|

طرز تهیه هویج پلو با مرغ/ غذایی که تمام انتظارا از یه پلو مخلوط عالی رو برآورده میکنه

هویج پلو با مرغ یه پلو مخلوط عالیه که طعم و مزه بی نظیری داره و درست کردنش هم سخت نیست. توی این مطلب طرز تهیش رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- پلو مخلوط ها مثل کوکوها غذاهایی هستن که میشه توی دستور پختشون خلاقیت زیادی به خرج داد. همونطور که میشه با انواع سبزیجات و گوشت ها کوکوهایی مثل کوکوی لوبیا سبز، کوکوی نخودفرنگی، کوکوی مرغ و... درست کرد میشه پلو مخلوط های متنوعی رو هم آماده کرد که همگی شون هم معمولا خوشمزه میشن.

لوبیا پلو، گشنیز پلو، عدس پلو از خوشمزه ترین پلو مخلوط ها هستن. هویج پلو با مرغ هم یه پلو مخلوط عالی دیگه ست که طعم و مزه بی نظیری داره و درست کردنش هم سخت نیست. توی این مطلب طرز تهیه هویج پلو با مرغ رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

haviijpolo5

مواد لازم برای تهیه هویج پلو با مرغ

سینه مرغ یک عدد

برنج ۳ پیمانه

هویج بزرگ 3 عدد

سیب زمینی ۲ عدد

پیاز بزرگ یک عدد

کشمش پلویی نصف پیمانه

زرشک ۲ قاشق غذاخوری

خلال پسته و بادام از هر کدام ۲ قاشق غذاخوری

کره ۲۰ گرم

زعفران دم کرده غلیظ به میزان دلخواه

زردچوبه، دارچین، پاپریکا از هرکدام یک قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه

haviijpolo7

طرز تهیه هویج پلو با مرغ

مرحله اول

برنج رو از حدود سه ساعت قبل بشویید و با مقداری نمک خیس کنید.

مرحله دوم

پیاز رو پوست بگیرید و خلالی خرد کنید سپس با مقداری روغن داخل تابه تفت بدید تا طلایی بشه. سپس سینه مرغ رو که مکعبی خرد کردید اضافه کنید و تفت بدید تا رنگش تغییر کنه.

مرحله سوم

زردچوبه، دارچین، فلفل سیاه، پاریکا و نمک رو به مرغ اضافه کرده و تفت بدید، سپس ۳ قاشق زعفرون دم کرده هم بریزید سپس تابه رو از روی حرارت بردارید.

haviijpolo4

مرحله چهارم

هویج ها رو پوست بگیرید و با دندونه درشت رنده کنید. داخل یک تابه روغن بریزید و هویج ها رو تفت بدید تا طلایی بشن. خلال پسته و بادوم، زرشک و کشمش شسته شده رو هم اضافه کنید و بعد از 30 ثانیه تفت دادن، از روی حرارت بردارید و کنار بذارید.

مرحله پنجم

داخل یک قابلمه آب بریزید و اجازه بدید جوش بیاد. سپس برنج خیس خورده رو با مقداری نمک نیم پز و سپس آبکش کنید. سیب زمینی ها رو پوست بگیرید و برای ته دیگ حلقه حلقه برش بدید.

haviijpolo3

مرحله ششم

قابلمه رو روی حرارت بذارید، روغن بریزید و وقتی داغ شد، سیب زمینی حلقه شده رو به عنوان ته دیگ قرار بدید. از برنج آبکش شده، مخلوط مرغ و هویج لایه لایه بریزید. روی پلو کره و زعفرون دم کرده بریزید و سپس هویج پلو با مرغ رو به مدت 45 دقیقه دم کنید.

مرحله هفتم

وقتی هویج پلو با مرغ دم کشید اون رو در ظرف مورد نظرتون بکشید و نوش جان.

haviijpolo2

اگه به آشپزی علاقه دارید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها