|

جاذبه گردشگری ارومیه واسه سفر / این جاها ترکیبی از ایران و ترکیه هستن شگفت‌انگیزن

اگر قصد رفتن به یه سفر طبیعت گردی دارید و دلتون میخواد تا شگفتانه هایی جذاب ببینید، پس حتما به ارومیه سفر کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بی شک شهرهای مرزی در هر کشور فراز و نشیب های زیادی رو تجربه کردن که و شاهد اتفاقات بسیاری هم بوده اند. ارومیه که در مرکز استان آذربایجان غربی واقع شد از این قاعده مستثنی نیست و قدمت بسیار زیادی هم دارد. همیت قدمت باعث شده تا این شهر دارای جاذبه های طبیعی فراوونی باشه که هر کدوم به دلایلی خاص ایجاد شده اند و ریشه در تاریخ کهن آن دارند. ارومیه به مانند هر فصل گرم و سرد میشه که خب این روزها هم در هوای نیمه گرم خود به سر میبره. ارومیه شهری زیباست که از آفریده های خدا کم ندارد و از اونجایی که لب مرز قرار داره، زیبایی ترکیب شده از ایران و ترکیه رو به خود گرفته. اگر قصد سفر دارید، ارومیه یکی از گزینه های پیشنهادی برای شماست تا بتونید برید سفر و از جاذبه های گردشگری طبیعی این شهر لذت ببرید. با ما همراه باشید تا با چند روستای بی نظیر این شهر آشنا شده و زیبایی های فراوونش رو ببینیم.

جاهای دیدنی ارومیه

روستای تمتمان در ارومیه با غاری شگفت‌انگیز

روستای تمتمان در ارومیه جاذبه‌ ای گردشگری می باشد که خب قدمتی چند هزار ساله داره. باستان شناسان بر این نظرند که در این روستا غاری وجود داره به نام غار تمتمان که نشون میده افرادی حدود 10 هزار سال پیش در این منطقه سکونت داشته اند. این غار اونقدری شهرت داره که نه تنها در ایران، بلکه در جهان غاری دیرینه به عنوان غار مسکونی به حساب میاد. اما نکته دیگه ای که باعث میشه این روستا و غار جذابش مورد توجه قرار بگیره، نقش و نگارهای روی دیوار غار هستش که شکل و شمایلی از بز و اب و گاو رو نشون میدن. جالبه که هر یکی از این نقوش به شیوه ای تاریخی روایتگر رویداد و یا مراسمی در تاریخی خاص هستند.

اگر قصد رفتن به این روستا رو دارید، در ارومیه باید به 15 کیلومتری شمال ارومیه رفته و از طریق تابلوهای راهنما به این روستا برسید.

جاهای دیدنی ارومیه

روستای شملکان در ارومیه با آبشار و محیطی بی نظیر

از دیگر جاذبه های گردشگری در ارومیه که خیلی هم قشنگه، روستای شملکان می باشد. اما خب خوشگل ترین و قابل توجه ترین قسمت این روستا آبشار شملکان هستش که یه جاده زیبا هم داره که ما رو به این روستا میرسونه. صخره‌ های زیبا، رودخونه، گیاهان و همچنین درخت‌ هایی جذاب و خاص و قلعه ‎ای منحصر به فرد در نزدیکی این آبشار وجود داره که همگی باعث شدن تا روستای مورد نظر بی نظیر بشه. قلعه کاظم داشی ارومیه نیز که در روستای شملکان وجود داره، همواره مورد توجه گردشگران، و باستان‌ شناسان و تاریخ دانان قرار گرفته و همین موارد باعث شده تا سالیانه افراد بسیار زیادی به سمت روستای ارومیه کشیده بشن.

اگر میخوای به این روستای قشنگ سر بزنین، باید در ارومیه به سمت جاده بند حرکت کرده و سپس از طریق تابلو راهنما این روستای جذاب رو پیدا کنید.

جاهای دیدنی ارومیه

روستای دیزج در ارومیه با درختای گلابی و آبشاری که محوت میکنه

یکی دیگه از خوشگلترین روستاهای ارومیه، روستای دیزج مرگور نام داره که با پوشش گیاهی خاص و آبشار سوله دوکل شناخته شده هستش. البته که شاید نام گفته شده برای شما عجیب به نظر بیاد، اما جالبه که بدونید معنای این اسم ارتباط مستقیم داره با شکل ظاهر این آبشار. در واقع سول به معنای آبشار و دوکل به معنا مهی می باشد که از ورای آب برمیخیزد. خوبه که بدونید واقعا هم وقتی به آبشار نگاه می کنیم دقیقا این تصویر زیبا دیده میشه.از طرفی هم نکته ای که وجود داره اینه که این روستا پر از کوچه باغ‌ های دلبره که داخلشون گلابی، هلو و سیب کاشته میشه و به زیبای این روستا اضافه می کنند.

جهت رفتن به روستای دیزج در ارومیه باید به بخش جنوبی ارومیه و منطقه زیوه برید سپس از طریق تابلوهای راهنما به روستای مرگور یا دیزج مرگور برسید.

جاهای دیدنی ارومیه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ارومیه قلب آذربایجان ❤ ارسالی در

    ارومیه قلب آذربایجان ❤خاک ابدی و خط قرمز ترک ها ❤یاشاسین اورمیه ❤یاشاسین آذربایجان ❤

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها