مثلا زرشک پلو با مرغ، شایدم بگی کتلت یا آبگوشت اما احتمالا یادت نمیاد اسم کوکو سبزی رو ببری! ولی خب باید بگیم که کوکو سبزی هم یکی از محبوب ترین غذاها بین ایرونیاست و این رو میشه از حضور این غذای سریع و ساده اما خیلی خوشمزه روی میز پذیرایی از مهمونا در خیلی از دورهمی ها فهمید!

کوکو سبزی غذای ساده ای به حساب میاد ولی اگر با رعایت بعضی نکات درست بشه واقعا مزه خوبی داره و میتونه ناهار یا شام فوق العاده ای باشه. در این مطلب طرز تهیه کوکو سبزی رو با بهترین روش بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

kookoo-sabzii-6

مواد لازم برای تهیه کوکو سبزی

سبزی کوکو 400 گرم

تخم مرغ 5 تا 6 عدد

گردوی خرد شده نصف فنجون

زرشک نصف فنجون

نمک و فلفل سیاه به مقدار دلخواه

روغن به مقدار لازم

*برای 400 گرم سبزی کوکو که برای 3 تا 4 نفر کافیه، به 120 گرم شوید، 90 گرم تره، 70 گرم گشنیز، 70 گرم جعفری، 50 گرم ساقه پیازچه و 3 حبه سیر نیاز داریم.

kookoo-sabzii-2

طرز تهیه کوکو سبزی

مرحله اول

سبزی کوکویی رو بشویید و بعد از اینکه آبش تا حدودی خشک شد، ساطوری خرد کنید. سبزی رو داخل یه ظرف گود بریزید و با تخم مرغ و ادویه ها کاملا مخلوط کنید تا تخم مرغ کاملا باز و حجم مواد بیشتر بشه.

مرحله دوم

حالا یک تابه روی شعله متوسط گاز بذارید. سپس مقداری روغن داخلش بریزید و اجازه بدید داغ بشه. حالا نصف مایه کوکو سبزی رو به آرومی داخل تابه بریزید و با پشت قاشق، مایه کوکو رو یکنواخت در سطح تابه پخش کنید.

مرحله سوم

در این مرحله، گردوی خرد شده و زرشک شسته شده رو روی سطح کوکو بریزید و بعد بقیه مایه کوکو سبزی رو داخل تابه اضافه کنید و سطح اون رو با پشت قاشق صاف کنید تا زرشک و گردو زیر مایه کوکو قرار بگیره.

kookoo-sabzii-5

مرحله چهارم

در تابه رو بذارید و حرارت رو ملایم کنید. 15 تا 20 دقیقه زمان بدید تا یک طرف کوکو بپزه و سرخ بشه. بعد از این مدت، با چاقو یا کفگیر کوکو رو به قطعات کوچیکتر تقسیم کنید و کوکوها رو برگردونید تا طرف دیگه هم سرخ بشه.

مرحله پنجم

وقتی هر دو طرف کوکو سبزی سرخ شد، اون رو داخل ظرف مورد نظرتون بکشید و همراه نون تازه سرو کنید. نوش جان.

kookoo-sabzii-3

نکات پخت کوکو سبزی

-می تونید زرشک شسته رو کمی با کره تفت بدید سپس وسط کوکو بریزید. ریختن زرشک در لایه میانی کوکو، جلوگیری از سوختن اون هست.

-اگر سیر تازه در بازار موجود بود یک بوته سیر تازه رو جایگزین سیر خشک کنید.

-می تونید کوکو سبزی رو به صورت قالبی هم درست کنید.

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها