|

ترمیم سوختگی مو با رنگ و دکلره / موهات پودر شدن اصلا نگرخ بیا اینجوری سالمشون کن

اگر شما خانوما هستید که به تازگی دکلره انجام دادین و موهاتون سوخته، اصلا نگران نباشید چرا که در اینجا قراره با انواع ترمیم های مو آشنا…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خانوما معمولا موهاشون رو زیاد رنگ میکنن. چرا که رنگ مو یکی از زیبایی های بارز و قابل توجه خانوما به حساب میاد و خیلی وقتا پیش اومده که شخص رنگ موی مثلا بلوند خیلی بیشتر بهش اومده تا رنگ موی طبیعی و تیره ای که داشته، پس رفته و دکلره کرده تا بلوند کنه. اما خیلی وقتا دیده شده که موهای خانوما به دلیل دکلره سوخته و یا اینکه فرد زود به زود رنگ گذاشته سرش و موهاش سوخته که خب در هر حالت اصلا شرایط خوبی نیست و موی فرد هم به مانند ناخن نیست که بگی عیبی نداره زود بلند میشه یا کاشت میزنم و این حرف ها. سوختن موها میتونه در ظاهر افراد تاثیر بسیار زیادی داشته باشه و نتیجه ای نامطلوب تحویل بده. خب این شرایط واقعا برای خانوم ناراحت کنندست و نمیدونه چه کنه! اما خبر خوب اینه که ناراحت نباشید چرا که شما میتونید با ماسک های که توسط خودتون درست میشن به راحتی موهاتون رو ترمیم کنید.

ترمیم سوختگی مو با رنگ و دکلره

تقویت موها با تغذیه؛ مواردی که باید بخوریم

اکثر خانوما بعد اینکه دکلره انجام میدن موهاشون دچار وزی، سوختگی و یا ریزش و خیلی مشکلات دیگه میشه و این موضوع واقعا رو ظاهر و باطن افراد تاثیر میزاره چرا که هم زیبایی فرد رو دچار خدشه کرده و هم اینکه از درون غمناکه. اما راه حل چیه؟ مو از سه لایه مدولا، کورتکس و کوتیکول تشکیل شده که در اثر رنگ کردن و دکلره های پشت هم، قسمت کوتیکول مو دچار آسیب میشه و در نهایت باعث از بین رفتن درخشندگی موها و زیباییشون خواهد شد. اگر عادت دارین که به شکل همیشگی موهاتون رو سشوار و اتو مو بکشید، پس بهتره که بدونید همه این موارد نیز باعث سوختگی موها و کدریشون خواهد شد. جهت رسیدگی به موها ابتدا به تغذیه خود برسید تا تقویت مو رو انجام داده و اونهارو به روز اولشون برگردوندید.

پروتئین: گوشت قرمز و تخم مرغ

ویتامین A: هویج و کدو حلوایی

چای سبز و غذاهای دریایی

ترمیم سوختگی مو با رنگ و دکلره

ماسک خونگی مخصوص موهای سوخته

بعد از تغذیه حالا نوبت ماسک مو میرسه که خب باید بدونید برگشت موها به شرطی هستش که با ماسک های طبیعی گیاهی انجام بشه. ماسک موها باعث درمان سوختگی مو، شکنندگی مو، وز بودن مو و غیره رو میتونه درمان کنه. اولین ماسکی که ما به شما پیشنهاد میدیم ماسک عسل و سرکه سیب هستش که خب در اینجا باید مقداری عسل رو با یک چهارم فنجون سرکه سیب مخلوط کرده و قبل اینکه رید حمام به موهاتون بزنید و حسابی ماساژش بدید و اجازه بدین که یه 20 دقیقه ای روی موها بمونه و در نهایت شستشو بدید. ماسک زیتون و تخم مرغ نیز برای تقویت موها معجزه کنندست. در اینجا شما باید دو تا تخم مرغ رو با یکم روغن زیتون مخلوط کرده و روی موهاتون بمالید تا یه 30 دقیقه ای بمونه و بعد بشوریدش.

ترمیم سوختگی مو با رنگ و دکلره

ماسک اول برای موهای آسیب دیده سوخته

در اینجا باید موز رو له کنید و با روغن بادوم درختی میکس کنید و روی موهاتون بمالید. به طبع موها رو باید مالش داد تا مواد خوب به موها برسه یه 15 دقیقه ای اجازه بدین بمونه رو مو.

ترمیم سوختگی مو با رنگ و دکلره

ماسک دوم واسه موهایی که دکلره و رنگ سوزونده

یه قاشق عسل رو با یه تخم مرغ و روغن زیتون مخلوط نمایید. موها رو خیس کرده و ماسک رو بر روش بمالید تا تموم بخشاش رو خوب بپوشونین. بعد یه کلاه پلاستیکی مثل کلاه رنگ روی موها کشیده و اجازه بدین که یه 30 دقیقه ای موهاتون رو این حالت باقی بمونه و بعد بکش کنید.

ترمیم سوختگی مو با رنگ و دکلره

ماسک سوم با ماست

این ماست فقط با یه ماست درست میشه. در واقع باید بعد از اینکه موها رو به شکل کامل با شامپو شستین ماست رو روشون بمالید و اجازه بدین تا یه 20 دقیقه ای روی موها مونده بعد با آب ولرم موهاتون رو بشویید. 

ترمیم سوختگی مو با رنگ و دکلره

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها