|

روی لباس سفیدت لکه افتاده؟ چندتا ترفند عالی تا سریع از شرشون خلاص بشی!

پارچه های سفید استعداد زیادی برای لک شدن دارن و اگر سریع نجنبی اون لکه تا همیشه روشون می مونه. بهت میگن چیکار کنی که خیلی سریع تمیز بشن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شاید با من هم عقیده باشی که رنگ سفید برای لباس خیلی قشنگه و یه شکوه خاصی داره... لباس سفید به اکثر آدما با هر رنگ پوستی که داشته باشن میاد ولی خب پوشیدن لباس سفید با اینکه خیلی زیباست ولی دردسرای خاص خودش رو داره.

پارچه های سفید رنگ استعداد زیادی برای لک شدن دارن و اگر سریع نجنبی اون لکه تا همیشه روشون می مونه و هروقت ببینی داغت رو تازه میکنن!

lebassefid2

توی این مقاله میخوام چندتا ترفند عالی بهت یاد بدم تا اگه لباس سفیدت لکه شد، بتونی خودت توی خونه با مواد و وسایل در دسترس تمیزش کنی، پس تا آخر این مقاله همراه من باش!

سرعت عمل خیلی مهمه!

برای پاک کردن لکه ها از روی پارچه و لباس، خیلی مهمه که سریع بجنبی و زود دست به کار بشی. باید بدونی هرچه زمان بیشتری ماده ایجاد لکه روی لباس بمونه، تمیز کردنش سخت تر میشه. پس هرجا لباست لک شد، تنبلی نکن و برای تمیز کردنش زودتر اقدام کن.

lebassefid1

استفاده از آب گرم کمک خوبیه

ساده ترین و ابتدایی ترین روش اینه که نقطه ای که لکه شده رو از پشت زیر آب گرم بگیری. این کار اثرگذاری ماده رو کم میکنه. وقتی لکه کمرنگ شد، پارچه رو زیر آب گرم به آرومی روی هم بکش تا لکه کمرنگ و کمرنگ تر بشه. امیدوارم توی این مرحله از شر لکه خلاص بشی و لازم نباشه تا راههای دیگه رو امتحان کنی!

ترکیب جوش شیرین و سرکه سفید معجزه میکنه!

اگر لکه لباست با آب گرم تمیز نشد، نگران نباش. کمی جوش شیرین رو با سرکه سفید مخلوط کن و مدتی روی لکه بذار بمونه. بعد از چند دقیقه لباس رو آب بکش و احتمالا خواهی دید که اثری از لکه به جا نمونده.

lebassefid5

آب لیمو، یه ماده طبیعی دیگه برای لکه بری

اگه سرکه سفید و جوش شیرین در دسترس نداشتی، باید بگم که استفاده از آب لیمو هم نتیجه ای شبیه به اون رو داره و میتونه لکه روی لباست رو تمیز کنه. پس جای لکه رو با کمی آب لیمو خیس کن و بعد از چند دقیقه آب بکش.

لکه بری

مایع سفید کننده رو هم امتحان کن!

اگه لکه سمج تر از این حرفا بود و با سه روش قبلی تمیز نشد، میتونی کمی مایع سفید کننده (وایتکس) رو با آب رقیق کنی و نقطه ای که لکه شده رو داخلش بذاری. البته باید حواست باشه که لباس به مدت طولانی توی این ترکیب نمونه چون ممکنه بافت پارچه آسیب ببینه. ضمنا پارچه های نازک و ظریفی مثل حریر رو نباید با این روش پاک کنی چون خیلی زود خراب میشن.

لکه لباس سفید

ترفندهای خانه داری خیلی زیادی توی سایت داریم که میتونی اینجا بخونی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی