|

طرز تهیه خورش هویج با مرغ / غذای اصیل تبریزی رو اینجوری بپزی بهترین میشه

خورش هویج یه غذای لذیذ و خوش آب و رنگه که به شهر تبریز مربوط میشه و طعم و مزه بی نظیری داره. توی این مطلب طرز تهیه ش رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- هویج یه ماده غذایی محبوب و پر کاربرده. از اون میشه در انواع خورش ها و خوراک ها مثل خورش مرغ و تاس کباب و در تهیه انواع پلو مخلوط ها استفاده کرد. میشه با هویج کیک های خوشمزه پخت، مربا درست کرد و...

یکی دیگه از غذاهای خوشمزه ای که میشه با هویج درست کرد، خورش هویج هست که هم میشه اون رو با مرغ و هم با گوشت قرمز آماده کرد. این غذای لذیذ و خوش آب و رنگ به شهر تبریز مربوط میشه و طعم و مزه بی نظیری داره. توی این مطلب طرز تهیه خورش هویج با مرغ رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

khoresh-havij-morgh6

مواد لازم برای تهیه خورش هویج با مرغ

مرغ 4 تکه

هویج بزرگ 4 عدد

پیاز متوسط یک عدد

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش تازه یک قاشق غذاخوری

آلو بخارا (اختیاری) 6 عدد

زعفران دم کرده 3 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

پودر دارچین نوک قاشق چایخوری

آب جوش یک لیوان

روغن به میزان لازم

khoresh-havij-morgh1

طرز تهیه خورش هویج با مرغ

مرحله اول

پیاز رو پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. یک تابه روی حرارت ملایم قرار بدید و مقداری روغن مایع داخلش بریزید و پیاز رو تفت بدید تا سبک و طلایی بشه.

مرحله دوم

بعد از اینکه پیاز سبک شد زردچوبه رو اضافه کرده و کمی دیگه تفت بدید. حالا تکه های مرغ رو داخل تابه بذارید و دو طرف اونها رو سرخ کنید.

مرحله سوم

در این مرحله کمی نمک و آب جوش به تابه اضافه کرده و درش رو ببندید و اجازه بدید مرغ کاملا پخته بشه.

khoresh-havij-morgh3

مرحله چهارم

هویج ها رو بشورید، اونها رو پوست گرفته و به صورت خلالی خرد کنید. حالا یک تابه روی حرارت ملایم قرار بدید و مقداری روغن مایع داخل اون بریزید وقتی که داغ شد هویج های خلالی رو داخلش تفت بدید تا کمی نرم بشن.

مرحله پنجم

حالا رب گوجه فرنگی رو به هویج ها اضافه کرده و به تفت دادن بدید تا رنگ رب باز بشه. در ادامه مقداری پودر دارچین، زعفران دم کرده، نمک و فلفل سیاه به هویج ها اضافه کرده و تفت بدید.

مرحله ششم

زمانی که عطر ادویه ها آزاد شد، هویج سرخ شده رو به قابلمه مرغ اضافه کرده و به آرومی مخلوط کنید. در ادامه آلو بخارا رو که از نیم ساعت پیش شسته و خیس کرده بودید رو به خورش هویج با مرغ اضافه کرده و زمان بدید تا خورش جا بیفته.

khoresh-havij-morgh5

مرحله هفتم

در ۵ دقیقه آخر پخت، آب لیمو ترش تازه رو به خورش هویج با مرغ اضافه کرده و مخلوط کنید. وقتی خورش هویج با مرغ آماده شد اون رو با کته سرو کنید. نوش جان.

اگه به آشپزی علاقمند هستید، اینجا رو با کلی دستورهای عالی دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها