|

گیاهان آپارتمانی خواب آور / این گلا جوری واست لالایی میخونن که واسه کار خواب بمونی

اگر شما نیز از دست افرادی هستید خواب خوبی در شبانه روز ندارید، پس حتما به سراغ خرید گیاهان آپارتمانی برید که خاصیت خواب آور ی دارند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا دیگه شما تو هر شهری هم که زندگی کنید اونقدری جمعیت زیاد شده که هوا آلودست. ویل خب تو یه شهر کمتر و تو یه شهر بیشتر! اما اون دست از خانواده هایی که تو شهری مثل تهران زندگی می کنند باید یه جورایی بیشتر از بقیه شهرا مراقب خودشون و بچه هاشون باشن. مثلا اینکه تو خونشون گل و گیاه نکه دارن! میدونید که دلیل این حرفمون چیه؟ گیاهان آپارتمانی از آفریده های خوشگل خدا هستن که علاوه بر زیبایی بی نظیری که به فضا می بخشند، خاصیت تصفیه هوا رو هم دارند. پس بی شک داشتن گیاهان آپارتمانی تو هر خونه بی تاثیر نیست و میتونه هم یه نمای قشنگ به دکور خونه هدیه بده و هم اینکه انرژی بخش و آرام بخش، و هم از طرفی میتونه سموم و آلاینده های موجود در هوا مثل بنزن، فرمالدئید و تری‌کلرواتیلن رو جذب کرده و اکسیژن تولید کنه. 

میدونستید آلاینده های نام برده باعث ایجاد اختلال در خواب میشن و میتونن باعث بشن شما بد خواب شده و نتونید به خوبی استراحت کنید؟ همچنین وجود گیاهان آپارتمانی به خصوص در فصل های سرد سال که هوا خشک تره میتونه خیلی مفید باشه چرا که رطوبت خا رو بالا میبرن و تنفس راحت تره. در واقع گیاهان میتونن با جذب دی اکسیدکربن در طول شب و همچنین رهاسازی اکسیژن به بهبود هوا کمک بسیار بالایی داشته باشند. اما جدا از اینها یکسری از گل ها هستن که میتونن مثل یه دکتر به شکل خاص روی خواب شما تاثیر مثبت بزارن به طوری که هرچی قرص خواب داشتین رو کنار بزارین و فقط گیاه بخرین! میگین نه؟ پس با ادامه مطلب ما همراه باشید تا به چند تاشون آشنا بشیم.

گیاهان آپارتمانی خواب آور

گیاه آپارتمانی اسطوخودوس (Lavandula)

همه ما اسم اسطوخودوس رو شنیده ایم و یا باهاش آشناییت داریم. این گیاه با عطر و بوی آرامش بخشی که داره مشهوره که خب میتونه به کم شدن اظصراب و بهبود شدن خواب افراد کمک کنه. اسطوخودوس از دست گل هایی محسوب میشه که به نور متوسط و آبیاری کم نیازمنده و برای اتاق هایی که نور کمی دارند میتونه بسیار مناسب باشه و خواب آور.

گیاهان آپارتمانی خواب آور

گل زنبق صلح (Spathiphyllum)

گل‌ زنبق صلح یه گل خوشگله واسه اون دست از افرادی که دلشون میخواد گیاه آپارتمانی که نگهداری می کنند فقط سبز نباشه و گل هم داشت باشه که خب این گیاه گل های سفید و ظریف زیبایی داره. گیاه مورد نظر نه تنها میتونه به تصفیه هوا کمک قابل توجهی داشته باشه، بلکه میتونه سموم مضری مثل فرمالدئید و بنزن رو هم به خوبی از بین ببره. گل‌ زنبق صلح به نور کم و آبیاری متوسط نیاز داره.

گیاهان آپارتمانی خواب آور

گیاه آپارتمانی سانسوریا (Sansevieria)

سانسوریا از دست گیاهان بسیار مشهوری محسوب میشه که تو بیشتر خونه ها هست. این گیاه از مقاومت بالایی برخورداره و خیلی هم کم‌توقعه. سانسوریا نور کم میطلبه و آبیاری کمی هم میخواد که خب به همین دلیله نگهداری آسونش خیلی طرفدار داره. سانسوریا نیز گیاهی مفید برای خواب است که در طول شب دی‌اکسید کربن رو به خود جذب کرده و اکسیژن آزاد میکنه. همین موضوع باعث میشه تا شما به خوابی عمیق رفته و احساس خوبی داشته باشید. سانسوریا همچنین میتونه فرمالدئید، تولوئن و سایر آلاینده‌ های رایج رو از هوا پاک کنه. 

گیاهان آپارتمانی خواب آور

عَلَفه‌ی گربه (Nepeta cataria)

جالبه بدونید این گیاه برای گربه ها خیلی جذابه، از طرفی هم برای انسان ها آرامش بخشه که خب همین موضوع باعث شده تا برای بهبود کیفیت خواب توصیه بشه. عطر و بوی ملایمی که علبه‌ی گربه داره میتونه به کاهش استرس و اضطراب کمک خوبی داشته باشه و به داشتن خوابی راحت‌تر منجر بشه. علبه‌ی گربه نور متوسط میخواد و به آبیاری متوسط نیز نیاز دارد.

گیاهان آپارتمانی خواب آور

پاپیتال (Epipremnum aureum)

پاپیتال یه گیاه رونده و مقاوم محسوب میشه که به نور کم و آبیاری کمی نیاز داره. این گیاه برگاش قلبی شکل و خوشگلی داره که به تصفیه هوا و ایجاد فضایی آرامش‌ بخش کمک بالایی داره.

گیاهان آپارتمانی خواب آور

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها