|

ترفندهای تمیزکردن کیف و کفش سفید/ یه جوری تمیزشون کن انگار از اول هیچ لکی نداشتن

این مقاله رو بخون تا با ترفندهای تمیز کردن کیف و کفش سفید آشنا باشی. اینجوری میتونی کیف و کفش سفیدت رو خیلی راحت برق بندازی و تمیزشون کنی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تو هم جزو کسانی به حساب میای که اهل ست کردن لباس هات هستی؟ تیپ اسپرت دوست داری یا رسمی؟ کیف و کفش چرمی یا پارچه ای؟ چه رنگی رو برای کیف و کفش میپسندی؟ سفید دوست داری اما چون زود کثیف میشه نمیخری و استفاده نمیکنی؟ باهات موافقم که کیف و کفش سفید خیلی قشنگه اما زود کثیف میشه! ولی خب اینم مثل خیلی چیزای دیگه راه داره و باید با ترفندهای تمیز کردن کیف و کفش سفید آشنا باشی. توی این مقاله ترفندهایی بهت یاد میدم تا بتونی کیف و کفش سفیدت رو خیلی راحت برق بندازی و تمیزشون کنی. تا پایان همراه من باش...

whiteshoes5

تمیز کردن کیف و کفش چرمی

کیف و کفش های چرمی نسبت به پارچه ای راحت تر تمیز میشن. چه کیف و کفش سفید شما چرم طبیعی باشه چه مصنوعی برای نو و تمیز موندن، نیاز به توجه و نظافت داره. پاک کننده های چرم در فروشگاه های فروش محصولات چرم وجود دارن و برای از بین بردن لکه های کیف و کفش سفید مناسب هستن.

whiteshoes6

استفاده از ماشین لباسشویی ممنوع

تا حد امکان از انداختن کیف و کفش سفید داخل ماشین لباسشویی خودداری کن. این کار ممکنه باعث تثبیت لک روی اونها بشه و کارت رو سخت تر کنه. همچنین استفاده از لباسشویی برای شستن کفش ممکنه باعث پارگی، نخکش ‌شدن یا خرابی پارچه کفش بشه.

کیف و کفش سفید رو زود به زود تمیز کن

برای تمیز کردن کیف و کفش سفیدت منتظر نمون تا میزان لک و کثیفی اون زیاد بشه بعد تمیزش کنی. بعد از هر بار استفاده حتی اگه تمیز به نظر میرسن باز هم با دستمال نمدار اون ها رو تمیز کن. اینطوری مدت طولانی تری نو و تمیز می مونن.

whiteshoes1

استفاده از صابون مایع و مسواک نرم

اگر کثیفی کیف و کفش چرمی شما به اندازه ای هست که با پارچه نمدار تمیز نمیشه، بندهای کفش رو باز کن و جدا با مایع شوینده یا پودر ماشین بشور و خشک کن. برای خود کفش هم باید مقداری صابون مایع رو با آب گرم مخلوط کنی و با یه مسواک نرم روی کیف و کفشت بکشی تا تمیز بشن. سپس با یه اسفنج یا پارچه نرم، اونها رو پاک کن. بعد از این مرحله داخل کیف و کفش رو با حوله کاغذی پر کن تا نم و رطوبت رو جذب کنن و کیف و کفش شما آسیبی نبینه.

whiteshoes7

مایع سفیدکننده و لزوم توجه به چند نکته

برای تمیز کردن کیف و کفش سفید مخصوصا اگه جنس پارچه ای داشته باشن، میشه از مایع سفیدکننده استفاده کرد به شرطی که به چند نکته مهم توجه کنی. اول اینکه این کار رو در فضایی که هوا جریان داره انجام بدی. دوما مایع سفیدکننده رو با آب رقیق کنی تا آسیبی به کفش وارد نشه.

در یک ظرف نصف پیمانه مایع سفیدکننده رو با 3 پیمانه آب مخلوط کن و با یه مسواک نرم این محلول رو به آرومی روی سطح کیف یا کفش سفیدت بکش. سپس آبکشی کرده و داخلشون رو با حوله کاغذی پر کن تا نم و رطوبت رو جذب کنن.

whiteshoes3

استفاده از مخلوط سرکه سفید و جوش شیرین

یکی دیگه از محلول دیگه که برای تمیز کردن کیف و کفش سفید خیلی موثر و مناسبه، مخلوط سرکه سفید و جوش شیرینه. از این دو ماده، خمیر رقیقی درست کن و با یه مسواک نرم روی کیف یا کفشت بکش. بعد از پاک شدن لکه ها، اون رو با پارچه نمدار تمیز کن.

whiteshoes2

در این مقاله چند راهکار ساده و کاربردی برای تمیز کردن کیف و کفش سفید ارائه شد که امیدوارم برات مفید باشه. اینجا هم میتونی مطلب دیگه ای در مورد کیف و کفش رو ببینی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها