|

ترفندهای درست کردن خیارشور؛ با رعایت این نکات تُرد و خِرچ خِرچی میشه

برای داشتن یه خیارشور ترد و خوشمزه که زیر دندون خِرچ خِرچ صدا بده باید نکاتی رو رعایت کنید که در ادامه این مطلب بهتون میگیم.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- خیارشور یکی از خوشمزه ترین دورچین های غذاست که در کنار انواع کباب و ساندویچ، کوکو و کتلت و حتی پلو های مخلوط مثل لوبیا پلو و دمی گوجه خیلی می چسبه. خیارشور علاوه بر اینکه نقش دورچین بودن رو داره به عنوان ماده اصلی خیلی از سالاد ها مثل سالاد الویه، سالاد ماکارونی و .... هم کارایی داره. خلاصه که ایشون جزء خوراکی های کار راه انداز هستند.

چند سالیه که درست کردن خیارشور خونگی حسابی باب شده و خیلیا دوست دارن خودشون توی خونه خیارشور بندازن چرا که معتقدن از نظر اقتصادی مقرون به صرفه ترِ. علاوه بر این از بهداشتی بودن فرآیند تولیدش هم اطمینان دارن. حالا مشکل اینجاست که خیارشورهای خونگی مثل بازاری ها ترد نمیشه و زیر دندون خرچ خرچ صدا نمیده.

ما توی این مطلب میخوایم نکاتی رو بهتون بگیم که با رعایتش یه خیارشور ترد و خوشمزه که زیر دندون خرچ خرچ صدا میده خواهید داشت پس در ادامه با ما همراه باشید.

kh

همه مواد رو کاملا خشک کنید

برای داشتن یه خیارشور ترد باید ابتدا همه مواد تمیز بشورید سپس خشکشون کنید. اگه موادتون خشک نباشه خیار ها نرم میشن و کپک میزنن.

خیارها رو سوراخ کنید

با یک خلال دندان سوراخی در هر خیار ایجاد کنید به طوری که خلال دندان از یک طرف خیار وارد شده و از سمت دیگر خارج شود. سوراخ کردن خیار‌ها به دو دلیل انجام میشه دلیل اول پوک نشدن خیار شور و دلیل دوم زودتر آماده شدنش.

x

سرکه و نمک رو به میزان لازم اضافه کنید

برای 1 کیلو خیار به 14 پیمانه آب جوشیده سرد، 1 پیمانه سرکه و 3/4 پیمانه نمک نیاز دارید. اگه مقدار سرکه بیشتر از این باشه خیارها نرم میشن. اگر نمک خیارشور زیاد باشه خیارشور پوک میشه اگر هم مقدار نمک کم باشه خیارشور لزج و چسبناک میشه. بهترِ به جای نمک تصفیه شده از سنگ نمک استفاده کنید. چون نمک تصفیه شده ید داره که موجب شل شدن خیارشور میشه. 

اضافه کردن نخود برای تردی بیشتر

داخل ظرف خیارشور 7 تا 8 عدد دانه نخود خام تمیز و خشک بندازید. به گزارش شایانیوز نخود خام نوعی گاز تولید میکنه که این گاز باعث ترد شدن خیارشور میشه.

x

در ظرف حاوی خیارشور رو محکم ببندید

خیارشور ها رو داخل ظرف شیشه ای بریزید در ظرف رو هم محکم ببندید. اگه هوا به داخل ظرف نفوذ کنه خیارشورها نرم میشن و کپک میزنن. خیارشور ها رو حتما در جای خنک نگهداری کنید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی