|

رازهای ترد و خوشمزه شدن خیارشور / ترفندهایی که خیارشور خِرچ خِرچی تحویلت میدن

توی این مطلب بهت میگیم چی کار کنی تا خیارشور خونگی نرم و لیز نشه و چه نکاتی رو رعایت کنی تا خیارشور ترد و خوشمزه داشته باشی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیارشور یه کنارغذای خیلی محبوب بین ایرونیاست که استفاده زیادی ازش میشه. از خیارشور برای تهیه انواع سالاد و غذاهای سرد هم استفاده می کنن. شاید از کسانی باشی که همیشه خیارشور رو از بازار تهیه می کنی اما باید بگیم که میشه این ماده غذایی رو توی خونه هم درست کرد. این کار هم از نظر بهداشتی و هم از نظر اقتصادی به صرفه هست اما به شرط اینکه یه خیارشور خوشمزه و با کیفیت درست کنی. توی این مطلب بهت میگیم چی کار کنی تا خیارشور خونگی نرم و لیز نشه و چه نکاتی رو رعایت کنی تا خیارشور ترد و خوشمزه داشته باشی. تا پایان همراهمون باش.

khiarshur7

انتخاب خیار بوته ای برای تهیه خیارشور

اولین نکته مهم برای تهیه یه خیارشور خوشمزه و ترد، انتخاب خیار مناسبه. مطمئنا خیار درختی برای درست کردن خیارشور مناسب نیست و باید خیار با کیفیت بوته ای تهیه کنیم.

سعی کنید خیارهای بوته ای که می خرید، تقریبا هم اندازه و قلمی باشن تا خیارشور شما از نظر ظاهری هم خوشایند باشه.

khiarshur6

استفاده از نخود برای ترد شدن خیارشور

یک ترفند مهم برای ترد شدن خیارشور، انداختن چند عدد نخود خام داخل ظرف خیارشوره. نخود در طول زمان از خود گازی تولید میکنه که باعث تردتر شدن خیارشور میشه پس اون رو حذف نکنید.

khiarshur4

سبزی های معطر فراموش نشه

استفاده از فلفل سبز تند، سیر، شوید تازه و ترخون باعث میشه تا در نهایت خیارشور خوش طعم و خوش عطری داشته باشید. این سبزیجات معطر رو لابلای خیارها داخل ظرف خیارشور قرار بدید و از طعم نهایی خیارشور خونگی خودتون لذت ببرید.

khiarshur5

ظروف شیشه ای یا پلاستیکی؟

مطمئنا از نظر سلامتی، انتخاب ظروف شیشه ای برای درست کردن انواع ترشی و شوری، گزینه خیلی بهتریه. ظروف شیشه ای با درهای فلزی بهترین انتخاب هستن تا هم سلامت خیارشور شما تضمین بشه و هم هوا وارد ظروف نشه و در نتیجه خیارشور خوشمزه و با کیفیتی داشته باشید.

اگر از ظروف پلاستیکی در تهیه خیارشور استفاده می کنید، مطمئن بشید که هیچ هوایی وارد ظرف نمیشه.

khiarshur9

نسبت آب و نمک در تهیه خیارشور

مقدار نمک تاثیر زیادی در خوشمزه شدن خیارشور داره و باید نسبت استاندارد اون رو رعایت کرد. استفاده از مقدار کمی سرکه هم باعث میشه تا خیارشور خونگی شما ترد و خوش طعم بشه.

در حالت استاندارد برای هر لیتر آب یعنی 4 لیوان آب، دو و نیم قاشق غذاخوری نمک بریزید. مثلا برای 12 لیوان آب بهتره از 7 قاشق غذاخوری نمک و کمتر از نصف لیوان سرکه استفاده کنید.

khiarshur2

نگهداری ظروف خیارشور

بعد از اینکه خیارشور رو داخل ظرف ها آماده کردید و درها رو کاملا کیپ کردید تا هیچ هوایی وارد اون نشه، باید ظروف حاوی خیارشور رو در جای کم نور و خنک نگهداری کنید تا بعد از حدود دو هفته خیارشور خونگی شما آماده خوردن بشه.

اگر خیارشورها رو داخل ظروف کوچیک قرار دادید، بعد از یک هفته می تونید اونها رو به یخچال منتقل کنید.

khiarshur1

اگه به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها