|

طرز تهیه ژله رولی / خیلی ساده مثل حرفه ای ها دسر درست کن

می دونستی میتونی ژله رو خیلی شیک و حرفه ای و به صورت ژله رولی درست کنی؟ توی این مطلب طرز تهیه ساده و سریع ژله رولی رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دسر درست کردن یه کار خیلی جذابه که به میز غذا رنگ و لعاب خاصی میده. دسرهای متنوع و خوشمزه خیلی زیادی هم هست که می تونی انتخاب کنی. از دسرهای سنتی و اصیل ایرونی مثل ماقوت، شله زرد و فرنی گرفته تا دسرهای بین المللی مثل تیرامیسو، پودینگ، کرم کارامل و...

ژله یه دسر ساده اما خیلی محبوبه که توی تهیه خیلی از دسرها ازش استفاده میشه. اما می دونستی میتونی ژله رو خیلی شیک و حرفه ای و به صورت ژله رولی درست کنی؟ از این مدل ژله میتونی به صورت تک نفره استفاده کنی که خیلی ظاهر زیبایی به میز غذات میده. توی این مطلب می خوام طرز تهیه ژله رولی رو بهت آموزش بدم. تا پایان همراه من باش.

jele-roli1

مواد لازم برای تهیه ژله رولی

پودر ژله (با طعم دلخواه) یک و نیم بسته

آب داغ یک و نیم لیوان

بستنی وانیلی نصف لیوان

طرز تهیه ژله رولی

مرحله اول

بستنی وانیلی رو در محیط آشپزخونه قرار میدیم تا نرم بشه. نیازی نیست به حالت مایع دربیاد، در حد نرم شدن کافیه.

مرحله دوم

داخل کتری آب می ریزیم و روی شعله اجاق گاز قرار میدیم تا جوش بیاد.

jele-roli7

مرحله سوم

یک بسته پودر ژله رو با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و روی بخار کتری قرار بدید تا کاملا حل بشه. سپس از روی حرارت بردارید و اجازه بدید کمی خنک بشه.

مرحله چهارم

یک قالب با ابعاد حدود 20 در 30 سانتی متر انتخاب کنید. کف قالب رو سلفون بکشید. ژله خنک شده رو داخل قالب بریزید و بذارید توی یخچال تا خودش رو بگیره و سفت بشه.

jele-roli5

مرحله پنجم

نصف بسته پودر ژله از همون طعم ژله اول رو با نصف لیوان آب جوش مخلوط کنید و روی بخار کتری قرار بدید تا کاملا حل بشه. سپس از روی حرارت بردارید و اجازه بدید کمی خنک بشه.

مرحله ششم

وقتی کمی خنک شد با بستنی وانیلی که نرم شده مخلوط کنید. قالب داخل یخچال رو که ژله کاملا خودش رو گرفته رو خارج کنید. مخلوط ژله و بستنی وانیلی رو به صورت یک لایه نازک و یکنواخت داخل قالب پهن کنید و دوباره داخل یخچال بذارید.

jele-roli3

مرحله هفتم

بعد از حدود دو ساعت، قالب رو از یخچال خارج کنید. ژله رو با عرض دو تا سه سانت برش های طولی بزنید و هر نوار رو داخل دست رول کنید. در این مرحله می تونید نوارهای ژله ای رو به شکل گل رز بپیچید.

مرحله هشتم

رول ها رو داخل یک ظرف قرار بدید و دوباره داخل یخچال بذارید و در زمان مناسب سرو کنید. نوش جان.

jele-roli2

اگه به آشپزی علاقه داری، می تونی انواع دستورهای غذایی، کیک و شیرینی پزی و انواع دسرها رو اینجا ببینی و ازشون استفاده کنی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها