|

اصول چیدمان فریزر / راهکارهای ساده برای نظم دهی به کشوها و طبقات فریزر

اینجا در مورد اصول چیدمان فریزر صحبت میکنیم تا با رعایت اونها، به درستی این قسمت رو بچینید و بیشترین بهره وری رو از فضای فریزر داشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد
5

شایانیوز- کارهای آشپزخونه خیلی زیاده و بیشتر وقت اعضای خونواده برای تمیز کردن و برق انداختن این بخش از خونه صرف میشه. همچنین پخت و پز و شستشو هم وقت زیادی از خانم خونه می گیره. نظم دهی به کابینت ها، تمیز کردن اجاق گاز، جرم گیری از توستر و هود، تمیز کردن سینک ظرفشویی و...

یخچال فریزر هم به عنوان یکی از مهم ترین وسایل برقی آشپزخونه به تمیز کردن و چیدمان اصولی نیاز داره و ما توی این مطلب، در مورد اصول چیدمان فریزر صحبت می کنیم تا با رعایت این نکات، به درستی این قسمت رو بچینید و بیشترین بهره وری رو از فضای فریزر داشته باشید. تا پایان همراه ما باشید.

chideman-frizer-6

استفاده از نظم دهنده های مخصوص فریزر

اگر به بازار سری بزنید، اکسسوری ها و نظم دهنده های زیادی رو می بینید که برای کشوهای فریزر طراحی شدن و کار شما رو برای چیدمان اصولی فریزر راحت تر میکنن. خیلی راحت می تونید با جستجویی ساده، تقسیم‌ کننده‌ ها، سبدها، سطل‌ های مخصوص فریزر و همه ابزاری که کمک خوبی برای چیدمان درست فریزر هستن رو پیدا و تهیه کنید.

chideman-frizer-5

استفاده از ظروف مخصوص فریزر

ظرف های پلاستیکی مخصوص فریزر برای قرار دادن مواد غذایی داخل فریزر مناسب هستن و ویژگی هایی دارن که موجب حفظ ارزش غذایی مواد شده و اونها رو به مدت طولانی تری سالم و تازه نگه میدارن. نشونه ظروف مخصوص فریزر حک شدن علامت دونه برف در پشت اون هاست.

chideman-frizer-7

عمودی قرار دادن مواد غذایی در فریزر

پیشنهاد میشه سبزیجات و مواد غذایی مثل گوشت چرخ شده رو داخل پلاستیک مخصوص فریزر به صورت پهن شده و کم عمق بسته بندی کنید چون در فریزر جای کمتری میگیرن و همینطور در زمان استفاده زودتر یخ زدایی میشن.اگر زیپ کیپ ها، ظروف کم عمق مخصوص فریزر و مواد غذایی که داخل پلاستیک فریزر پهن شده هستن رو به صورت عمودی در کشوهای فریزر قرار بدید باعث میشه تا دسترسی شما به اونها راحت تر باشه.

chideman-frizer-3

تهیه لیست از مواد غذایی داخل فریزر

لیستی از مواد غذایی داخل فریزر خودتون داشته باشید و بعد از هر بار خرید لیست تون رو به روز رسانی کنید تا بهتر بتونید از اقلام داخل فریزر استفاده کنید. در هنگام قرار دادن مواد غذایی در فریزر به تاریخ انقضای اونها توجه کنید. مواد با فرصت کمتر برای استفاده رو در دسترس تر قرار بدید و برعکس. اینطوری مواد غذایی در بهترین زمان استفاده میشن و از خراب شدن و دور ریختن اونها جلوگیری میشه.

chideman-frizer-1

طبقات پایین تر دمای کمتری دارن

در مورد دمای فریزر در قسمت های مختلف هم باید بگیم که قسمت پایین فریزر دمای کمتری از کشوهای بالاتر داره و بهتره مواد غذایی حساس تر مثل انواع گوشت رو در کشوهای پایین تر قرار بدید. سبزیجات و بقیه مواد غذایی رو هم داخل کشورهای بالاتر قرار بدید.

chideman-frizer-4

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها