|

معرفی گیاهان چسبنده به دیوار جهت ایجاد دیوار سبز در بالکن و حیاط مختص آب و هوای ایران

در این مقاله چندتا از گیاهان چسبنده به دیوار رو بهتون معرفی کردیم که میتونید با وجود اون ها زیبایی منحصر به فردی به فضاتون ببخشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- نگهداری از گل و گیاه رو میشه یکی از لذتبخش ترین کارهایی بشمار آوورد که هر کسی میتونه توی عمرش انجام بده چرا که این زیبارویان میتونن جوری روی روحیه ی ما تاثیر بذارن که نمیشه هیچ جایگزینی براشون پیدا کرد و در این بین حتی خیلی ها معتقد هستن که این زیبارویان با جذب انرژی مثبت براشون شانس هم میارن به همین خاطر به دنبال گیاهان آپارتمانی که خوش شانسی می آورند هستن تا با نگهداری از اون ها موفقیت و خوشبختی رو برای خودشون به ارمغان بیارن که خب مسلما هم این اتفاق براشون میفته چرا که پشت این موضوع تلقین هم نهفته هست و خب با همه ی این عومل در کنار هم و صد البته ایمان به خدا رسیدن به موفقیت مالی و خوشبختی یکی از دستاوردهای حتمی این افراد خواهد بود.

البته که در این بین یه موضوعی که در خصوص گیاهیان ـآپارتمانی وجود داره این هست که شما می بایست برای نگهداری از اون ها به قولی صد خودتون رو بذارید و به این موضوع به چشم یه مسئولیت نگاه کنید و یه جورایی اونا رو به عنوان عضوی از خونواده تون بپذیرید و برای این که شاد و سرحال باشن تلاش خودتون رو کنید مثلا برای رشد هر چه بیشتر و بهتر این زیبارویان میتونید خاک تقویتی برای گیاهان بسازید برای وقتایی که یکم حالشون بده تا اینطوری بهشون ثابت کنید که حواستون بهشون هست و نمیذارید بهشون بد بگذره و خب اون ها هم در مقابل یه عالمه مزایای مثبتشون رو که در ابتدا به یک موردش اشاره کردیم رو بهتون ارزونی میکنن که یکی دیگه از این مزایا زیباسازی فضا هست مثلا گیاهان چسبنده به دیوار میتونن برای شما دیوار سبز بسازن و از این طریق شما به یه بهشت کوچک دسترسی خواهید داشت به همین دلیل در این مقاله چندتا از این گیاهان رو بهتون معرفی میکنیم تا با کمک اون ها دنیای زیباتری تو خونتون بسازید، پس در ادامه با ما همراه باشید.

گیاه1

یاس رونده از گیاهان چسبنده به دیوار

اولین گیاهی که میخواهیم به عنوان یه چسبنده به دیوار بهتون معرفی کنیم یاس رونده و یا پیچ امین الدوله هست که میزان رشد اون از نظر طولی میتونه به بیست متر هم برسه که فوق العاده هست و یعنی چند طبقه باهاش پوشش داده میشه. این زیبارو از بومیان نیمکره ی شمالی بوده و از گیاهان بالا رونده ی قدیمی هست که طرفدارهای خاص خودش رو داره و بیشتر در اطراف دیوارها و نرده های چوبی به چشم میخوره و همچنین برای پوشش آلاچیق ها هم میشه ازش استفاده کرد.

این زیبارو برای رشد به خاک غنی و آفتاب همچنین آب فراوان نیاز داره ولی خب از بابت هرس کردن اون راحت خواهید بود چون نیازی به این که این کار رو به شکل متداول انجام بدید نداره. این گیاه یه جورایی همیشه سبز هست ولی تو زمستون برگ های خودش رو از دست میده اما در اوایل بهار شما میتونید شاهد باز شدن گل های معطر و زیبای اون به رنگ های زرد و سفید باشید.

گیاه2

موچسب از گیاهان چسبنده به دیوار

برسیم به یه زیباروی چسبنده ی دیگه یعنی موچسب که از بومیان کشورهای شرق آسیا مثل چین و کره بشمار میاد و تو ایران هم از قدیم الایام به عنوان یه گیاه رونده ی زینتی برای تزیین دیوارها کاشته میشه.

از خوبی هایی که این گیاه داره این هست که شما میتونید تو پاییز شاهد رنگی شدن برگ های اون باشید که زیبایی خاصی به فضا میبخشه. موچسب میتونه تا ارتفاع سی متری رشد داشته باشه و تو مناطق معتدل میتونه عملکرد بهتری در این زمینه از خودش نشون بده.

همچنین در خصوص شرایط رشد این گیاه باید بگیم که ا نظر نور انعطاف پذیر هست و توی جاهای سایه رشد میکنه و در صورتی که در جایی با نور زیاد قرار بگیره برگ های اون رنگشون تیره تر خواهد بود. در خصوص دما هم باید بگیم که نسبت به سرما و گرما مقاومت بالایی داره و میتونه از منفی سی درجه تا مثبت چهل و پنج درجه رو تحمل کنه.

گیاه4

گلیسین از گیاهان چسبنده به دیوار

نوبت به آخرین گیاهی که در لیست این مقاله معرفی میکنیم رسید یعنی گلیسین که یکی از زیباترین ها در دسته ی خودش هست چرا که گل های اون به شکل درختچه های آویزون نمایان میشن و میتونن یه منظره ی فوق العاده زیبا خلق کنن. در خصوص باز شدن این گل ها هم باید بگیم که در اوایل بهار و قبل از باز شدن برگ ها خودشون رو نشون میدن. برگ های این زیبارو توی پاییز تغییر رنگ داده و میریزه. در خصوص نور هم باید در جایی کاشته بشه که نور مستقیم دریافت میکنه.

گیاه5

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها