|

عید قربان، عیدیه عروس چی میبرن؟ / زنگ بزن آمبولانس به داد مادرشوهر برسه، این همه کادو

در این مقاله راجبه این که در عید قربان برای عروس چی عیدی میبرن صحبت کردیم چرا که در خیلی از شهرها رسم عیدی دادن در این روز وجود داره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در کشور ما یه سری فرهنگ و آداب و رسوم هست که شاید شهر به شهر و قوم به قوم فرق کنه مثلا راجبه جهیزیه شرایط مختلفی وجود داره مثلا گفته میشه در برخی از شهرهای جنوبی کشور کل جهیزیه با پسره در حالی که یه سری ها وسایل رو تقسیم میکنن و یه سری چیزا رو دوماد میخره و یه سری ها رو عروس که خب در هر حالت باید یه توافقی باشه ولی در کل ازدواج این روزا خیلی گرون شده مثلا شما باید برای مناسبت های مختلف یه چمدون عروس بچینی پیشکش ببری برای عروس خانوم که خب از یه طرف خیلی ها میگن ساده و راحت بگیرید و این رسم و رسومات رو جمع کنید و از یه طرف هم یه عده میگن که زنی که خرج داره ارج داره.

که خب شاید عجیب باشه ولی هر دو طرف درست میگن که خب برای این که حرف هیچ کدوم زمین نیفته باید عروس خانوم حد وسط رو بگیره یعنی یه سری جاها به آقا دوماد فشار نیاره و به قولی کوتاه بیاد ولی در این بین هم خرجای خودش رو داشته باشه واینطوری نباشه که انقدر کوتاه بیاد که دوماد فک کنه وظیفشه و بعد از این که رفتن سره خونه و زندگیشون هم عروس خانوم بشن کسی که وظیفشه مثل دور از جون کنیز زندگی کنه تازه بنده خدا دنبال این هم باشه که بدونه چرا شوهرش اینطوری رفتار میکنه چون واضحه خودش دوماد رو گذاشت رو سرش که حالا براش شاخ و شونه میکشه خب پس عروس خانوما دیگه با اندیشه ی خودتون و در نظر گرفتن جوانب اعتدال رو رعایت کنید. حالا از اینا بگذریم در صورتی که از این رسما دارید که عید قربان دوماد براتون عیدی بیاره بریم ببینم که چیا باید باشه تو این عیدی، پس با ما همراه باشید.

عید قربان، عیدیه عروس چی میبرن

طلا و جواهرات حتی شده خیلی کوچیک باید باشه

خب اکثر خانوم ها به طلا علاقمند هستن و از اینا گذشته طلا یه جورایی پس انداز زن به حساب میاد بنابراین شما چه الان که نامزد هستید و چه موقعی که رفتید سره خونه و زندگیتون باید به فکر طلا اندوزی باشید حتی شده طلاهای ریز و کوچیک چون لازم نیست که حتما ملت ببینن که شما طلا دارید و فلان النگو رو خریدید بنابراین هر پولی که اومد دستتون و پس انداز بود رو شده حتی طلای دست دوم بخرید و خب در مورد کادوی عید قربان هم خونواده ی دوماد باید برای شما یه قطعه ی طلا بیارن که در این بین خب یه مقدار طلا خریدن سخت شده و پول زیاد میخواد ولی حالا لازم نیست که یه چیزه سنگین و گرون باشه ولی حتما باید باشه چون به دردتون میخوره پس در این مورد اگر یه طلای سبک گرفتید به دوماد غر نزنید همین که به فکرتون بوده خوبه.

البته که در این بین شاید اولین عید نامزدیتون باشه و این موضوع که طلای سبک بگیرید ناراحتتون کنه ولی خب شرایط دوماد رو بسنجید.

عید قربان، عیدیه عروس چی میبرن

لباسی که به درد مهمونی بخوره

دقت کنید که شما توی دوره ی نامزدی که میگن بهترین دوره ی زندگی هر کسی هست به مهمونی های زیادی با آقا دوماد دعوت میشید که خب به علت این که تازه عروس هستید هم باید تو این مهمونی ها به زیباترین شکل ممکن ظاهر بشید از این روبه لباس های زیبا نیاز دارید مثل شومیزهای مجلسی، مانتوی مجلسی، شال و روسری های زیبا و... که خب میتونید برای عید قربان برای اضافه کردن به لباس هاتون به عنوان عیدی اینا رو از دوماد دریافت کنید.

عید قربان، عیدیه عروس چی میبرن

کیف و کفش مناسب برای ست کردن با لباس هاتون

خیلی از افراد معتقد هستن که مهم نیست شما چقدر خوشتیپ باشید چون در صورتی که کفشتون نامناسب باشه تیپتون و یا زیبایی چهره تون به هیچ وجه به چشم نخواهد اومد بنابراین همیشه کفش های زیبا و تمیز بپوشید و دقت کنید که در کنار اون کیف های زیبا داشته باشید که به استایل هاتون میاد و شما رو خانومانه تر جلوه میده که به همین دلیل میتونید از آقای دوماد به عنوان هدیه کیف و کفش هم دریافت کنید که با لباس هایی که خریدید میاد.

گوشت و یا گوسفند!

شاید براتون جالب باشه که بدونید در خیلی از جاهای کشورمون در صورتی که دوماد متمول باشه برای عیدی عروس خانوم یه گوسفند میبره که خب بعضی ها هم در حد وسعشون گوشت عیدی میبرن.

عید قربان، عیدیه عروس چی میبرن

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها