|

بیوگرافی ترانه علیدوستی و عکس‌های نوجوانی‌اش / شهرزاد ملیحی که با لباس پف دار آس شد

ترانه علیدوستی بازیگر مشهور ایرانیست که طرفداران بسیاری دارد و اینبار با تصاویر قبل و بعدش مورد توجه قرار گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اینکه بازیگران استعداد بازیری دارن اصلا ملاک خوبی نیست برای اینکه بگیم همه اونها میتونن در هر گونه ژانری ایفای نقش کنند و به خوبی از طنز و منفی گرفته تا اجتماعی و مثبت رو به بهترین نحو ممکن نقش آفرینی نمایند! خیلی ها هستند به ماند خانوم ترانه علیدوستی که از همون ابتدا، یعنی اولین بازیشون ژانر مشخصی برای خود داشته اند. برخی هم به مانند آقای پژمان جمشیدی همه فن حریف هستن و از صفر تا صد هر نقشی رو به زیباترین شکل ممکن به نمایش گذاشته اند. اما ترانه علیدوستی، این هنرمند کاربلد ایرانی که از ابتدا با سینما کار خود را شروع کرد، "من ترانه 15 سال دارم" بود که ایشون رو به دنیای هنر بازیگری معرفی نمود. ترانه علیدوستی در این غفیلم سن و سال بسیار کمی داشت و به خوبی تونست از پس نقش اولش بر بیاد. ترانه بانو تا به حال در فیلم و سریال های بسیاری ایفای نقش داشته که خب یکی از بولد ترین اونها کاراکتر شهرزاد در سریال "شهرزاد" بود. این بازیگر زن کشورمان این روزها در هیچ فیلم و سریالی دیده نمیشه چرا که از کشف حجاب کنندگان سال گذشته بود.

ترانه علیدوستی

بیوگرافی ترانه علیدوستی و پدری فوتبالیست و مشهور

ترانه علیدوستی یک دهه شصتی است که به تازگی وارد 40 سالگی شده و این روزها 41 سال سن دارد. خانوم بازیگر محبوب و مشهور کشورمان از دست هنرمندان دی ماهیست که در 22 دی 1362 متولد شده و زاده تهران است. ترانه علیدوستی در دبیرستان رشته علوم تجربی رو انتخاب کرد و دیپلم کامپیوتر دارد. وی که به زبان انگلیسی تسلط بالایی دارد، چهره ای با سابقه کار پربار در عرصه سینما می باشد. وی فرزند نادره حکیم الهی مجسمه ساز و همچنین حمید علیدوستی فوتبالیست اسبق تیم ملی ایران است. حمید علیدوستی از متولدین 21 اسفند 1334 است که در دوران نوجوانی نیز پست مهاجم تیم های تهران جوان، هما و تیم ملی فوتبال ایران در داشته. وی در حال حاضر بازنشسته می باشد. 

او بین سالهای 1365-1366 در لیگ های آلمان به بازی پرداخت اما در سال 1374، با تیم سایپا در مسابقات لیگ حاضر شد و آخرین سال دوران فوتبالش را طی کرد. مستند فیلم سمفونی حمید درباره زندگی شخصی و حرفه ای حمید علیدوستی ساخته شده است.

ترانه علیدوستی

فوت برادر ترانه علیدوستی در چهارشنبه سوری

ترانه علیدوستی درسته که حالا تک فرزند است، اما او برادری به نام پایان داشت که در سال 1383 در مراسم چهارشنبه سوری به دلیل انفجار مواد محترقه فوت کرده است. نکته عجیب اینجاست که این حادثه زنانی رخ داد که ترانه علیدوستی در این حوالی در حال نقش آفرینی برای فیلم چهارشنبه سوری اصغر فرهادی بود.

ترانه علیدوستی

ازدواج و همسر ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی ازدواج کرده و متاهل است. وی در تابستان سال 1390 بود که در سن 26 سالگی با آقای علی منصور ازدواج کرد و یک دختر به نام حنا نیز دارند. همسر ترانه بانو در بازیگری نیز تجربه دارد و در فیلم سینمایی "من" به کارگردانی سهیل بیرقی نقش کاراکتری به نام مجتبی براتی رو به نمایش گذاشت.

ترانه علیدوستی

درخشش ترانه علیدوستی در سینما و جوایزی بسیاررر

همونطور که در ابتدای متن هم اشاره شد اولین بازی ترانه علیدوستی در فیلم "من ترانه 15 سال دارم" بود که نقش ترانه پرنیان رو ایفا کرد و تونست جایزه سیمرغ بلورین بیستمین جشنواره فجر، جایزه نخل زرین از سومین جشنواره اجتماعی آبادان، جایزه منتقدین و نویسندگان سینمای ایران و همچنین جایزه بهترین بازیگر زن از پنجاه و پنجمین جشنواره فیلم لوکارنو (سوئیس) رو کسب کند. دومین حضور او نیز در سینما با فیلم "شهر زیبا" بود که با موفقیت همراه شد، اما بعد از اون تا سال 1382 در عرصه سینما در فیلم دیگری شرکت نکرد و بیشتر به علایق دیگرش مثل نوشتن و موسیقی پرداخت.

ترانه علیدوستی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها