|

ترفندای گرفتن نفخ حبوبات / اینجوری آش و آبگوشت و قورمه سبزی رو با خیال راحت بخور

توی این مطلب همه راهکارهای موثر برای گرفتن نفخ حبوبات رو جمع آوری کردیم تا با خیال راحت انجامشون بدید و غذاهای خوشمزه بپزین.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در تهیه خیلی از غذاهای سنتی ایرونی، از حبوبات استفاده میشه؛ غذاهایی مثل آش، آبگوشت، قورمه سبزی و... حبوباتی مثل لوبیا و نخود دارن که به اصطلاح نفخ دارن و میتونن باعث دل درد و مشکلات هاضمه بشن. راه های زیادی هم برای گرفتن نفخ حبوبات مطرح میشه که همه مون کما بیش اون ها رو امتحان کردیم. بعضی هاشون موثر هستن و نفخ حبوبات رو کامل می گیرن و بعضی دیگه چندان موثر نیستن و بعد از خوردن غذا متوجه میشیم که نفخ حبوبات کاملا گرفته نشده بوده.

توی این مطلب همه راهکارهای موثر برای گرفتن نفخ حبوبات رو جمع آوری کردیم تا با خیال راحت انجامشون بدید و غذاهای خوشمزه بپزین. تا پایان همراه ما باشید.

hobubat-4

استفاده از زودپز برای گرفتن نفخ حبوبات

اگر توی خونه زودپز دارید، باید بگیم که این وسیله راهکار خوبی برای گرفتن نفخ حبوبات هست. حبوباتی که قصد دارید توی غذا بریزید و یا فریز کنید رو از چند ساعت قبل خیس کنید، آبش رو دور بریزید و داخل زودپز بپزید. با این کار هم زمان پخت حبوبات رو تقریبا نصف می کنید و هم خیالتون از بابت نفخ نداشتن حبوبات راحت میشه.

hobubat-6

استفاده از فلاسک برای گرفتن نفخ حبوبات

گاهی پیش میاد که یهو تصمیم به پختن غذایی می گیرید که داخلش حبوبات داره. در این زمان که فرصتی برای خیس کردن چند ساعته حبوبات ندارید، نخود و لوبیا رو بشورید و همراه با آب جوش داخل فلاسک بریزید. حدود نیم ساعت زمان کافیه تا هم حبوبات شما نرم بشه و هم نفخ اون گرفته بشه. حالا می تونید نخود و یا لوبیا رو آبکش کرده و در غذا استفاده کنید.

hobubat-7

استفاده از خیار برای گرفتن نفخ حبوبات

روش دیگه برای گرفتن نفخ حبوبات برای زمانی که فرصت خیساندن اونها رو ندارید، استفاده از یک عدد خیار در زمان پخت حبوبات هست. حبوبات رو بشورید و همراه با آب و یک عدد خیار داخل قابلمه بریزید و بجشونید. قبل از اینکه خیار له بشه اون رو از قابلمه خارج کنید. مواد موجود در خیار باعث میشه تا نفخ حبوبات آزاد بشه و بتونید با خیال راحت غذا بپزید و میل کنید.

hobubat-1

استفاده از سرکه برای گرفتن نفخ حبوبات

ماده موثر بعدی برای گرفتن نفخ حبوبات، سرکه هست که معمولا توی همه خونه ها پیدا میشه. بعد از اینکه حبوبات رو چند ساعت خیس کردید، آبش رو دور بریزید و همراه با آب و یکی دو قاشق سرکه داخل قابلمه بریزید. سرکه باعث میشه هم حبوبات سریع تر بپزن و هم نفخ اونها گرفته بشه.

hobubat-5

استفاده از جوش شیرین برای گرفتن نفخ حبوبات

معمولا توی کارای خونه داری، وقتی اسم سرکه میاد، خود بخود اسم جوش شیرین هم در کنارش میاد! باید بگیم که علاوه بر سرکه، جوش شیرین هم میتونه به گرفتن نفخ حبوبات کمک کنه.

در این روش بهتره از شب قبل حبوبات رو بشورید و همراه آب و یک قاشق چایخوری جوش شیرین داخل یک کاسه خیس کنید. این کار باعث میشه حبوبات بافت نرم تری پیدا کنن و زودتر بپزن ضمن اینکه نفخشون هم کاملا گرفته میشه.

hobubat-2

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها