|

طرز تهیه شکلات صبحانه خونگی / خیلی ساده و سریع و خوشمزه تر از نوتلا

توی این مطلب طرز تهیه شکلات صبحونه (نوتلا) رو یاد میگیری تا خیلی سریع و ساده توی خونه درستش کنی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- صبحونه یه وعده مهم در طول شبانه روزه و میشه خوردنی های خوشمزه متنوعی رو در این وعده جا داد. از انواع مرباها با کره، خامه و سرشیر تا انواع و اقسام پنیرها با گردو و خیار و گوجه تا صبحونه های گرم مثل عدسی، املت و... بعضی ها هم عاشق شکلات صبحونه هستن؛ نوتلا یه شکلات صبحونه خوشمزه با مزه خوب و پرطرفدار فندقه که توی تمام جهان معروف و محبوبه!

شاید تا حالا همیشه شکلات صبحونه رو آماده از سوپر مارکت ها خریده باشی اما باید بگم که میشه این ماده غذایی رو توی خونه درست کنی. خیلی سریع و راحته و خیلی هم خوشمزه ست. توی این مطلب طرز تهیه شکلات صبحونه (نوتلا) رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراهمون باشید.

notella5

مواد لازم برای تهیه شکلات صبحانه خونگی

فندق یک پیمانه

شکلات شیری ۱۰۰ گرم

پودر کاکائو یک سوم پیمانه

پودر قند نصف پیمانه

آب ۱۰۰ میلی لیتر

روغن کنجد ۲ قاشق غذاخوری

نمک نصف قاشق چایخوری

وانیل یک قاشق چایخوری

notella6

طرز تهیه شکلات صبحانه خونگی

مرحله اول

فندق ها رو داخل یک تابه بریزید و روی حرارت بذارید و 5 تا 10 دقیقه تفت بدید تا به اصطلاح بودار بشه. در این مدت مدام فندق ها رو هم بزنید.

مرحله دوم

فندق ها رو روی یک پارچه تمیز بریزید و با فشار پارچه پوست های باقیمونده شون رو جدا کنید.

notella2

مرحله سوم

فندق ها رو داخل میکسر یا غذاساز بریزید و اونقدر بزنید تا بافت کره مانند پیدا کنه. (حدود 10 دقیقه برای رسیدن به این بافت زمان لازمه.) سپس روغن کنجد، پودر قند، پودر کاکائو، نمک و وانیل رو به ترتیب اضافه کنید و هر کدوم از این مواد رو حدود یک دقیقه هم بزنید.

مرحله چهارم

شکلات شیری رو روی بخار آب ذوب کنید و داخل میکسر بریزید و یک دقیقه هم بزنید تا با بقیه مواد کاملا مخلوط بشه. سپس آب رو اضافه کرده و به مدت یک دقیقه کاملا مخلوط کنید.

notella4

مرحله پنجم

شکلات صبحونه خونگی (نوتلا) خوشمزه ما حاضره و می تونید اون رو داخل شیشه دردار بریزید و به مدت دو هفته داخل یخچال نگهداری کنید. نوش جان.

notella1

اگه به آشپزی و شیرینی پزی علاقه دارید، اینجا رو ببینید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها