|

راه جلوگیری از شکستن تخم مرغ آبپز / اینجوری موقع پخت بشکنه هم ترکش بسته میشه عجیبه

در این مقاله ترفندهایی در خصوص نشکستن تخم مرغ آبپز بهتون یاد دادیم تا دیگه تخم مرغاتون مزه ی آب نگیره و وا نره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همه ی ما دوست داریم افرادی باشیم که از پس هر کاری برمیان و به قولی همه فن حریف هستن ولی خب بعضی وقتا این اتفاق نمیفته چون بالاخره ما که همه چی دون نیستیم ولی خب میشه به اون مرحله هم رسید مثلا در مورد کارهای خونه که ماشاالله زیاد هم هستن ما میتونیم با فراگرفتن ترفندها راحت و سریع انجام دادن اون ها رو یاد بگیریم مثلا در مورد تمیز کردن طلا شما میتونید به راحتی با یه سری مواد اون رو تو خونه بدون نیاز به آب طلا زدن مثل روز اولشون برق بندازید طوری که هر کی ببینه فک کنه که تازه خریدینشون جوری که حتی خودتون هم باورتون بشه که انگار نو هستش!

پس میشه گفت ترفندها میتونن شما رو کم کم به یه استاد کارهای خونه تبدیل کنن اون هم خیلی راحت و ایزی پیزی و حتی در این بین میتونن بهتون کمک کنن که اون کاهاریی که براتون سخت میاد و نمیدونید از کجا شروعش کنید واستون راحت بشه مثلا در مورد شستن پتو که کار سختیه شما میتونید با رفتن به سراغ بهترین روش شستن پتو در خانه این کار رو گام به گام و اصولی انجام بدید از مرحله ی صفر تا صدش بدون زحمت و دردسر اضافی. حالا از اینا بگذریم و برسیم به سراغ موضوع مقاله ی امروز که در طی اون هم میخواهیم یه ترفند جالب بهتون یاد بدیم یعنی ترفندهای نشکستن تخم مرغ آبپز، پس برای دونستن این راهکارها با ما همراه باشید.

راه جلوگیری از شکستن تخم مرغ آبپز

تخم مرغ رو داخل آب جوش نذارید

آبی که در حال جوشیدن هست از دمای بالایی برخورداره و به همین دلیل تخم مرغ وقتی در اون قرار میگیره احتمال این که پوستش بشکنه بسیار بالاست و این موضوع به علت تفاوت دمای تخم مرغ و آب جوشیده اتفاق میفته خصوصا اگر تخم مرغ رو از یخچال دربیارید و داخل این آب بذارید. پس بهترین کار برای جلوگیری از این موضوع اینه که قابلمه ای که میخواهید در اون تخم مرغ بذارید رو با آب سرد شیر پر کنید و تخم مرغ رو داخل اون قرار بدید تا دمای تخم مرغ هم رفته رفته با دمای آب بالا بره و پوستش ترک نخوره.

در صورتی هم که باید تخم مرغ هاتون رو داخل آب جوش بذارید در ابتدا تخم مرغ رو زیر آب گرم بگیرید تا دمای اون بیشتر بشه و به دمای محیط برسه و بعد اون رو داخل آب جوش بندازید تا احتمال ترک خوردن پایین بیاد.

راه جلوگیری از شکستن تخم مرغ آبپز

آب قابلمه حداکثر یه بند انگشت بالاتر از تخم مرغ باشه

رعایت کردن این ترفند یکی از کارهای ساده اما بسیار موثر برای جلوگیری از شکستن تخم مرغ آبپز بشمار میره. در اصل میزان آبی که قراره تخم مرغ رو در اون بپزید یکی از مواردیه که در صورت اندازه بودن از ترک پوسته ی تخم مرغ ها جلوگیری میکنه. پس این آب نه باید اونقدرا زیاد باشه که تخم مرغ ها به دیواره ی قابلمه کوبیده بشن و نه باید اونقدر کم باشه که آب روی اون ها نرسه و تخم مرغ به خوبی آبپز نشه به همین دلیل توصیه میشه که در ابتدا تخم مرغ ها رو کف قابلمه بچینید و ظرف اونا رو با حداقل سه سانتیمتر آب پر کنید و دقت کنید که موقع پر کردن هم آب رو از کناره های قابلمه و خیلی آروم اضافه کنید تا یه وقت تخم مرغ ها بهم برخورد نکنن.

راه جلوگیری از شکستن تخم مرغ آبپز

برای هر یه دونه تخم مرغ یه قاشق چای خوری سرکه بریزید

بریم سراغ یه ترفند دیگه برای جلوگیری از ترک خوردن تخم مرغ ها یعنی استفاده از سرکه باید قبل از جوشوندن آب اون رو بهش اضافه کنید. جالبه که بدونید تو این روش پروتئین های سفیده ی تخم مرغ خیلی زودتر منعقد میشن و از این رو ترک های موجود در پوسته رو میبندن و حتی گفته میشه که در صورتی که وسط کار هم متوجه شدید که تخم مرغتون ترک خورده اگر یه مقدار سرکه به آبش اضافه کنید هم این کار ممکنه ترک ایجاد شده رو بسته و یا از بیشتر شدن اون جلوگیری کنه.

راه جلوگیری از شکستن تخم مرغ آبپز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها