|

گیاهان خورده گرد و غبار

گیاهان آپارتمانی مناسب تصفیه هوا / این گلا یه جور مواظب تمیزیه خونت هستن که خودت نیستی

گیاهان آپارتمانی فراوونی هستن که میتونن دشمن گرد و غبار باشن و هوای منزل شما رو حسابی تصفیه کرده و یه مخیط تمیز و دلبرانه تحولیتون بدن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بی شک داشتن یک دکوراسیون زیبا تنها به خرید و چیدمان لوازم و وسایل لوکس و گرون قیمت نیست. بلکه خرید و چیدن گل و گیاه نیز تو هر خونه ای واجب و لازمه. گیاهان آپارتمانی آفریده های زیبای خداوند هستن که گون های بسیار بسیار زیادی دارند. خب خیل از اونها اصلا نمیتون خونگی باشن و جاشون تو طبیعته، اما خیلی از اونها هم هستند که میتونن همدم و همراه انسان ها باشن و باهاشون زیر یک سقف زندگی کنند. گیاهان آپارتمانی مدلای مختلف دارن. یکی خیلی لوسه و زودی باهاتون قهر میکنه، اون یکی ممکنه مثل مادر فولاد ذره همیشه کنارتون بمونه! اما یکسری از گیاهان آپارتمانی هم هستن که هم خوشگلن و هم مفید. در مجموع میشه گفت گیاهان آپارتمانی هم جنبه زیبایی دارن و هم میتونن به کاهش استرس و تصفیه هوا کمک خوبی داشته باشن. این گل های آپارتمانی اینجورین که یتونن درست به مانند آهن ربا ذرات گرد و غبار رو به خود جذب کرده و شمارو از آلودگی های محیط دور کنند. دوست دارین با این گل ها بیشتر آشنا بشین؟ پس با ادامه مطلب کا همراه باشید که عالیه.

گیاهان آپارتمانی مناسب تهویه هوا

گیاه گندمی (عنکبوتی)

این گیاه که گیاه گندمی یا همون عنکبوتی نام داره، یکی از مقاوم ترین گل های آپارتمانی شناخته میشه که علاوه بر افزایش خوشگلاسیون فضا، در از بین بردن گرد و غبار و البته سایر سموم نیز به شدت موثره. سم هایی همچون فرمالدئید که در هوا موجود هستند توسط این گیاه زیبا از بین خواهند رفت و هوایی تمیز جایگزین میشه. علاوه بر اینها گیاه گندمی میتونه عناصر ناهنجار محیطی مثل زایلن، بنزن، و مونوکسید کربن رو هم حذف کنه و با شرایط محیطی مناسب رشدش هم به شدت بالا میره.

گیاهان آپارتمانی مناسب تهویه هوا

سانسوریا اگه گیاه مقاوم و مشهور میخوای

این گیاه که خب همه ما میدونیم یکی از مشهور ترین گیاهان آپارتمانی محسوب میشه، در ولقع اونقدری تو جذب گرد و غبار قوی هستش که بیشتر اوقات بر روش لایه ای از گرد وجود دره. این گیاه از خانواده مارچوبه سانان و ساکولنت‌ها هستش و به دلیل مقاومت بالا و نگهداری آسونی که تو خونه داره، برای دکوراسیون داخلی و محیط‌های اداری بسیار محبوبه. سانسوریا با تبدیل دی‌اکسید کربن به اکسیژن تو شب، به تصفیه هوا و کاهش گرد و غبار میتونه خیلی کمک کنه.

گیاهان آپارتمانی مناسب تهویه هوا

اسپاتی فیلوم اگه یه گل خوش بر و رو میخوای

اسپاتی فیلوم گیاهی خوشگل با شکوفه‌ های سفید رنگ و برگ‌های بلند هستش که میتونه یکی از بهتری انتخاب ها برای افراد مبتدی باشه. چرا که این گیاه به نور کمی نیاز داره و از طرفی هم شرایط نگهداریش به شدت آسونه. اسپاتی فیلوم با برگای همیشه سبز، نوک تیز و براق، در فیلتر کردن گرد و غبار و همچنین مواد حساسیت زا از محیط به شدت موثر و مفیده. گیاه نام برده همچنین میتونه آلاینده‌ هایی مثل بنزن، فرمالدئید، تولوئن، زایلن و مونوکسید کربن رو از محیط اطراف حذف رده و محیطی صاف تحویلتون بده.

گیاهان آپارتمانی مناسب تهویه هوا

نخل اریکا اگه یه گل خوش قد و بالا میخوای

تا به اینجا با گیاهان آپارتمانی کوتاه و کوچولو موچولو آشنا شدیم، اما در اینجا میخوایم به نخل اریکا سلام بگیم که یه گل آپارتمانی لوکسه که به دلیل تطبیق پذیری بالا در شرایط محیطی هیا مختلف جزو یکی از پرطرفدار ترین گیاهان آپارتمانی محسوب میشه. این گیاه برگ هایی براق و کشیده و باریک به سمت بالا داره که مقاومت قابل توجهی هم در برابر سرما و نور کم از خودش نشون میده. نخل اریکا میتونه علاوه بر کم کردن گرد و غبار اطراف، به افزایش رطوبت محیط هم کمک کنه و تو فضای آپارتمانی میتونه تا یک متر رشد کنه که خب واسه قرار دادن تو دیزان منزل خیلی جذابه.

گیاهان آپارتمانی مناسب تهویه هوا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها