|

طرز تهیه دمی بادمجون با نیمرو / یه ناهار ساده و خوشمزه که روزت رو می سازه

دمی بادمجون یه غذای راحته که از ترکیب چند تا ماده غذایی در دسترس درست میشه و مزه خوبی هم داره و در کنار نیمرو، میشه یه ناهار سه سوته.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یه سری غذاها مثل پلو و خورش قورمه سبزی یا مثلا ته چین مرغ، خورش قیمه و لوبیا پلو خیلی خوشمزه و پر طرفدارن. اما قبول داری که تکرار اونها کسالت آور میشه؟ وقتی خیلی تکرار بشن، گاهی ممکنه هم درست کردن و هم خوردنشون دیگه خیلی لذت بخش نباشه! واسه اینجور مواقع باید کمی خلاقیت به خرج داد و غذاهای تازه تر درست کرد. غذاهای ساده ای که سریع هم درست میشن اما اون تکرار کسالت بار رو از بین می برن.

یکی از غذاهای ساده اما خوشمزه ای که میشه درست کرد، دمی بادمجونه. این غذای راحت، از ترکیب چند تا ماده غذایی در دسترس درست میشه و مزه خوبی هم داره و در کنار نیمرو، میشه یه ناهار سه سوته که کلی سر حالت میاره. پس این آموزش عالی رو از دست نده.

dami-bademjun1

مواد لازم برای تهیه دمی بادمجون با نیمرو

برنج 2 پیمانه

سیب زمینی یک عدد

پیاز یک عدد

بادمجون 2 عدد

تخم مرغ 2 عدد

زیره سیاه یک قاشق چایخوری

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به میزان دلخواه

کره 20 گرم

روغن 3 قاشق غذاخوری

dami-bademjun3

طرز تهیه دمی بادمجون با نیمرو

مرحله اول

بادمجون ها رو حلقه حلقه برش می دیم و به مدت 15 تا 20 دقیقه داخل آب نمک می ذاریم تا تلخیش گرفته بشه. سپس آبکشی می کنیم و روی حوله کاغذی می ذاریم تا خشک بشه. داخل تابه روغن می ریزیم و بادمجون ها رو سرخ می کنیم و کنار می ذاریم.

مرحله دوم

پیاز رو پوست می گیریم و داخل قابلمه با روغن کمی تفت می دیم. سپس زیره سیاه، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه رو اضافه می کنیم و یکی دو دقیقه تفت می دیم.

dami-bademjun2

مرحله سوم

سیب زمینی رو هم پوست می گیریم و مکعبی خرد می کنیم. داخل قابلمه می ریزیم و همراه پیاز و ادویه ها کمی تفت می دیم.

مرحله چهارم

برنج شسته شده رو داخل قابلمه می ریزیم. بادمجون سرخ شده رو هم اضافه می کنیم و به میزان مناسب آب می ریزیم تا دمی بادمجون بپزه. وقتی آبش کشیده شد، حرارت رو کم کرده و پلو رو دم می کنیم. 10 دقیقه آخر کره رو روی دمی می ذاریم.

مرحله پنجم

وقتی دمی بادمجون دم کشید، تخم مرغ ها رو با کمی روغن، نمک و فلفل سیاه نیمرو می کنیم و همراه سالاد شیرازی سرو می کنیم. نوش جان.

dami-bademjun6

اگه به آشپزی علاقمند هستید، اینجا کلی دستورهای غذایی، کیک و شیرینی و دسر هست که می تونید استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها