|

تزئین راه پله‌ای خوشگل با گیاهان آپارتمانی / با رد شدن از این راه پله ها ده سال جوون میشی

اگر شما هم دلتون میخواد تا برای راه پله خونه یا دفتر کاریتون یه دیزاین جذاب داشته باشید پس حتما با این مطلب همراه بشید که مختص خودتونه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خب خیلی از خونه ها هستن که راه پله دارند. اصلا خونه هم که نباشه، فضاهای اداری و ساختمان هایی هستند که راه پله هایی بزرگ دارند که قابلیت تزیینات داره اما به امان خدا رها شده و توجهی بهشون نمیشه که خب این مسئله چندان خوب نیست چرا که همون راه پله میتونه تاثیر فراوونی در زیباسازی فضا و محیط داشته باشه. جالبه که ترند و مد هر چند سال یکبار دوباره برمیگرده به قدیم خودش. مثلا ما تو دهه هشتاد میدیدیم که فقط خونه مامان بزرگامون از گل و گیاه استفاده و نگهداری میشد، در حالی که تو خونه های آپارتمانی فقط گل های مصنوعی جهت تزیینات مورد توجه قرار میگرفت. اما تو دهه نود این مسئله تغییر کرد و حالا می بینیم که تو هر خونه ای یک یا چند گل و گیاه وجود داره. گیاهان آپارتمانی موجودات جذابی هستند که فواید بسیاری دارند. در این جا نیز برای راه ها میشه از گیاهان استفاده کرد. همونطور که قدیم استفاده میشد و جهت زیباسازیش از گیاهان آپارتمانی بهره می بردند. دیزاین راه پله با گل میتونه گوشه ای سبز و دنج بسازه در حالی که علاوه بر خوشگلیه بصری، به تصفیه هوا نیز کمک بسیار خوبی دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این ایده آشنا بشیم و نکات مهمش رو بدونیم.

تزیین راه پله با گیاهان آپارتمانی

میزان نور و فضای واسه گل و گیاه راه پله

تو اولین دن شما باید میزان نوری که به راه پله میتابه یا نمیتابه رو بررسی کنید. گیهانی و انتخاب نمایید که با میزان و شرایط موجود سازگاذری خوبی داشته باشه. از طرفی هم فراموش نکنید که اندازه گلدان ها و گیاهان متناسب با راه پله فضای شما باشن، نه خیلی کوچیک و نه خیلی بزرگ.

تزیین راه پله با گیاهان آپارتمانی

رفت‌ وآمد تو راه پله گل دار

اگر راه پله مورد نظر شما جدریه که ازش زیاد استفاده میشه و رفت و آمد زیاده، خب بهتره که از گیاهان آپارتمانی استفاده کنید که نیاز به مراقبت خیلی زیادی داشته باشن و در مقابل ضربه هم مقاومت خوب و مناسبی داشته باشند. 

تزیین راه پله با گیاهان آپارتمانی

نوع راه پله واسه تزیین با گل

راه پله ها انواع بسیار مختلفی دارند (پیچ‌دار، مستقیم، با پله‌های کوتاه یا بلند) که خب شما باید در انتخاب نوع گلدان و نحوه چیدمان دقت کنید چرا که تاثیر زیادی دارن و میتونن فضارو خوشگلتر یا زشت تر کنند.

تزیین راه پله با گیاهان آپارتمانی

ایده واسه چیدمان گل: استفاده از گلدان های آویز

اما شاید هم راه پله شما باریک باشه و فضای کافی برای قرار دادن گلدان نباشه که در این شرایط میتونید از گلدان های آویز کمک گرفته و دیزاین نمایید. گیاهانی مثل پتوس، سینگونیوم و اسپاتی فیلوم برای این نوع گلدان‌ها میتونن عالی باشند.

یه باغچه کوچیک بساز

اگر هم فضای بزرگ و زیادی دارید میتونید در فضای زیر پله یه تیکه باغچه بسازید و یا اینکه از گلدان های بزرگ تر و متنوع تر استفاده داشته باشید.

استفاده از قفسه‌ها واسه نصب به دیوار

از طرفی هم با یکسری قفسه‌ ها که به دیواره راه پله نصب میشن جلوه ای ویژه ببخشید. اما دقت کنید که گلدان های کوچیک تری در طبقات مختلف قرار بدید.

تزیین راه پله با گیاهان آپارتمانی

ایجاد یک دیوار سبز

البته که گیاهان رونده هم هستند که میتونن زیبایی رو به بخش راه پله هدیه بدن. به این شکل که هم میتونید به خود راه پله آویز کنید و هم به دیوار و یه فضای سبز داتشه باشید.

استفاده از گیاهان با ارتفاع مختلف

انتخاب گل   گیاه با ارتفاع های مختلف هم میتونه به فضای راه گله شما عمق ببخشه.

تزیین راه پله با گیاهان آپارتمانی

گیاهان مناسب برای راه پله

گل هایی که نور کمی نیاز دارند: سانسوریا، زاموفیلیا، اسپاتی فیلوم، پتوس

گیاهانی که میتونن آویز بشن: پتوس، سینگونیوم، فیلودندرون

گل هایی که برگ های رنگی دارن واسه دیزاین: کالاتیا، مارانتا، فیتونیا

گیاهانی که معطر هستن و خوشبو: اسطوخودوس، رزماری، نعناع

تزیین راه پله با گیاهان آپارتمانی

نکته نکته

یادتون نره که به شکل منظم گیاهان رو آبدهی کنید اما یادتون هم نره که نباید بیش از اندازه این کار انجام بشه. گرد و غبار قطعا روی برگ گیاهان میشینه، حتما به تمیز کردنشون برسید تا به فتوسنتز اونها کمک کنید. کوددهی هر چند وقت یکبار واسشون لازم و واجبه. گلدان ها نباید تا ابد بمونن و هر چند سال یکبار تعویضشون کنید. تنها با کمی خلاقیت و توجه به تمام مطالب این مقاله به راحتی میتونید را پله ای دیزاین شده با گیاهان آپارتمانی خوشگل داشت باشید.

تزیین راه پله با گیاهان آپارتمانی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها