|

طرز تهیه کیک یزدی با پف زیاد / یه طعم خاص و عالی با بهترین دستور پخت

در این مطلب طرز تهیه کیک یزدی رو به روش اصیل خودش، بهتون آموزش میدیم که خیلی پف میکنه، ضمنا خیلی خوش طعمه و بافت لطیف و عالی داره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کیک یزدی یکی از شیرینی و کیک های اصیل ایرونیه که از دیرباز توی مجالس و مهمونی ها، در کنار شیرینی کشمشی، شیرینی نارگیلی و شیرینی نخودچی برای پذیرایی تدارک دیده میشده و خیلی هم محبوب و پر طرفداره. کیک یزدی رو با دستورهای مختلفی درست میکنن و میشه اون رو با طعم های متنوع درست کرد.

در این مطلب طرز تهیه کیک یزدی رو به روش اصیل خودش، بهتون آموزش میدیم که خیلی پف میکنه، ضمنا خیلی خوش طعمه و بافت لطیف و عالی داره. این آموزش رو از دست ندید.

cake-yazdi-1

مواد لازم برای تهیه کیک یزدی

آرد یک و نیم پیمانه

تخم مرغ ۲ عدد

شکر دو سوم پیمانه

روغن مایع نصف پیمانه

ماست پر چرب دو سوم پیمانه

بیکینگ پودر نصف قاشق غذاخوری

گلاب ۳ قاشق غذاخوری

پودر هل یک قاشق چایخوری

نمک نوک قاشق چایخوری

cake-yazdi-6

طرز تهیه کیک یزدی

مرحله اول

از حدود نیم ساعت قبل تخم مرغ و ماست رو از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسن. فر رو با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه بدید به خوبی گرم بشه.

مرحله دوم

تخم مرغ ها و شکر رو داخل یک کاسه ریخته و با همزن برقی حدود 5 دقیقه بزنید تا بافت کرم رنگ و کشدار پیدا کنه. روغن مایع رو به مخلوط شکر و تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا مایه کیک یزدی کاملا مخلوط و یکدست بشه.

cake-yazdi-5

مرحله سوم

ماست رو به مخلوط شکر، تخم مرغ و روغن اضافه کرده و حدود یک دقیقه با همزن برقی بزنید تا کاملا یکدست بشن. در ادامه پودر هل و گلاب رو اضافه کرده و یک دقیقه دیگه با همزن مخلوط کنید.

مرحله چهارم

آرد، نمک و بکینگ پودر رو با هم مخلوط کرده و دو تا سه بار الک کنید و در چند مرحله به مایه کیک یزدی که آماده کردید، اضافه کنید و با لیسک در حد مخلوط شدن و در یک جهت به صورت دورانی هم بزنید.

cake-yazdi-2

مرحله پنجم

حالا کپسول های مخصوص کیک یزدی رو داخل قالب های مافین قرار بدید. در ادامه مایه کیک رو تا نصفه داخل کپسول ها بریزید و روی اون رو با کنجد تزئین کنید.

مرحله ششم

قالب ها رو در طبقه وسط فر قرار بدید. حدود 30 دقیقه زمان لازمه تا کیک یزدی ها بپزن. بعد از این مدت کیک یزدی ها رو از فر خارج کرده و اجازه بدید کاملا خنک بشن. سپس اونها رو از قالب خارج کرده و داخل ظرف مورد نظرتون بچینید. می تونید کیک یزدی ها رو با پودر پسته و پودر نارگیل تزئین کنید. نوش جان.

cake-yazdi-4

اگه به شیرینی پزی علاقه دارید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو با کلی دستورهای کیک، شیرینی و دسر دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها