|

روش اصولی پاک کردن آرایش صورت / نکات مهمی که برای شادابی پوستت باید بدونی

روش اصولی پاک کردن آرایش چه جوریه؟ بهتره با چه مواد پاک کننده ای آرایش صورت رو پاک کنیم؟ توی این مطلب به توضیح جواب این سوال ها می پردازیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در طول روز پوست صورت و دست هامون رو به مواد آرایشی مختلفی آغشته می کنیم که باقی موندن طولانی مدت اونها می تونه به پوست مون آسیب وارد کنه. چروک شدن، کدر و لکه دار شدن از جمله این آسیب هاست که برای هیچ کسی خوشایند نیست.

متخصصان پوست تاکید زیادی می کنن تا قبل از خواب حتما آرایش صورت مون رو پاک کنیم و بعد به رختخواب بریم. اما آیا تا به حال به این فکر کردیم که روش اصولی پاک کردن آرایش صورت و چشم چه جوریه؟ بهتره با چه مواد پاک کننده ای آرایش صورت رو پاک کنیم؟ باید بگم که این کار هم اصول و روش های خودش رو داره که توی این مطلب بهش می پردازیم. تا پایان همراه من باشید.

makeup-remover-2

دستمال مرطوب خوبه اما کافی نیست

خیلی ها برای پاک کردن آرایش از چشم ها و پوست صورتشون به دستمال مرطوب پاک کننده آرایش اکتفا می کنن اما باید بگم که این کار اگرچه خوبه و مانعی نداره اما برای پاک کردن کامل آرایش چشم ها و صورت کافی نیست. برای شروع می تونید با یه دستمال مرطوب پاک کننده آرایش فاقد الکل، به آرومی چشم ها و صورت رو تمیز کنید. دقت کنید که برای تمیز کردن چشم ها از دستمال جدا استفاده کنید.

makeup-remover-3

میسلار واتر یه محصول عالی که به کارِت میاد

اگه آرایش چشم ها و صورت شما غلیظ و سنگین هست، بهتره از میسلار واتر برای شروع پاک کردن آرایش استفاده کنید. یک پد رو به محلول میسلار آغشته کنید و به آرومی روی چشم ها بکشید. وقتی آرایش چشم ها تمیز شد، پد دیگه ای رو به میسلار واتر آغشته کرده و به آرومی تمام صورت رو با اون تمیز کنید.

makeup-remover-4

با شیر پاک کن؛ لطافت رو به پوستت هدیه بده

محصول دیگه که میشه به جای دستمال مرطوب آرایشی و یا میسلار از اون استفاده کرد، شیر پاک کن هست. شیر پاک کن محصولی سفید رنگ و کرم ماننده که با استفاده از اون میشه پوست رو -بدون اینکه آسیبی به بافت پوست وارد بشه- از مواد آرایشی، آلودگی ها و چربی ها پاک کرد.

به دلیل لطافتی که شیر پاک کن داره، استفاده از آن باعث ایجاد آرامش در پوست و لطیف شدن اون میشه. شیر پاک کن به دلیل داشتن ویتامین هایی مثل ویتامین E، یه محصول عالی برای سلامت پوست به حساب میاد.

makeup-remover-6

قدم بعدی؛ شستشوی صورت با ژل مناسب

این روزا ژل های شستشوی صورت متنوعی با برندهای مختلف توی بازار وجود داره که می تونید محصول متناسب با پوست خودتون رو با PH نرمال خریداری کرده و برای تمیز کردن پوست صورت از اون استفاده کنید. باید بگم که استفاده از این ژل ها فقط برای پاک کردن آرایش نیست و برای همه کسانی که در محیط های آلوده شهری رفت و آمد می کنن واجبه.

makeup-remover-5

استفاده از تونر؛ یه روتین پوستی عالی

تونرها به عنوان یه محلول تامین کننده رطوبت پوست و متعادل کردن PH پوست، می تونن یه روتین پوستی عالی برای شما باشن. تونرها نوعی مرطوب ‌کننده هستن که پوست رو تقویت کرده و به طراوت اون کمک می‌ کنن. افرادی که پوست چرب دارن میتونن از تونرها برای کاهش چربی و بستن منافذ پوست استفاده کنن.

makeup-remover-1

قدم آخر؛ استفاده از مرطوب کننده مناسب

بعد از اینکه از پاک شدن آرایش صورتتون مطمئن شدید، باید کار رو با استفاده از یک مرطوب کننده با کیفیت که مناسب پوست شماست، تموم کنید. باید بدونید که کرم مرطوب ‌کننده با ایجاد یک لایه روغنی روی سطح پوست از رطوبت اون محافظت میکنه.

makeup-remover-8

اگه به ظاهر و آراستگی خودتون اهمیت میدید، صفحه مد و فشن سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها