|

مشکلات رایج گیاهان آپارتمانی / این چارتا دونه کارو بلد باشه گلت تا ابد حالش عالیه

نگهداری از گل و گیاه چیزیه که از دست هر کسی بر نمیاد، در حالی که تنها کافیه تا شما یکسری نکات رو بلد باشید تا گلتون تا ابد سرحال بمونه.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- نگهداری از گل و گیاه تو خونه خیلی خوبه. از تصفیه هوا گرفته، تا کاهش استرس و افزایش تمرکز. تازه اینک چقدر میتونه محیط خونمون رو خوشگل کنه و انرژی خوب بده به کنار. در واقع میشه گفت نگهداری از گیاهان آپارتمانی باعث میشه تا فرد حس مسئولیت پذیری بیشتری هم داشته باشه چرا که قراره از یه موجود زنده به شدت لطیف نگهداری کنه. شنیدین میگن وقتی جای گل ها رو عوض کنی قهر میکنن؟ دقیقا همینه! گل و گیاه همونقدر که میتونن نکات مثبت فراوون داشته باشن، چنین معایبی هم دارن و هم نیازمند یکسری نگهداری های خاص می باشند. 

اما خیلی از افراد هم هستند که دلشون پر میزنه برای اینکه گل آپارتمانی داشته باشن، اما میگن به دستشون نمیاد. یعنی چی؟ یعنی وقتی از یه گلی نگهداری میکنن گل جان بعد از مدتی نه چندان بلند میمیره! با وجود اینکه شخص به شکل کامل از گیاهش نگهداری کرده اما در نهایت نمیدونسته ایراد کار کجاست! خب در اینجا باید بگیم که یکسری نکات وجود دارن که در مورد همه گل ها صدق میکنه. اگر شما این چند مورد رو بررسی کنید و مراقبشون اشید، مطمئن باشید که گیاه آپارتمانی شما تر و تازه میمونه و اصلا نه قهر میکنه و نه میمیره. پس با ما همراه باشید. 

مشکلات رایج گیاهان آپارتمانی

نور مورد نیاز گیاه که خیلی مهمه

یکی از رایج ترین و مهمترین مشکلاتی که اغلب گیاهان باهاش مواجه میشن و آدما درکشون نمیکنن نور کافی هستش. در واع نور خورشید برای رشد گیاه و فتوسنتز لازمه و اگر گیاه شما نور رو به میزان مرد نیازش دریافت نکنه ممکنه ضعیف بشه و در نتیجه ساقه هایی بلند و نازک با برگ هایی کوچک و کمرنگ بده، همراه با عدم گلدهی!

و اما راه حلش

بهتره که با توجه به نوع گلتون بررسی کنید ببینید چقدر نور نیاز داره و جاش رو عوض کنید.

میتونید از نور مصنوعی مثل لامپ‌های LED یا فلورسنت استفاده داشته باشید.

در طول روز حتما پرده ها رو کنار کشیده تا نور خورشید به گل برسه.

مشکلات رایج گیاهان آپارتمانی

بیش از اندازه آب دادن به گیاه آپارتمانی بیچاره

خیلی از خانوم ها فکر میکنن گیاه چون گیاهه، پس باید زیاد بهش آب بدن و گاهی همین آبیاری بیش از اندازه باعث میشه که ریشه های گل نتونن نفس بکشن و اکسیژن مورد نظرشون رو دریافت کنن. اونچه که مشخصه اینه که آبیاری بیش از حد خاک رو غرقابی کرده و مانع از رسیدن اکسیژن به ریشه‌ های گیاه میشه. این موضوع حتی باعث پوسیدگی ریشه هم میشه و در نتیجه زرد شدن برگ‌ ها، و پژمردگی گیاه همراه خواهد بود.

مشکلات رایج گیاهان آپارتمانی

راه حل چیه؟

بهترین کار اینه که قبل از شروع آبیاری خاک گیاه رو با انگشت خود بررسی نمایید. اگر خاک گیاه شما هنوز مرطوبه دیگه نیازی به آبیاری نیست! 

حالا بهترین زمان آبیاری چه تایمیه؟ موقعی که خاک تا عمق 2 تا 3 سانتی‌ متری خشک شده باشه.

از گلدون‌ هایی که زهکشی مناسبی دارن استفاده کنید تا آب اضافی از خاک خارج بشه.

گیاه طفلی مواد مغذی کم داره

گیاهتن هم به ماند همه موجودات زنده نیاز به جذب مواد مغذی دارند. این مواد مغذی رو از خاکشون دریافت میکنن و خاک اگه به میزان کافی مواد مغذی رو نداشته باش، در نهایت گیاه شما دچار ضعف و زردی برگ ها و عدم گلدهی خواهد شد.

راه حل مورد نظر

در اینجا باید بگیم که به شکل منظم خاک گیاهتون رو با کود مناسب ساپورت کنید. نوع کود و میزان مصرف اون رو با توجه به نوع گیاه و نیازهایی که داره انتخاب نمایید. از کودهای آلی و ارگانیک میشه استفاده کرد و حال گیاه رو خوب کرد.

مشکلات رایج گیاهان آپارتمانی

گیاه آپارتمانی اینجوری مریض میشه

همونطور که بالتر هم اشاره کردیم گیاهان موجوداتی هستن که زندن و زندگی میکنن. پس ممکنه مریض بشن چرا چون آفات بهشون حمله میکنه و در نتیجه باعث اسیب گل بیچاره میشه. از رایج ترین آفات گیاهان آپارتمانی شته‌ ها، کنه‌ های تار عنکبوتی، و حشره‌ های پولک‌ دار هستند که واقعا برای گیاه آپارتمانی مضرن. بیماری هایی هم که بیا پیاهاتن هستش شامل لکه برگی، سفیدک پودری، و پوسیدگی ریشه می باشند، پس بیشتر به مریض نشدن گیاهتون توجه داشته باشید.

راه حل مبارزه با آفات و بیماری

گیاه و باید به شکل مرتب بررسی کرده تا اگر دچار آفات یا بیماری شده بود درمانش کنید.

اگر آفات مشاهده شد حتما از سموم دفع آفات کمک بگیرید.

حالا چطور از بیماری ها جلوگیری کنیم؟ باید حواستون باشه که گلتون بیش از حد آبیاری نشه و از رطوبت بالای محیط خودداری داشته باشید.

از خاک و گلدون های استریل هم میشه استفاده کرد. راه حل خوبیه.

مشکلات رایج گیاهان آپارتمانی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • داری ارسالی در

    علت زرد شدن گیاه چیست من هرروز آب میدم گیاهی زرد است چکار کنم ممنون

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها