|

چطور گوشی آب خورده رو نجات بدیم؟ / لابد فک میکنی فقط کیسه برنج دواشه این راه بهتره

در این مقاله راه هایی برای خشک کردن گوشی خیس بهتون یاد دادیم که به کارتون میاد و در صورت بروز یه همچین اتفاقی برای گوشیتون نجاتش میده.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در دنیایی داریم زندگی میکنیم که افراد وابستگی شدیدی به گوشی دارن و همین الان که شما در حال خوندن این مطلب هستید یه گوشی هوشمند تو دستتون دارید که یه عالمه اطلاعاتتون رو داخلش حمل میکنید و یه پا مخزن الاسرار هست براتون ولی خب این صندوقچه ی اسرار میتونه تا یه جایی تحمل کنه اطلاعات رو بعد پر میشه و میره روی مختون که الا و بلا فضا رو خالی کن و این سوال رو پیش میاره که حافظه ی گوشی رو چطور خالی کنیم که خب با این حساب میشه گفت گوشی هم تا وقتی که کشش و گنجایش داشته باشه باهاتون همراهی میکنه پس در نتیجه میتونه رفیق نیمه راه باشه و یا در یه آن بزنه همه ی اطلاعات شما رو تنها با یه کلیک اشتباهاتون پاک کنه پس زیاد بهش دل نبندید!

ولی خب اینا شاید بدی های گوشی باشه ولی خوبی هایی که داره مسلما در برابر بدی هاش ارجحیت بیشتری دارن چرا که شما با این وسیله میتونید با آدم هایی در قاره های دیگه ارتباط برقرار کنید که این موضوع واقعا شگفت انگیزه و در این بین هم اصلا فرقی نمیکنه بهترین گوشی تا 7 میلیون دستتون باشه یا 70 میلیون شما میتونید این انتظار رو از هر گوشیه هوشمندی داشته باشید ولی خب یه وقتایی هست که گوشی دردش پر شدن حافظه نیست بلکه اتفاقاتی مثل خیس شدن اون هست که خب در این مواقع باید تا وقتی که دار فانی رو وداع نگفته یه کاری انجام بدیم به همین دلیل میخواهیم در این مقاله در خصوص نجات دادن گوشی خیس شده براتون صحبت کنیم که در صورتی که گوشیتون از اون مدلا نیست که تو آب شنا کنه یعنی گوشی ضد آب نیست پیشنهاد میکنیم این مطلب  رو تا انتها بخونید.

چطور گوشی آب خورده رو نجات بدیم

اولین قدم برای نجات گوشی آب خورده 

هر موقع که گوشیتون خیس میشه بدون فوت وقت و خیلی سریع اون رو از داخل آب دربیارید و دقت کنید که به هیچ وجه روشنش نکنید و هیچ دکمه ای رو روی اون فشار نداده و به هیچ وجه بهش ضربه وارد نکنید چون در این صورت میتونید منجر به انتقال آب به بقیه ی بخش های گوشی بشید که خب در این حالت احتمال آسیب رسیدن به گوشی بیشتره البته که دقت کنید در صورت خاموش بودن گوشی که هیچی ولی اگر روشن بود اون رو خاموش کنید چون روشن بودنش در حالت خیس باعث سوختن بردهاش میشه. همچنین این رو هم اضافه کنیم که به هیچ وجه از سشوار و یا در برخی موارد نادر از مایکروویو برای خشک کردن اون استفاده نکنید و به جای این کارها اقدامات زیر رو انجام بدید.

چطور گوشی آب خورده رو نجات بدیم

گوشی آب خورده رو کنار ژل سیلیکا قرار بدید

یکی از بهترین راه هایی که میشه با استفاده از اون آب گوشی خیس شده رو گرفت کمک گرفتن از یه رطوبت گیر هست چرا که میتونه به خوبی هر چه تمام به خشک شدن سریع گوشیتون کمک کنه که خب یکی از این رطوبت گیرها ژل سیلیکا هست که در اصل همون پاکت های کوچولوی پر از ژله های ریز هست که توی کیف و کفش، وسایل الکترونیکی و... پیدا میشه که باعث میشه تا قبل از این که بسته ی اون ها رو باز کنیم در برابر رطوبت در امان بمونن پس شما میتونید گوشی رو در یه کیسه همراه با این ژل قرار بدید تا شاهد گرفته شدن رطوبت اون باشید.

همچنین جوی دوسر و ذرت رو هم میشه از رطوبت گیرهای فوق العاده بشمار آوورد که میشه همراه با ژل اون ها رو هم توی کیسه بریزید. این رو هم ذکر کنیم که یکی از معایبی که استفاده از ژل های سیلیکای کوچک داره این هست که اون ها اندازه ی ظرفیت خودشون رطوبت رو جذب میکنن بنابراین برای بالا بردن شدت جذب میتونید از رطوبت گیرهای گل هم استفاده کنید که بزرگتر اند.

چطور گوشی آب خورده رو نجات بدیم

از پنکه و یا فن استفاده کنید

در صورتی که راهکار قبلی براتون در دسترس نبود و وسایل نام برده شده رو نداشتید میتونید به سراغ استفاده از پنکه برید؛ به این صورت که گوشیتون رو روی یه حوله ی خشک و یا هر سطح جاذبی قرار بدید و بعد اون رو در مقابل فن و یا پنکه بگیرید و درجه ی فن و پنکه رو در تند ترین حالت ممکن قرار بدید و بعد از اون گوشی رو به مدت 48 و یا 72 ساعت خاموش نگه داشته و بعد از دو روز روشنش کنید . بعد هم تا یه مدت مدام بدنه ی پشتیش رو جهت این که مطمئن بشید داغ نمیکنه چک کنید در صورتی هم که داغ میکرد بهتره که گوشی رو خاموش کرده و اون رو به یه تکنسین موبایل نشون بدید.

چطور گوشی آب خورده رو نجات بدیم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها