|

طرز تهیه کوکوی نخود فرنگی / از کوکوهای تکراری دست بردار و یه کوکوی متفاوت و عالی بپز

توی این مطلب طرز تهیه یه کوکوی عالی و متفاوت به نام کوکوی نخود فرنگی رو یاد میگیری که میتونی با نخود فرنگی تازه درست کنی و حسابی لذت ببری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کوکوها از جمله غذاهایی هستن که خیلی پر طرفدارن؛ کوکو سبزی، کوکو سیب زمینی، کوکوی بادمجون و کدو و... تنها تعداد کمی از انواع کوکوهایی هستن که میشه درست کرد. پخت سریع و راحتشون، تنوعی که میشه بهشون داد به علاوه مزه خوبی که از ترکیب مواد مختلف با تخم مرغ به وجود میاد باعث میشه تا این غذا از محبوبیت زیادی برخوردار باشه. توی این مطلب میخوام طرز تهیه یه کوکوی عالی و متفاوت به نام کوکوی نخود فرنگی رو بهتون آموزش بدم که می تونید با نخود فرنگی تازه درست کنید و حسابی لذت ببرید. این دستور پخت عالی رو از دست ندید.

kuku-nokhodfarangi3

مواد لازم برای تهیه کوکوی نخود فرنگی

نخود فرنگی 300 گرم

تخم مرغ 5 عدد

سیب زمینی کوچک 2 عدد

سیر 2 حبه

شوید خشک یک قاشق غذاخوری

آرد یک قاشق غذاخوری

نمک، فلفل و زردچوبه به اندازه دلخواه

روغن به میزان کافی

این میزان مواد اولیه برای چهار نفر کافیه و میتونی بسته به تعداد نفراتی که قصد داری واسشون کوکوی نخود فرنگی درست کنی، این مقادیر رو کم یا زیاد کنی.

kuku-nokhodfarangi5

طرز تهیه کوکوی نخود فرنگی

مرحله اول

نخودفرنگی ها رو به همراه کمی نمک و آب داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت اجاق گاز قرار میدیم و اجازه می دیم تا بپزه.

مرحله دوم

سیب زمینی ها رو پوست گرفته و با دندونه ریز رنده می کنیم و سپس آب اضافی اون رو می گیریم.

مرحله سوم

وقتی نخود فرنگی پخت اون رو آبکش می کنیم. برای خفظ مواد غذایی نخود فرنگی بهتره در ابتدا به اندازه ای آب بریزیم که تا زمان پخت، تبخیر بشه.

kuku-nokhodfarangi4

مرحله چهارم

سیرها رو پوست گرفته و له یا رنده می کنیم. نخود فرنگی، سیب زمینی رنده شده، سیر له شده، شوید خشک، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، آرد و تخم مرغ ها رو داخل یک کاسه ریخته و با چنگال یا همزن دستی، کاملا مخلوط می کنیم تا مایه کوکوی نخود فرنگی یکدست بشه.

مرحله پنجم

مقداری روغن داخل تابه ریخته و روی حرارت می ذاریم تا داغ بشه. سپس مایه کوکو رو داخل تابه ریخته و با پشت قاشق سطح کوکو رو صاف می کنیم.

اجازه میدیم یه سمت کوکوی نخود فرنگی سرخ بشه و بعد برمی گردونیم تا سمت دیگه هم سرخ بشه. می تونید در صورت تمایل می تونید کوکو رو داخل قالب هم درست کنید و یا از مایه کوکو با قاشق داخل روغن داغ بریزید و دو طرفش رو سرخ کنید.

kuku-nokhodfarangi2

مرحله ششم

در نهایت کوکوها رو داخل ظرف مورد نظرمون می چینیم و همراه گوجه فرنگی، خیارشور، سالاد فصل و یا سبزی خوردن سرو می کنیم. نوش جان.

در این مطلب، طرز تهیه کوکوی نخود فرنگی رو بهتون آموزش دادیم که خیلی خوشمزه ست و می تونید الان که اواسط بهاره با نخود فرنگی تازه درست کنید.

kuku-nokhodfarangi1

اگر به آشپزی علاقمند هستید، دستورهای آشپزی سایت ما رو از دست ندید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی