|

از بین بردن مورچه بالدار تو خونه / جرئت نداری بخوابی انقد مورچه هست؟ / اینجوری خلاصی

اگر شما هم تو خونه با مشکل حمله مورچه های بالدار مواجه هستید اما نمیدوندی چطور میشه از شرشون خلاص شد، پس حتما با این مطلب همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تو خونت نشستی یهو میبینی یه مورچه بالدار داره از سر و کولت بالا میره. با خیال راحت میکشیش و تمام. چند لحظه بعد یه مورچه بالدار دیگه می بینی و فکر میکنی احتمالا با هم اومدن داخل خونه و اتفاقی بیش نیست! اما درست زمانی که چیزی نگذشته و مورچه بالدار بعدی رو پیدا میکنی به این فکر میکنی امکان نداره دیگه اتفاقی باشه و ذهنت درگیر میشه که این مورچه ها از کجا پیداشون شد! هی نگاه میکنی که ببینی از کجای خونه درز کردن داخل و خلاصه اینکه دلت میخواد دیگه نباشن و از بین برن، اما نمیدونی چه کنی!

مورچه های بالدار در واقع همون مورچه های معمولی هستن که از نظر جسمی بالغ شدن و بال دارند. اونها در واقع برای یک هدف پرواز میکنند و اون هدف جفتگیری می باشد. اما چطور باید از دستشون خلاص شد؟ نگران نباشید چرا که هر مشکلی یه راه حلی داره و در این مطلب قراره با چاره های خونگی برای از بین بردن مورچه بالدار آشنا بشیم. پس اگر شما هم با این موضوع مواجه هستید، حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید.

از بین بردن مورچه بالدار در خانه

با صابون از شر مورچه بالدار خلاص شو

یکی از موثر ترین روش ها جهت از بین بردن این حشرات بالدار، مخلوط ساده ای از صابون با آب هستش که خب وقتی صابون با آب وارد بدن مورچه ها بشه اونها رو میکشه. کافیه تا تنها کمی داخل بطری اسپری آب و صابون بسازید و دور تا دور خونه اسپری کنید. نکته جالب در رابطه با این اسپری این که اصلا سمی نیست و به همین دلیل هم لازم نیست که نگران استفاده ازش داخل خونه باشید. چرا که به بچه یا حیوانات خونگی آسیبی وارد نمیکنه.

از بین بردن مورچه بالدار در خانه

با دارچین مورچه های بالدار هوتوتو میشن

دارچین نیز یکی از عناصر موثر در راندن این حشرات از خونه می باشد. چوب دارچین و یا اسپری دارچین میتونه کمک کننده ای مفید در جهت از بین بردن این حشرات باشه. چرا که دارچین دارای مقدار زیادی اوژنول هستش که خب دلیل اصلی فرار مورچه ها وقتی دارچین میزنید انی ماده‌ست. کافیه تا یک قاشق غذاخوری داخل بطری ریخته و پر از آب کنید. این محلول رو اونجاهایی که مورچه بالدار هست اسپری کنید و به خصوص در طول فصل تابستان یادتون نره ازش استفاده نمایید تا مورچه ای جسارت ورود به خونه شما رو نداشته باشه.

از بین بردن مورچه بالدار در خانه

لیمو میتونه مورچه بالدار رو فراری بده

درست زمانی که اسم لیمو به گوش ما میرسه حس طراوت و شربت خنک آبلیمو بهمون دست میده مخصوصا که تو تابستون باشه. در حالی که آب لیمو میتونه یه دافع مفید برای از بین بردن مورچه های بالدار باشه که به خونه زندگی شما حمله کردن. 

در واقع خاصیت اسید سیتریک آبلیمو میتونه مورچه ها رو حسابی دوئر نگه داره. از طرفی هم اسپری کردن آب لیمو همانند یک خوشبو کننده هوا تلقی میشه و نه تنها میتونه فضای اتاق شما رو شاداب تر کنه، بلکه مورچه ها رو هم دور خواهد کرد. این خوشبو کننده طبیعی خیلی راحت درست میشه و کفیه تا دو سه تا لیمو رو آبگیری کنید و تو یه بطری اسپری ریخته و اون رو داخل خونه بپاشید.

از بین بردن مورچه بالدار در خانه

خونتو نعناع گذاری کن تا مورچه نیاد

در اینجا با نعناع آشنا میشیم که خب باید بگیم درسته نعناع باعث کشتار مورچه ها نمیشه، اما میتونه از ورود اونها به داخل خونه جلوگیری کنه. دیدن مورچه بالدار داخل خونه یه منظره نه چندان مطلوب داره که خب اگر میخوان از ورود اونها به داخل خونه جلوگیری کنید، پس بهتره که از برگ های نعناع در قسمتهای مختلف مخصوصا درب های ورودی استفاده کنید. همچنین استفاده از نعناع باعث میشه که از ساخت کلونی مورچه ها داخل خونه جلوگیری بشه. به این شکل که ابدا برگ های نعنا رو خشک کرده و سپس در جاهیا مختلف خونه قرار بدید. سوراخ ها و شکاف هایی که ایجاد شدن دقیقا محل ورود مورچه ها هستن که باید نعناع گذاری بشن!

از بین بردن مورچه بالدار در خانه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها